search icon

Οικονομία

Eπιδότηση παγίων δαπανών: Άνοιξε η πλατφόρμα «MyBusinessSupport» για αιτήσεις

Στις 4 Αυγούστου 2021 εκπνέει η προθεσμία - Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν αίτηση

Στην πλατφόρμα «MyBusinessSupport» που άνοιξε την Τρίτη 27 Ιουλίου θα μπορούν μέχρι τις 4 Αυγούστου να καταθέσουν αιτήσεις χρηματοδότησης οι δικαιούχοι επιδότησης παγίων δαπανών,  σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση που έχει αναρτηθείστην ΑΑΔΕ.  Πιο αναλυτικά, αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι επιχειρήσεις που είχαν δηλώσει εκδήλωση ενδιαφέροντος κατά την Α΄ φάση του μέτρου και πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται στη σχετική ΚΥΑ.

Σκοπός του καθεστώτος είναι η επιδότηση επιχειρήσεων, μέσω πιστωτικού, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που καθίστανται πληρωτέες από 1.7.2021 έως 31.12.2021.

Κατά την αίτηση οι επιχειρήσεις δηλώνουν το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές και το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να
χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Επισημαίνεται, ότι η ενίσχυση δύναται να χορηγηθεί είτε βάσει του σημείου 3.12, είτε βάσει του σημείου 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην περίπτωση χορήγησης με το 3.1, το ανώτατο όριο σώρευσης όλων των ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί με βάση το 3.1 ανέρχεται σε 1,8 εκατ. ευρώ ή 270.000 ευρώ για τους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας ή 225.000 για τον πρωτογενή γεωργικό τομέα.

Ποιους αφορά

Υπενθυμίζεται, ότι το καθεστώς αφορά ζημιογόνες επιχειρήσεις που παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020, σε σχέση με το 2019, και για τις υποκείμενες σε ΦΠΑ την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις (έναρξη εργασιών μετά την 21η.1.2019) και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα (από 1.4.2019 έως 31.12.2020), καθώς και για τα ΚΤΕΛ.

Το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό 20% επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει κατά την περίοδο αναφοράς.

Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.

Για τις επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτημα με βάση το Τμήμα 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, το ύψος της ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% της ζημίας προ φόρων της επιχείρησης και στην περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων το 90% της ζημίας προ φόρων, με την εξαίρεση των εταιρειών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, για τις οποίες δεν εφαρμόζεται το όριο αυτό.

Για τις επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτημα με βάση το Τμήμα 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου, η ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70%, και στην περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων το 90%, της ζημίας προ φόρων της περιόδου Απριλίου ως Δεκεμβρίου 2020, συνυπολογιζόμενων των προσωρινών μέτρων ενίσχυσης από τα οποία έχει επωφεληθεί η επιχείρηση δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου.

Όπως είχε ήδη σημειωθεί από την αρχική ανακοίνωση του μέτρου, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν, έως την 31 η Δεκεμβρίου 2021.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της ΑΑΔΕ έως τις 4 Αυγούστου 2021.

Διαβάστε ακόμη:

Κορωνοχρέη: 36 άτοκες ή 72 έντοκες δόσεις για τα χρέη της πανδημίας

«Λουκέτα» και πρόστιμα για αποδείξεις – Το νέο ποινολόγιο

Exit mobile version