search icon

Ναυτιλία

Συνάντηση Πλακιωτάκη-ΕΕΚΦΝ: Επανεκκίνηση μέσα στον Αύγουστο για την κρουαζιέρα

Εκτιμάται ότι θα επανεκκινήσουν μερικά μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία μέσα στον Αύγουστο - Τι λένε στο ΝΜ κύκλοι της αγοράς

Το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για τη διετία 2020-201 θα είναι το θέμα συζήτησης σήμερα, μεσημέρι Δευτέρας, μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του προεδρείου Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.

Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη παρασκευή από τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη η επανέναρξη της κρουαζιέρας και εν γένει η ελεύθερη κυκλοφορία σε λιμάνια της Επικράτειας θα ξεκινήσει την 1/7/2020.

“Βέβαια η καθυστερημένη ανακοίνωση επανέναρξης για 1/7/2020 και λόγω του χρονικού διαστήματος προετοιμασίας που είναι τουλάχιστον ένας μήνας και άνω η επανεκκίνηση πρακτικά θα πάρει επιπλέον χρόνο και υπολογίζεται ότι θα επανεκκινήσουν μερικά μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία μέσα στον Αύγουστο” τονίζουν στο ΝΜ κύκλοι της αγοράς:

“Βέβαια η επανεκκίνηση προβλέπεται να γίνει σταδιακά με λίγα πλοία ανά εταιρεία και με περιορισμένη πληρότητα και χαμηλές τιμές μέχρι οι τουρίστες να επανακτήσουν εμπιστοσύνη με πολυπληθή τουριστικά δεδομένα.

Όπως φαίνεται εκ των γεγονότων θα απαιτηθούν μερικά χρόνια ίσως 3 – 4 για να μπορέσουμε να φτάσουμε στα προ κορωνοϊού μεγέθη με περαιτέρω προβληματισμό στα Mega Ships”.

Είναι γεγονός ότι θα επανεξεταστούν ορισμένοι υγειονομικοί κανόνες και κανονισμοί ασφαλείας τουλάχιστον για τα νεότευκτα πλοία που έχουν μειωθεί στον ελάχιστο αριθμό και μερικώς να εφαρμοστούν στα υπάρχοντα πλοία. Ο έλεγχος των πρωτοκόλλων θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

“Είναι απαράδεκτο ακόμη και μέχρι σήμερα μετά από 2 – 3 μήνες να μην επιτρέπεται σε μία ναυτική χώρα, όπως η Ελλάδα, να προσεγγίσουν πλοία στα λιμάνια ή αγκυροβόλια για παροπλισμό μέχρι την επανέναρξη δραστηριότητος με μόνο μειωμένο αριθμό πληρώματος μέσα” είναι η θέση της ΕΕΚΦΝ:

“Οι εταιρείες έχουν απαιτήσει επανειλημμένως την εν λόγω προσέγγιση με ότι περιορισμούς και κανονισμούς απαιτούνται αλλά δυστυχώς «οι πόρτες είναι κλειστές».

Οι εν λόγω προσεγγίσεις θα αποφέρουν οικονομικά και εργασιακά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες συμπεριλαμβανομένων προμηθειών, επισκευών, πρακτόρων κλπ.

Τα πλοία αυτά ανήκουν σε εταιρείες που συνήθως δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας και ασφαλώς εισπράττουμε τη δυσαρέσκειά τους, ενώ άλλοι ευρωπαϊκοί και όχι μόνο λιμένες έχουν δεχθεί και εξυπηρετήσει ανάλογες καταστάσεις σε μεγάλο αριθμό. Αναφερόμεθα σε λιμένες Μεσογείου, βόρειας Ευρώπης και όχι μόνο.

Ας ελπίσουμε ότι τις επόμενες μέρες θα υπάρξουν ικανοποιητικές ανακοινώσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία”.

Στο μεταξύ, τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα του τουρισμού έφτασαν και στην Ελλάδα και αναφέρονται και στην κρουαζιέρα. Τα επεξεργάζονται στα αρμόδια Υπουργεία και αναμένονται να ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες.

Οι αρμόδιοι φορείς δεν περιμένουν ιδιαίτερες εκπλήξεις αλλά θα επικεντρώνονται σε έλεγχο προέλευσης επιβατών, θερμομετρήσεις, μειωμένος αριθμός επιβατών σε group για εκδρομές, μεταφορές, έλεγχος προμηθειών κλπ.

Exit mobile version