Η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, προχωρά με αποφασιστικά βήματα στην «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας, εφαρμόζοντας ένα πολυετές πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και την απανθρακοποίηση του στόλου της. Με συνολικές επενδύσεις που ξεπερνούν τα 50 εκατ. δολάρια την τελευταία τριετία, η εταιρεία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών και την πλήρη ενεργειακή συμμόρφωση έως το 2050, σύμφωνα με το πρόσφατο ESG Report για το 2024.

Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας, Πέτρος Παππάς, τονίζει πως «η αποστολή της Star Bulk είναι να παραμείνει αξιόπιστος εταίρος στο παγκόσμιο εμπόριο, ενώ ταυτόχρονα ηγείται της μετάβασης προς ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μέλλον».

Η Star Bulk έχει δρομολογήσει ένα εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει οκτώ Kamsarmax τα πέντε εκ των οποίων υπό ναυπήγηση, όλα εξοπλισμένα με μηχανές τελευταίας τεχνολογίας και δυνατότητες προσαρμογής σε εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, αξιολογείται η εγκατάσταση shaft generators στα νέα πλοία, καθώς και η χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας για υφιστάμενες μονάδες.

Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο της εταιρείας για ανανέωση και απανθρακοποίηση του στόλου, που αριθμεί 142 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρητικότητας άνω των 14,2 εκατ. dwt. Έως το τέλος του 2024, ο στόλος θα φτάσει τα 164 πλοία, καλύπτοντας όλο το φάσμα μεγεθών από Supramax και Panamax έως Capesize και Newcastlemax.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου, 11,9 έτη, είναι σημαντικά χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο, επιτρέποντας τη γρήγορη υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και ενεργειακών προτύπων.

Μόνο το 2024, η Star Bulk επένδυσε 12,4 εκατ. δολάρια σε πράσινες υποδομές, εκ των οποίων 7,8 εκατ. δολάρια κατευθύνθηκαν σε Energy Saving Devices (ESDs), σημειώνοντας αύξηση 34% σε σχέση με το 2023. Επιπλέον, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) και επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος (BWTS) σε όλο τον στόλο της (100%), επιτυγχάνοντας πλήρη περιβαλλοντική συμμόρφωση.

Παράλληλα, εγκαταστάθηκαν συστήματα τηλεμετρίας και Vessel Performance Monitoring σε 114 πλοία, που επιτρέπουν σε πραγματικό χρόνο την παρακολούθηση των εκπομπών COκαι του δείκτη CII (Carbon Intensity Indicator).

Στο πλαίσιο της ενεργειακής αναβάθμισης, αντικαταστάθηκαν τα φωτιστικά συστήματα με LED σε 55 πλοία, ενώ εφαρμόστηκαν πιλοτικά ρομποτικά συστήματα καθαρισμού γάστρας σε τέσσερα πλοία, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Η στρατηγική απανθρακοποίησης της Star Bulk βασίζεται σε πέντε πυλώνες:

  • Εκσυγχρονισμός στόλου με σταδιακή απόσυρση παλαιών πλοίων.
  • Ακριβής ψηφιακή παρακολούθηση των εκπομπών.
  • Τεχνικές λύσεις ενεργειακής απόδοσης και αναβαθμίσεις.
  • Διεθνείς συνεργασίες και συμμετοχή σε πρωτοβουλίες όπως τα Poseidon Principles, Sea Cargo Charter και Getting to Zero Coalition.
  • Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D) για εναλλακτικά καύσιμα αμμωνία, μεθανόλη και LNG και τεχνολογίες δέσμευσης CO₂.

Στόχος της εταιρείας είναι η μείωση της έντασης άνθρακα κατά 12% έως το 2026, 20% έως το 2030, 70% έως το 2040, και μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Η Star Bulk συμμετέχει ενεργά σε ευρωπαϊκά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας, όπως τα DT4GS (Digital Twin for Green Smart Shipping), GATERS και SHIPFC, που αφορούν την ανάπτυξη Digital Twins, την αξιοποίηση πράσινης αμμωνίας και την ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου μηδενικών εκπομπών.

Η εταιρεία πραγματοποιεί επίσης πιλοτικές δοκιμές συστημάτων δέσμευσης CO, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα, ενώ αποτελεί ιδρυτικό μέλος του Maritime Emissions Reduction Centre (M-ERC) στην Αθήνα. Είναι ενεργό μέλος των HELMEPA, Global Maritime Forum και Clean Shipping Alliance 2020, διαδραματίζοντας ηγετικό ρόλο στη διαμόρφωση της ναυτιλίας του μέλλοντος.

Οι προσπάθειες της Star Bulk αναγνωρίστηκαν το 2025 με σημαντικές διακρίσεις, όπως το Environmental Leadership Silver Award και το People Leadership Gold Award στα ESG Shipping Awards, καθώς και το *Efkrantis Award για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Με έναν από τους νεότερους και τεχνολογικά πιο προηγμένους στόλους παγκοσμίως, η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά επανακαθορίζει τα πρότυπα της πράσινης ναυτιλίας. Οι συνεχείς επενδύσεις, η προσήλωση στην καινοτομία και η ενεργή συμμετοχή σε διεθνείς πρωτοβουλίες τοποθετούν την εταιρεία στην πρωτοπορία της βιώσιμης θαλάσσιας μεταφοράς, με ορίζοντα ένα πλήρως απανθρακοποιημένο μέλλον έως το 2050.

Διαβάστε ακόμη

Η ενεργειακή σκακιέρα της Ευρώπης μετακινείται στην Αθήνα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η «ακτινογραφία» του Action Plan 2 και ο αγώνας δρόμου για τις πληρωμές

Γιατί όλοι μιλούν για το μπλε μέλι: Το viral ελληνικό προϊόν που στοχεύει σε 4 ηπείρους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα