Υψηλές πληροτητες και νούμερα που ξεπερνούν σε κάποιους ελληνικούς προορισμούς τα νούμερα του 2019 παρουσιάζει η Sky express φετος το καλοκαίρι, την ίδια στιγμή που η εταιρεία ετοιμάζεται να παραλάβει τις επόμενες ημέρες ένα ακόμα νέο αεροπλάνο, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του στόλου της.

«Παραλάβαμε ήδη πριν λίγες ημέρες το νεοαποκτηθέν Airbus 320neo κι ετοιμαζόμαστε τις επόμενες εβδομάδες να παραλάβουμε το ένατο κατά σειρά νέο αεροπλάνο του στόλου -πράγμα που σημαίνει ότι θα προστεθούν και νέα δρομολόγια στο δίκτυο.

Δύο νέα αεροπλάνα θα έρθουν λίγο αργότερα, ώστε να κλείσει ο πρώτος κύκλος επενδύσεων της εταιρείας», ανέφερε στο πλαίσιο της μεγάλης εκδήλωσης για το θερινό πρόγραμμα της αεροπορικής ο πρόεδρος του ομίλου IOGR κ. Γιάννης Γρύλος, τονίζοντας πάντως και τις δυσκολίες σε σχέση με την παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα που έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις όσον αφορά την παραλαβή νέων αεροσκαφών.

Ο ίδιος επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «το καλοκαίρι, με βάση τα μέχρι στιγμής μηνύματα προβλέπεται ότι θα κυλήσει άριστα. Ωστόσο, υπάρχουν τρεις βασικές προϋποθέσεις που αποτελούν και παράλληλα και τα βασικά ρίσκα:

Πρώτον, οι γενικότερες γεωπολιτικές συνθήκες και σε πιο στενό πλαίσιο οι σχέσεις με τη γείτονα, δεύτερον οι «κακές συνήθειες» μερίδας της ελληνικής τουριστικής αγοράς που, σε μια προσπάθεια να καλύψει τις απώλειες λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους και ακρίβειας, ενδέχεται να πουλήσει φέτος το προϊόν ακριβότερα και τρίτον ο αντίκτυπος που θα έχουν στον Ευρωπαίο καταναλωτή οι γενικότερες, δύσκολες συνθήκες ακριβείας σε όλη την Ευρώπη.

Ως προς την παράμετρο του τραγικού πολέμου στην Ουκρανία, ήταν κάτι που δεν είχαμε προβλέψει επίσης στην αρχή της χρονιάς, ωστόσο φαίνεται ότι οι επιπτώσεις είναι μικρότερες του αναμενομένου στον τουρισμό».

Ο κύριος Γρύλος ανέφερε όσον αφορά ειδικά την πορεία της σεζόν, ότι τόσο οι Ελληνες, όσο και οι ξένοι τουρίστες είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν φέτος και σε πολλές περιπτώσεις δρομολογίων σε νησιωτικούς προορισμούς οι πωλήσεις εισιτηρίων είναι στο «κόκκινο» ήδη. Ενδεικτικά, στις Κυκλάδες, νησιά όπως η Πάρος, η Νάξος, η Μήλος κ.ά., ανήκουν στους προορισμούς όπου οι πληρότητες τον αεροσκαφών προσεγγίζουν ήδη ακόμη και το 90% μέχρι τις αρχές Αυγούστου, ενώ αντίστοιχα και μικροί και πιο εναλλακτικοί προορισμοί, όπως για παράδειγμα η Αστυπάλαια, είναι αυτή τη στιγμή στο +60% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019.

Στις «αρρυθμίες» του καλοκαιριού, όπως έχει φανεί ήδη είναι και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται με ακυρώσεις πτήσεων και προβλήματα σε μεγάλα αεροδρόμια του εξωτερικού (σ.σ. για παράδειγμα σε Λονδίνο, Άμστερνταμ), όσον αφορά τις ελλείψεις προσωπικού, «με αποτέλεσμα ταξιδιώτες με ανταποκρίσεις να αντιμετωπίζουν πρόβλημα μέχρι να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό». Ο ίδιος στάθηκε και στα προβλήματα ελλείψεων προσωπικού στην ελληνική ξενοδοχεία που μπορεί να προκαλέσουν ζητήματα σε σχέση με την ποιότητα του τελικού προϊόντος: : «Το πρόβλημα είναι σοβαρό πρόβλημα, έχουμε να κάνουμε με μία νέα … πανδημία. Μία σημαντική μερίδα εργαζομένων από την ξενοδοχειακή αγορά έχει φύγει και κάποιοι από αυτούς όχι άδικα, αλλά δικαιολογημένα, γιατί μπορεί να είχαν ως ένα βαθμό ‘’κακοποιηθεί’’ εργασιακά και τώρα τιμωρούν αυτοί τους εργοδότες». 

Ο κ. Γρύλος ανεφερε επίσης ότι η αεροπορική του ομίλου έχει αυξήσει σημαντικά τις συνδέσεις της φέτος σε σύγκριση με το 2019 και όλοι οι προορισμοί παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις. Eνδεικτικά, με βάση τα στοιχεία του Ελευθέριος Βενιζέλος, η εταιρεία προ πανδημίας, το 2019, είχε μερίδιο αγοράς στο αεροδρόμιο της Αθήνας 2,5%, ενώ φέτος, μετά από δύο δύσκολα χρόνια όπου η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις νέων αεροσκαφών (σ.σ. μέσα στην πανδημία) και διεύρυνση του δικτύου της στο εξωτερικό, έχει μερίδιο αγοράς 13% και αποτελεί «τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία για το «Ελευθέριος Βενιζέλος, αποφασίζοντας μέσα στην πανδημία να πετάξει σε 5 διεθνείς προορισμούς», σύμφωνα με τους επιτελείς του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.

Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, η SKY express μέσα στο 2022, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα έχει αύξηση 200% από πλευράς επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019, έχοντας προσθέσει 1 εκατ. θέσεις στο πεντάμηνο κι έχοντας επιτύχει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 600.000 επιβάτες, «επενδύοντας» παράλληλα και σε πράσινο στόλο. Μέσα στον Μάιο η πληρότητα κυμάνθηκε σε επίπεδα πάνω από 72%.

Σε σχέση με τις τιμές των εισιτηρίων, το σχόλιο του κ. Γρύλου για φέτος το καλοκαίρι, ήταν ότι είναι «ανταγωνιστικές σε ένα περιβάλλον όπου τα πάντα έχουν ανέβει εκτός από αεροπορικό εισιτήριο, όπου οι τιμές παραμένουν μέχρι στιγμής στα ίδια επίπεδα».

Διαβάστε ακόμα:

Χέρμπερτ Ντις (VW Group): Στην Ελλάδα το project της Volkswagen για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Ποσειδώνια 2022: Με συμμετοχή ρεκόρ στη «Μέκκα της Ναυτιλίας» (pics)

«Φορο-μπόνους» για πράσινες, ψηφιακές και ενεργειακές επενδύσεις