Ναυτιλία

Στροφή στην αειφορία για τον Όμιλο Μαρινάκη

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ενισχύει τον στόλο του με το νεότευκτο LNG «Ασκληπιός»

Η Capital Gas, του ναυτιλιακού ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη, ενισχύει τον στόλο της με ένα ακόμη νεότευκτο LNG Carrier, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. Ο «Ασκληπιός», όπως ονομάζεται το νέο πλοίο, είναι ίδιο με τα 3 πλοία που έχει εξαγοράσει η Capital Product Partners και ένα από τα εννέα αδελφά πλοία  LNG Carriers, του Ομίλου Μαρινάκη, συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 1,6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων LNG.

Το νέο πλοίο, που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα, θεωρείται ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης στην κατηγορία του, καθώς διαθέτει σύγχρονες μηχανές τύπου XDF, ενώ είναι εξοπλισμένο με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου συστήματος λίπανσης αέρα και αυξημένων ορίων πλήρωσης φορτίου.

Επιπλέον, χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο, η χρήση του οποίου στη ναυτιλία μειώνει τις εκπομπές CO2 πάνω από το 20%, σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές SOX (Sulphur Oxide) και άλλων αερίων θερμοκηπίου. O«Ασκληπιός» έχει ήδη ναυλωθεί στην εταιρεία Cheniere για περίοδο έως και 6 ετών, εξασφαλίζοντας υψηλές και εγγυημένες αποδόσεις για την Capital Gas.

Το νεότευκτο σκάφος αποτελεί τμήμα ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος ύψους άνω των €1,8 δισ. ευρώ, του Ομίλου Μαρινάκη, με στόχο την «πράσινη» ανανέωση του στόλου του ομίλου Capital . Οι επενδύσεις σε νέα πλοία με σύστημα πρόωσης το LNG συνιστούν ένα σημαντικό βήμα προς τη περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Ομίλου για την ενεργή μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα και παράλληλα, διαφοροποιούν το πεδίο δραστηριότητας του με την επέκταση στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του τελευταίου στην ενεργειακή μετάβαση.

Εκτός από τα 9 LNG Carriers, ο Όμιλος Μαρινάκη διαθέτει ένα στόλο 108 πλοίων,συμπεριλαμβανομένων 56 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η στροφή στην πράσινη ενέργεια αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του Ομίλου, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές.

Στην ίδια κατεύθυνση άλλωστε, ο Όμιλος έχει υιοθετήσει σε όλες τις δραστηριότητές του τα κριτήρια ESG – Περιβαλλοντικά (Environmental), Κοινωνικά (Social) και Εταιρικής Διακυβέρνησης (Governance), εναρμονιζόμενος πλήρως με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας και των δεσμεύσεων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Ταυτόχρονα, μέσω της διαρκούς επένδυσής του στην έρευνα και την καινοτομία, καθώς και της συμμετοχής του σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων ανά τον κόσμο, ο Όμιλος Μαρινάκη βρίσκεται στην αιχμή της πρωτοπορίας, αναπτύσσοντας διαρκώς συστήματα και νέες τεχνολογίες, που στοχεύουν στην επίτευξη μεγαλύτερης ενεργειακής και λειτουργικής απόδοσης του στόλου του.

Οι πρωτοβουλίες αυτές τυγχάνουν, μάλιστα, ευρείας αναγνώρισης, όπως αποδεικνύει το βραβείο «Green Award» που απέσπασε η Capital Product Partners (Nasdaq: CPLP), μία από τις εταιρείες του Ομίλου Μαρινάκη, στην κατηγορία «Βιώσιμη Ναυτιλία», στο πλαίσιο του “THE THESSALONIKI METROPOLITAN SUMMIT” του Economist που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου, στην Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε ακόμη:

JPMorgan: Τα διαγράμματα που εξηγούν το χάος στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

Τα 10 πιο αναπτυσσόμενα επαγγέλματα της επόμενης 10ετίας – Πόσο πληρώνουν (λίστα)

Moody’s: Η Ελλάδα διαθέτει τη δυναμική να εμφανίσει σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα