Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου βρίσκεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ενίσχυση  του κλάδου των σκαφών αναψυχής μέσω της απελευθέρωσης της αγοράς. Το σκεπτικό είναι η απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας.  Μεταξύ άλλων προβλέπει:

1. Απελευθέρωση των υπό ξένη σημαία σκαφών αναψυχής μήκους άνω των 35 μέτρων  υπό όρους και προϋποθέσεις.  Ήτοι: -Θέσπιση άδειας  εκναύλωσης  ορισμένης ισχύος  επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ανεξαρτήτου σημαίας, αναγνωρισμένου ως επαγγελματικό σύμφωνα  με το δίκαιο άλλης χώρας  εφόσον είναι κατασκευασμένο  κατά το μεγαλύτερο  μέρος του από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο  υλικό ή πλαστικό. Η άδεια θα παρέχεται για  συγκεκριμένη διάρκεια ανά  ημερολογιακό έτος το οποίο καθορίζεται σε 21 ημέρες  ενδεικτικά.

2. Για τον καθορισμό του ανώτατου  χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας λαμβάνεται υπόψη η κατά μέσον όρο διάρκεια σύμβασης ολικής ναύλωσης που είθισται  να εκτελούν τα σκάφη αυτής της κατηγορίας η οποία συνίσταται στις επτά ημέρες.

3. Μακροπρόθεσμος στόχος του ΥΝΑ είναι η εγγραφή των σκαφών αυτών στο e-Μητρώο Πλοίων και η εγγραφή τους στο ελληνικό νηολόγιο.

4.Εισάγονται  ψηφιακές εφαρμογές με στόχο μεταξύ άλλων την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας βοηθητικού προσωπικού  που απασχολείται σε μη  ναυτικές ειδικότητες

5. Δημιουργία συνθηκών για την αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων και Ευρωπαίων ναυτικών.

Η απελευθέρωση της αγοράς για τα συγκεκριμένα σκάφη έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις στον κλάδο. Ακούγονται φωνές για αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των υπό ελληνική σημαία σκαφών αλλά και εκείνων που έχουν βάση την Ελλάδα μέσω γραφείου που έχουν ανοίξει.

Διαβάστε ακόμη

Αττική Οδός: Δημοπρατείται η υφιστάμενη σύμβαση του αυτοκινητόδρομου χωρίς τις επεκτάσεις για 25 χρόνια

Ο Μυλωνάς, ο Αλογοσκούφης, η ΑΝΕΚ, τα νέα ξενοδοχεία και το ξύλινο ποδήλατο του Πωλ

Επιδότηση ρεύματος: Φορολογική «καραμπόλα» για όσους άλλαξαν σπίτι και για φοιτητές (vid)