Σε μια κίνηση που επαναπροσδιορίζει την εμπειρία της πολυτελούς κρουαζιέρας, η The Ritz-Carlton Yacht Collection θυγατρική του ομίλου Marriott εγκαινίασε, χθες Κυριακή (18-5-2025) για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια πρωτοποριακή διαδικασία check-in, όχι στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά στο εμβληματικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Με στόχο να προσφέρει στους επιβάτες της κάτι παραπάνω από μια απλή επιβίβαση, η εταιρεία μετέτρεψε την άφιξή τους σε ένα πολιτιστικό και αισθητικό γεγονός. Η κρουαζιέρα γίνεται με το ολοκαίνουργιο υπερπολυτελές σκάφος «Ilma», χωρητικότητας 440 επιβατών, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2024. Παράλληλα, διαθέτει και άλλα δύο σκάφη, το «Evrima» με 298 επιβάτες και το «Luminara» με 450.

Μια ιδιαίτερα οργανωμένη και κομψή εμπειρία check-in περίμενε τους επιβάτες της Ritz-Carlton στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο πλαίσιο της άφιξής τους για την πολυτελή κρουαζιέρα τους. Πρόκειται για την πρώτη φορά που διαδικασία επιβίβασης οργανώνεται σε εξωτερικό χώρο μακριά από το λιμάνι του Πειραιά, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή φιλοξενίας για ταξιδιώτες υψηλών προδιαγραφών. Μέσα σε έναν χώρο που συνδυάζει την αρχιτεκτονική, την τέχνη και τη θέα στην Ακρόπολη, οι επισκέπτες απόλαυσαν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, ξενάγηση στους χώρους του Ιδρύματος, live μουσική και την προσωπική φροντίδα της ομάδας της Ritz-Carlton.

Συνολικά συγκεντρώθηκαν περίπου 350 επιβάτες. Οι 200 εξ αυτών ήδη διέμεναν στα ξενοδοχεία Μεγάλη Βρετανία και King George, στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία είχαν κλειστεί από την ίδια την Ritz-Carlton, ως μέρος του ολοκληρωμένου πακέτου της κρουαζιέρας. Η μεταφορά τους στο Ίδρυμα έγινε με van, με τις αποσκευές να πηγαίνουν απευθείας στο πλοίο για λόγους άνεσης και ευκολίας.

Οι επιβάτες κατέφθασαν στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος μόνο με χειραποσκευές και προσωπικά αντικείμενα. Εκεί, ομάδα προσωπικού της εταιρείας τους υποδέχθηκε και τους συνόδευσε καθ’ όλη τη διαδρομή μέχρι τον 8ο όροφο, ο οποίος είχε διαμορφωθεί αποκλειστικά για λογαριασμό της Ritz-Carlton. Ο συγκεκριμένος χώρος ήταν ιδιωτικά κλεισμένος, διασφαλίζοντας άνεση, ιδιωτικότητα και πολυτέλεια.

Η διαδικασία check-in στήθηκε με επαγγελματισμό και ιδιαίτερη φροντίδα. Υπήρχαν 15 ειδικά διαμορφωμένα check-in desks εντός του Φάρου, τόσο στον εσωτερικό όσο και στον εξωτερικό χώρο. Η εμπειρία συμπληρώθηκε με live μουσική από πιανίστα, ενώ στον εξωτερικό χώρο είχε στηθεί πλούσιος μπουφές με καφέ και πρωινό, προσφέροντας στους επισκέπτες στιγμές χαλάρωσης πριν ξεκινήσει η διαδικασία επιβίβασης.

Παράλληλα, τρεις ξεναγοί ήταν διαθέσιμοι για να οργανώσουν μικρές ξεναγήσεις, δίνοντας την ευκαιρία στους επιβάτες να γνωρίσουν τις υποδομές του Ιδρύματος, όπως την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Εθνική Βιβλιοθήκη, μέχρι την ώρα που θα αναχωρήσουν για το λιμάνι για την επιβίβαση.

Η διοργάνωση αυτή σηματοδοτεί το πρώτο check-in που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, αλλά και γενικότερα εκτός του λιμανιού του Πειραιά. Μέχρι σήμερα, τέτοιου είδους check-in έχουν δοκιμαστεί μόνο σε πολυτελή ξενοδοχεία.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το εγχείρημα είναι θετικές. Εταιρείες αντίστοιχου κύρους όπως η Orient Express και η Four Seasons έχουν ήδη εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για παρόμοιες διοργανώσεις στο μέλλον, αναγνωρίζοντας την καινοτόμο προσέγγιση και την αξεπέραστη εμπειρία που προσφέρει μια τέτοια υλοποίηση.

 

Μια πρωτοβουλία που όχι μόνο ανεβάζει τον πήχη της ταξιδιωτικής εμπειρίας, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει τον πολιτιστικό πλούτο και την αισθητική της Αθήνας.

