Ολοένα και μεγαλύτερη δυσαρέσκεια στις τάξεις των μετόχων φαίνεται ότι προκαλεί το «φαινόμενο» των… δυσθεώρητων μισθών για τα εκτελεστικά στελέχη των αμερικανικών εταιρειών. 

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία των Financial Times, τα οποία δείχνουν ότι μόλις το 61% των εταιρειών του S&P 500 ενέκρινε με τουλάχιστον 90% τις πληρωμές των υψηλόβαθμων στελεχών. Το 2021, το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν σε 71%, ενώ το 2020 ξεπερνούσε το 75%.  

Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των εισηγμένων, οι οποίες πέτυχαν στήριξη από 50% έως 90% για τις μισθολογικές δαπάνες της διοίκησης, αυξήθηκε φέτος στο 36% έναντι 25% το προηγούμενο έτος. Δεν είναι τυχαίο ότι η πολιτική των μπόνους στην Amazon εγκρίθηκε με μόλις 56% από 81% το 2021 και 97% όλα τα υπόλοιπα χρόνια. 

Η γκρίνια των μετόχων 

Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι οι πληρωμές των εκτελεστικών στελεχών θα φθάσουν το 2022 σε επίπεδα – ρεκόρ. Όμως, το ολοένα και μικρότερο ποσοστό έγκρισης αντανακλά τη δυσαρέσκεια των μετόχων, οι οποίοι αρχίζουν και… γκρινιάζουν. 

«Βλέπουμε μια εταιρική απληστία, η οποία φθάνει σε επίπεδα που δεν έχουμε ξαναδεί» δήλωσε τον Μάιο ο επικεφαλής του νορβηγικού ταμείου πλούτου, το οποίο διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία αξίας 1,2 τρισ. δολαρίων.

Το fund Vanguard, από την πλευρά του, άσκησε φέτος κριτική στην εταιρεία Discovery, η οποία απέφυγε να δικαιολογήσει επαρκώς το πακέτο πληρωμών 247 εκατ. δολαρίων για τον εκτελεστικό διευθυντή David Zaslav. Και φυσικά δεν ψήφισε υπέρ της πολιτικής αποδοχών. 

Υπό τον φόβο της καταψήφισης, δε, αρκετές εταιρείες σπεύδουν να αναβάλουν τις γενικές συνελεύσεις έως ότου κερδίσουν τη στήριξη των μετόχων. 

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εταιρείας video games Activision Blizzard, η οποία ανέβαλε τη συνέλευση, εν μέσω της φήμης περί «επανάστασης» των μετόχων.  «Η ερμηνεία λέει ότι αυτό έγινε επειδή δεν έχουν την ψήφο να περάσουν το 50%» εξηγεί ο David Larcker, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Stanford. 

Διαβάστε ακόμα:

Μπαίνει «φρένο» στις μεγάλες ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις

Μηχανικός στο Netflix με μισθό $450.000 παραιτήθηκε γιατί… βαριόταν

Γιάννης Γρύλος: Ο πρόεδρος της Sky Εxpress για τα νέα αεροσκάφη, τους προορισμούς – πρωταθλητές της σεζόν, αλλά και τα 3 ρίσκα