ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 3% «φρέναρε» ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο – Αυξήσεις 9% στα τρόφιμα

O ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) ανήλθε στο 3% τον Νοέμβριο έναντι 3,4% τον Οκτώβριο - Άνω του 30% η άνοδος στο ελαιόλαδο, βουτιά 53% στις τιμές του φυσικού αερίου - Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ - Μειώθηκε κατά 32% το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου τον Οκτώβριο

Στο 3% επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός στην ελληνική οικονομία τον Νοέμβριο, με τις πιέσεις στις τιμές των τροφίμων και μη αλκοολούχων προϊόντων να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, φθάνοντας στο +9% σε ετήσια βάση.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) ανήλθε στο 3% τον Νοέμβριο έναντι 3,4% τον Οκτώβριο του 2023 και 8,5% τον Νοέμβριο του 2022.

Την ίδια στιγμή, σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός ΔΤΚ παρουσίασε μείωση κατά 0,4% έναντι αύξησης 0,6% τον Οκτώβριο του 2023 και μηδενικής μεταβολής τον Νοέμβριο του 2022.

Ο μέσος δείκτης στο 12μηνο Δεκεμβρίου 2022 – Νοεμβρίου 2023, εμφάνισε αύξηση κατά 3,8% έναντι αύξησης 9,5% στο 12μηνο Δεκεμβρίου 2021 – Νοεμβρίου 2022.

Στο +9% τα τρόφιμα

Η μέτρηση του πληθωρισμού για τον Νοέμβριο, αν και αποδείχθηκε χαμηλότερη του Οκτωβρίου, παρέμεινε υψηλή, κάτι το οποίο προκύπτει από τις παρακάτω μεταβολές:

  • +9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • +2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • +6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • +1,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • +5,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • +2,8% στην ομάδα Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
  • +3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • +4,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.
  • +1,9% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Αντίθετα, σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν οι παρακάτω κατηγορίες:

  • -1,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • -2,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • -3,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

«Πρωταθλητής» το λάδι

Στα επιμέρους προϊόντα, «πρωταθλητής» των αυξήσεων αναδείχθηκε το λάδι με άνοδο 31,4%, ενώ ακολούθησαν το μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων με 13,3%, τα φρούτα με 12%, τα φαρμακευτικά προϊόντα με 11,8%, τα λαχανικά με 10,8% και οι κινηματογράφοι – θέατρα με 10,3%.

Στον αντίποδα, αισθητή μείωση κατέγραψαν οι τιμές στο φυσικό αέριο, καθώς τον Νοέμβριο κατεγράφη βουτιά κατά 53%. Σε καύσιμα και λιπαντικά, ταυτόχρονα, η πτώση ανήλθε στο 9,3%.

Διαβάστε ακόμα

Ο Σουλτάνος, ο Μητσοτάκης και τα ντολμαδάκια, το «κρύωμα» και οι φήμες της Βιοϊατρικής, η ώρα των μικρών στο Χ.Α. και ένας (δήθεν) καυγάς 25 εκατ. ευρώ

Φορολογικό νομοσχέδιο: Οι 11 ανατροπές που αλλάζουν άρδην το τοπίο στην αγορά

Bitcoin: Πάει για τα $50.000 ή «πατάει φρένο»;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""