Η ναυτιλία αποτελεί την αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου, μεταφέροντας καθημερινά αγαθά από τη μία άκρη του κόσμου στην άλλη. Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης συμμετέχει ενεργά η ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία είναι πρωτοπόρος στην προσπάθεια αυτή. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) έχει θέσει ένα φιλόδοξο στόχο: τη μείωση των εκπομπών της διεθνούς ναυτιλίας στο μηδέν μέχρι το 2050. Η πρόκληση είναι μεγάλη, αλλά οι λύσεις είναι ήδη στον ορίζοντα.
«Η μετάβαση στη μηδενική εκπομπή ρύπων στη ναυτιλία δεν είναι μόνο μία ανάγκη, αλλά και μια ευκαιρία για τη βιομηχανία να πρωτοστατήσει στην οικολογική μετάβαση. Με τη συνδυασμένη δράση τεχνολογίας, καινοτομίας και συνεργασίας, η ναυτιλία μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και πράσινου μέλλοντος για τον πλανήτη» επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης Co-Founder & Managing Director – ERMA FIRST GROUP μιλώντας στο 8ο Capital Link Forum- Cyprus Shipping που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε:
1.Η σημασία της ναυτιλίας για το παγκόσμιο εμπόριο
Το δίκτυο των πλοίων που διασχίζουν τους ωκεανούς παίζει καθοριστικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία. Εκτιμάται ότι πάνω από το 80% των εμπορικών αγαθών μεταφέρονται διά θαλάσσης. Ωστόσο, αυτή η τεράστια δραστηριότητα έχει και αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, καθώς τα πλοία εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα (CO2), οξειδίων του θείου (SOx) και άλλων επιβλαβών αερίων.
2. Ο στόχος του IMO: Μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει θέσει τον στόχο για μηδενικές εκπομπές από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι το 2050, προκειμένου να συμβάλλει στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων για το κλίμα. Αυτός ο στόχος απαιτεί επαναστατικές αλλαγές στην τεχνολογία των πλοίων και τη χρήση νέων, φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, που έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν παράγουν CO2 κατά τη διάρκεια της καύσης τους.
3. Η ανάγκη για βελτίωση των επιχειρησιακών διαδικασιών
Η επίτευξη του στόχου της μηδενικής εκπομπής δεν αφορά μόνο τις τεχνολογικές καινοτομίες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες, όπως τη διαχείριση των δρομολογίων και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα λιμάνια για την τροφοδοσία των πλοίων. Η εφαρμογή προηγμένων συστημάτων διαχείρισης μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και της εκπομπής ρύπων.
4. Η συνεργασία ως κλειδί για την επίτευξη των στόχων
Η μετάβαση σε έναν βιώσιμο τομέα ναυτιλίας απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων: κυβερνήσεων, ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων ενδιαφερομένων φορέων. Η υιοθέτηση βιώσιμων τεχνολογιών, η στήριξη της έρευνας και ανάπτυξης νέων καυσίμων, και η ενίσχυση της εφαρμογής πρακτικών ESG (Περιβαλλοντική, Κοινωνική και Διακυβερνητική διαχείριση) είναι απαραίτητα βήματα για να διασφαλιστεί η επιτυχία της μετάβασης σε ένα πράσινο μέλλον.
5. Καινοτόμες τεχνολογίες και ανανεώσιμα καύσιμα
Η καινοτομία είναι ο κινητήριος μοχλός που θα επιτρέψει στη ναυτιλία να πετύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Η τεχνολογία των πλοίων εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς, ενώ τα ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, αναδεικνύονται ως οι βασικοί υποψήφιοι για να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά καύσιμα. Παράλληλα, η χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας για την υποβοήθηση της κίνησης των πλοίων μπορεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές και την ενεργειακή κατανάλωση.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί δημοσιονομική ευελιξία και ρήτρα διαφυγής δεν σημαίνει αυξήσεις παροχών
Ανακαινίζω-Νοικιάζω: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι στο βελτιωμένο πρόγραμμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.