Στα 158,97 δισεκατομμύρια δολάρια αποτιμάται ο ελληνόκτητος στόλος των 4.768 πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Vessels Value, τα οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα με αφορμή την Έκθεση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα βρέθηκε στην τρίτη θέση του καταλόγου ενώ ήταν δεύτερη το 2018 όταν η αξία του στόλου της ήταν 82,85 δισεκατομμύρια και τα πλοία της 4.292. Η αύξηση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου εκτινάχθηκε κατά 87,87%.

Πρώτη σε αξία στόλου παραμένει η Ιαπωνία με 211,65 δισεκατομμύρια και 6.755 πλοία έναντι 92,36 δισεκατομμυρίων και 5.208 πλοίων το 2018. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Κίνα με 204,25 δισεκατομμύρια δολάρια και 5.589 πλοία έναντι 69,5 δισεκατομμυρίων και 4.536 πλοίων το 2018.

Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από:

-2.326 φορτηγά

-1.479 δεξαμενόπλοια

-440 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

-130 μικρά φορτηγά πλοία

-120 LPG

-60 OSV

-30 ψυγεία

-20 μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα)

-9 Ro-ro

-9 κρουαζιερόπλοια

-5 OCV

Επίσης οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διατηρήσει τη θέση τους ως οι κορυφαίοι «παίκτες» στην second and market.  Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. Μέσα στο 2022, συνολικά 130 πλοία έχουν πάει σε Έλληνες πλοιοκτήτες  με τον πιο δημοφιλή τύπο πλοίου να είναι το Bulkers. Οι Κινέζοι αγοραστές είναι στη δεύτερη θέση, αγοράζοντας συνολικά 127 πλοία μέχρι τώρα.

Παράλληλα από τις αρχές του 2022, οι «Greeks» έχουν πουλήσει 100 πλοία, με τον πιο δημοφιλή τύπο που πωλείται να είναι τα Bulkers. Ακολούθησαν στενά οι ιδιοκτήτες της Σιγκαπούρης, οι οποίοι έχουν πουλήσει 99 πλοία φέτος.

Διαβάστε ακόμα

Επίδομα ρεύματος: Μετά τις 14 Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα για τα 600 ευρώ

Δύο νέα ξενοδοχεία σε ιστορικά κτήρια της οδού Πανεπιστημίου

Ο Σολτς και ο Μισέλ στο Hyatt της Θεσσαλονίκης, οι υποψίες για το «Κρυφό Σχολειό», το καζίνο της Κρήτης, ο Προκοπίου και οι Γερμανοί