Το 2025 μέχρι στιγμής δείχνει να είναι μια χρονιά με χαμηλή κινητικότητα στον τομέα των ναυπηγήσεων εμπορικών πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η VesselsValue, από τον Ιανουάριο έως και τα τέλη Απριλίου έχουν καταγραφεί μόλις 369 νέες παραγγελίες για bulk carriers, δεξαμενόπλοια (tankers), containerships και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (gas carriers). Η αξία των εφετινών 369 παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου $20 δισ.
Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφεται πτώση της τάξης του 37% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κατά την οποία είχαν γίνει 590 παραγγελίες. Ακόμη και σε σύγκριση με το 2023, όταν είχαν τοποθετηθεί 500 παραγγελίες στο ίδιο χρονικό διάστημα, η μείωση φτάνει το 26%.
Αναλυτικότερα, το 2025 έχουν παραγγελθεί:
- 136 bulk carriers, αριθμός μειωμένος κατά 18% σε σχέση με πέρυσι.
- 97 tankers, με εντυπωσιακή πτώση 66% συγκριτικά με το 2024.
- 113 containerships, αριθμός που παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση, αφού την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν παραγγελθεί μόλις 18.
- 23 gas carriers, έναντι 125 το 2024, δηλαδή μείωση άνω του 80%.
Η εντυπωσιακή μείωση στις παραγγελίες για tankers και gas carriers φαίνεται να είναι οι βασικοί παράγοντες της συνολικής πτώσης. Από την άλλη πλευρά, η αύξηση στις παραγγελίες containerships ίσως υποδηλώνει αλλαγή στρατηγικής κάποιων ναυτιλιακών εταιρειών ή επιστροφή του ενδιαφέροντος για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου.
Η αγορά παραμένει επιφυλακτική, με τους αναλυτές να αποδίδουν την τάση σε παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, οι υψηλές τιμές ναυπηγήσεων και η αναμονή για πιο ξεκάθαρες κατευθύνσεις ως προς τους κανονισμούς περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
Διαβάστε ακόμη
Μεταβιβάσεις ακινήτων με μικρά γράμματα… μεγάλου κόστους!
Πλειστηριασμοί: Ο «Pharos» του Πειραιά, ο Παζαρόπουλος και ένας ιστορικός «Ταΰγετος» (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.