Καθισμένοι στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχου με φόντο την Ακρόπολη ο Σπύρος Αλμπέρτης μίλησε αποκλειστικά στο newmoney για τη νέα εμπειρία όπως τη βιώσαμε δια ζώσης το πρωϊνο της Κυριακής. Για τις πρώτες εντυπώσεις των επιβατών και το μέλλον της πολυτελούς κρουαζιέρας, με την Αθήνα πλέον σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

– Κύριε Αλμπέρτη, πώς νιώθετε για αυτό το νέο ξεκίνημα στην Ελλάδα;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινάει κάτι μοναδικό στην Ελλάδα. Νιάρχος και Ritz-Carlton, Ritz-Carlton και Νιάρχος. Είναι μια συνεργασία που αλλάζει το τοπίο στην κρουαζιέρα.

– Τι σηματοδοτεί για εσάς αυτό το check-in στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος;

Είναι το πρώτο check-in σε εξωτερικό χώρο και μάλιστα στο δεύτερο πιο iconic σημείο της Αθήνας μετά την Ακρόπολη. Οι επιβάτες είναι πραγματικά ενθουσιασμένοι. Ζουν μια ξεχωριστή εμπειρία – τους διαθέτουμε χρόνο, άνεση, ξενάγηση, θέα.

– Ποια είναι η πρώτη εικόνα που έχετε από τους επιβάτες;

Ειλικρινά, τους βλέπουμε πολύ χαρούμενους. Νιώθουν ότι ζουν κάτι μοναδικό. Πολλοί ήρθαν κατευθείαν από το αεροδρόμιο και δεν είχαν προλάβει να δουν την Αθήνα. Τώρα την βλέπουν πανοραμικά, με φόντο την Ακρόπολη.

– Η ξενάγηση στο Ίδρυμα τι ρόλο παίζει στην εμπειρία τους;

Μεγάλο. Μπορούν να γνωρίσουν την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Βιβλιοθήκη, μαθαίνουν για την ιστορία του τόπου. Αυτό δεν είναι απλά check-in, είναι μια εισαγωγή στην πολιτιστική εμπειρία της χώρας.

– Πείτε μας για τη συγκεκριμένη κρουαζιέρα. Ποια είναι η διαδρομή;

Ξεκινάμε από τον Πειραιά, μετά πάμε Μήλο, Σαντορίνη, Πάτμο, Κουσάντασι και καταλήγουμε στην Κωνσταντινούπολη. Το πλοίο έχει χωρητικότητα 410 ατόμων και αυτή τη στιγμή είμαστε γεμάτοι με 450 επιβάτες.

-Κάθε πότε πραγματοποιείται αυτή η κρουαζιέρα;

Οι διαδρομές αλλάζουν κάθε φορά. Υπάρχουν τετραήμερες, εξαήμερες, επταήμερες. Στην Αμερική κάνουμε και τριήμερα – Παρασκευή με Δευτέρα – για επαγγελματίες που θέλουν πολυτέλεια στο Σαββατοκύριακο τους. Κάνουμε και Μαϊάμι–Μαϊάμι, Σαν Χουάν–Σαν Χουάν, κυρίως στην Καραϊβική.

– Ποια είναι η καινοτομία στη διαδικασία του check-in;

Αυτό που αλλάζουμε είναι το λεγόμενο turnaround operation. Παλιά γινόταν όλο το check-in στο λιμάνι, μέσα στο terminal, που δεν είχε την κατάλληλη υποδομή για τόσο κόσμο. Τώρα οι επιβάτες φτάνουν σε εξωτερικό χώρο – όπως το Ίδρυμα Νιάρχος – όπου απολαμβάνουν άνεση, φιλοξενία και εμπειρία. Παίρνουν την κάρτα τους και μετά περνάνε από το security control στο λιμάνι και πάνε κατευθείαν στο πλοίο.

– Τα σημεία που επιλέγετε για check-in έχουν κάποιο κοινό χαρακτηριστικό;

Ναι, επιλέγουμε τοποθεσίες που είναι είτε luxury είτε συνδεδεμένες με την κουλτούρα της Marriott, της μητρικής μας εταιρείας. Είτε iconic ξενοδοχεία είτε μέρη με τοπική σημασία, όπως το Ίδρυμα Νιάρχος.

-Βλέπετε να ακολουθούν και άλλες εταιρείες το παράδειγμα σας;

Το πιστεύω απόλυτα. Ήδη μιλάμε με εταιρείες σαν τη Four Seasons, την Orient Express. Όλοι έχουν ενθουσιαστεί με την ιδέα. Η τάση αλλάζει – δεν μιλάμε απλώς για ένα ταξίδι, αλλά για μια ολοκληρωμένη εμπειρία από την πρώτη στιγμή.

Από δεξιά ο Σπύρος Αλμπέρτης, ο Αντώνης Γελασάκης ταξιδιωτικός πράκτορας και ο δημοσιογράφος του newmoney Μηνάς Τσαμόπουλος

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Η βίλα του Ψυχικού, ο ιστορικός μύλος και το αρχείο της Ελευθεροτυπίας (pics)

Ηλεκτρονικές συναλλαγές 112 δισ. ευρώ σε έναν χρόνο

Ανατροπή στη Ρουμανία: Ο κεντρώος ευρωπαϊστής υποψήφιος Νταν εκλέγεται πρόεδρος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα