Μετά το σήμα για άμεση πώληση του 30% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» που αποφασίστηκε πριν από λίγες ημέρες στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σειρά παίρνουν τα άλλα μεγάλα projects που αποτελούν και το ισχυρό χαρτί της κυβέρνησης.

Ο πρωθυπουργός εξάλλου εκφράζει με κάθε τρόπο τη βούληση της κυβέρνησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών σχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και την πρόοδο των ιδιωτικοποιήσεων, με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.

Μετά την άμεση πώληση του μεριδίου που έχει το Δημόσιο στον ΔΑΑ, τον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας, σειρά παίρνει η ΔΕΠΑ.

Κύριο μέλημα του Υπουργείου Ενέργειας είναι η ταχεία ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ και σε αυτό το πλαίσιο, καθοριστικό ρόλο για την επιλογή του μοντέλου που θα χρησιμοποιηθεί θα παίξει και ο χρόνος υλοποίησης.

Χθες το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης στο υπουργείο, με τη συμμετοχή της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και των νομικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων της πώλησης.

Στόχος της κυβέρνησης παραμένει ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ να είναι από τους πρώτους που θα προκηρυχθούν εντός του φθινοπώρου με σύντομο και άμεσο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο θέλει να προχωρά η χωριστή πώληση μεριδίων στις δύο εταιρείες, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη ΔΕΠΑ Δικτύων, με τη διαφορά ότι η κυβέρνηση προτίθεται να παραχωρήσει πλειοψηφικό ποσοστό της τάξης του 65% τόσο στην εμπορία όσο και στα δίκτυα.

Ελληνικά Πετρέλαια


Το επόμενο σημαντικό project που θα τρέξει το ΤΑΙΠΕΔ είναι αυτό των Ελληνικών Πετρελαίων, ενός από τα σημαντικότερα asset που έχει στα χέρια του το ελληνικό δημόσιο.

Δύο είναι οι προτάσεις που έχουν φτάσει ως εισηγήσεις στην κυβέρνηση. Η πρώτη προκρίνει την πώληση πακέτου 30% με placement μέσω Χρηματιστηρίου και η δεύτερη να επαναληφθεί με άλλα χαρακτηριστικά νέος διαγωνισμός.

Να σημειωθεί ότι στα Ελληνικά Πετρέλαια το Δημόσιο έχει μερίδιο 35,48% και ο ιδιώτης μέτοχος 45,47%. Στην προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία που κατέληξε τον περασμένο Απρίλιο άγονη το κράτος επιδίωξε να πουλήσει το 20% από το 35,48% και ο όμιλος Λάτση το 30,1% από το 45,47%.

Η Αθήνα επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις

Στην πρόθεση της κυβέρνησης της ΝΔ να προχωρήσει με τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως αυτή αποτυπώνεται από τις εξελίξεις στην υπόθεση του αεροδρόμιου «Ελευθέριος Βενιζέλος», εστιάζει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα θα ενισχύσει την αξιοπιστία της νέας κυβέρνησης για την μεταρρυθμιστική της βούληση.

Όπως αναφέρεται το αεροδρόμιο της ελληνικής πρωτεύουσας απογειώνεται, καθώς για πρώτη φορά τον Αύγουστο, περισσότεροι από τρεις εκατομμύρια επιβάτες διακινήθηκαν στο αεροδρόμιο σε ένα και μόνο μήνα.

«Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 6,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Μέχρι το τέλος του έτους θα μπορούσε να επιτευχθεί ένα νέο ρεκόρ με 23 εκατομμύρια επιβάτες. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ θα έχει διπλασιάσει έτσι την κίνησή του σε σχέση με το πρώτο έτος λειτουργίας του το 2002. Η επιβατική έκρηξη είναι μια καλή προϋπόθεση για την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας του αερολιμένα» γράφει η εφημερίδα.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το κράτος εξακολουθεί να ελέγχει το 55% των μετοχών. Το 40% το κατέχει η AviAlliance, η οποία υποστηρίζεται από το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP Investments. Το υπόλοιπο πέντε τοις εκατό των μετοχών ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου.

«Τώρα το κράτος θέλει να εκχωρήσει το 30% των μετοχών και οικονομικοί κύκλοι υπολογίζουν ότι το ενδεχόμενο κέρδος μπορεί να κυμανθεί από 1 έως 1,5 δισ. ευρώ», σημειώνεται στο δημοσίευμα και προστίθεται ότι «η εταιρεία είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα».