Σε ρότα ανανέωσης του στόλου της βρίσκεται η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, Safe Bulkers Inc. συμφερόντων του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου. Πουλάει παλαιότερης ηλικίας πλοία και παράλληλα αφενός αγοράζει πιο σύγχρονα και αφετέρου βάζει παραγγελίες για νεότευκτα.

Η πιο πρόσφατη κίνηση στο πλαίσιο του επενδυτικού της σχεδίου, με στόχο την εναρμόνισή της στην «πράσινη εποχή», είναι η συμφωνία για την πώληση, έναντι 23,7 εκατομμυρίων δολαρίων, του MV «Pedhoulas Fighter», τύπου Kamsarmax ναυπηγημένο σε κινεζική γιάρδα το 2012. Το πλοίο θα παραδοθεί στους αγοραστές μέσα στο δ’ τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης αυτής της συμφωνίας, έχει πουλήσει από τις αρχές του χρόνου επτά φορτηγά πλοία, έχει αγοράσει τέσσερα second hand πιο σύγχρονης τεχνολογίας ενώ έβαλε οκτώ παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων σε ιαπωνικές γιάρδες με σύντομο χρόνο παραλαβής, από το β΄ τρίμηνο του 2022 έως και το α’ τρίμηνο του 2024.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα νεότευκτα πλοία που παρήγγειλε η Safe Bulkers θα κατασκευαστούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορουν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Στο πλαίσιο αυτής της αναπτυξιακής πορείας η εταιρεία έχει κάνει ήδη σημαντικές προ-πληρωμές δανείων της ταξεως των 100 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του δευτερου τριμήνου του 2021, συνεχιζοντας τη μείωση της χρηματοοικονομικής μόχλευσης, ενισχύοντας τον ισολογισμό της.

Ο δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας δήλωσε: «Με την πώληση του MV Pedhoulas Fighter ολοκληρώσαμε την πώληση τριών αδελφών πλοίων, τύπου Kamsarmax ναυπηγημένα σε κινεζικά ναυπηγεία» και προσέθεσε «Σταδιακά ανανεώνουμε το στόλο μας με σύγχρονα και πιο αποτελεσματικά σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου και τις μειωμένες εκπομπές αερίων, πλοία ναυπηγημένα στην Ιαπωνία».

Διαβάστε ακόμη:

Τιμολόγια ρεύματος: Τώρα η δύσκολη ώρα των αποφάσεων από τη ΡΑΕ

Στο σφυρί ξανά το Avenue και το «διαμάντι» του Γκερέκου στην Κέρκυρα

ΟΑΚΑ: Έως το τέλος του έτους οι οικονομικές μελέτες για το project ανάπλασης των 43 εκατ. (pics)