Το πλαίσιο των νέων, άμεσων παρεμβάσεων της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας παρουσίασε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Οι παρεμβάσεις στοχεύουν σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγων, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας το όφελος στον καταναλωτή. Αφορά προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως οδοντόκρεμες, καθαριστικά σπιτιού, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά. Για το βρεφικό γάλα είναι παντελώς αδικαιολόγητο. Εκεί θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους», είπε ο πρωθυπουργός.

Κατά την εισηγητική του τοποθέτηση ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «η Ελλάδα δεν είναι μπανανία και ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός».

Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και οι εντατικοί έλεγχοι στην αγορά – δύσκολοι έλεγχοι- μας έχουν βοηθήσει πολύ, τους μηχανισμούς της αγοράς και τα νέα μέτρα, έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις που έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης».

 

«Kαθαρές τιμές τιμοκαταλόγου»

Εξηγώντας τη νέα παρέμβαση της κυβέρνησης είπε ότι «οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορά προϊόντα ευρείας χρήσης οδοντόκρεμες, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά».

Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι που το έχουμε αντιμετωπίσει ήδη με σειρά υποστήριξης των νέων οικογένειων. Θυμίζω ότι από το 2019 η κυβέρνηση αυτή θέσπισε εφάπαξ βοήθημα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται στην πατρίδα μας. Αυτό βοηθάει πολύ μια οικογένεια με τα πρώτα έξοδα. Έχουμε δρομολογήσει και άλλες πρωτοβουλίες όπως η αύξηση αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, η αύξηση των επιδομάτων παιδιού για δημοσίους υπαλλλήλους, η αύξηση της άδειας μητρότητας. Άρα και τα μέτρα που θα εξαγγελθούν στη συνέχεια είναι στο πλαίσιο στήριξης της ελληνικής οικογένειας αντιλαμβανόμενοι πλήρως το βάρος που συνεπάγεται για μια οικογένεια η απόκτηση ενός παιδιού».

Όπως έγραψε το newmoney, οι παρεμβάσεις κινούνται στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης διαφάνειας και της τόνωσης του ανταγωνισμού.

Εστιάζουν αφενός σε έξι βασικές κατηγορίες προϊόντων: το βρεφικό γάλα, τις βρεφικές πάνες, τα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα, τις οδοντόκρεμες και τα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων και πιάτων.

Αφετέρου οι παρεμβάσεις θα επιχειρήσουν να τροποποιήσουν τη διαδικασία με την οποία σήμερα οι εταιρείες τιμολογούν πραγματικά τα προϊόντα τους θέτοντας ξεκάθαρους κανόνες στα λεγόμενα «πιστωτικά» τιμολόγια. Κι αυτό καθώς κρίνεται πως με το συγκεκριμένο τρόπο ενισχύεται η αδιαφάνεια στην αγορά.

Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος είπε χθες Τρίτη ότι η κυβέρνηση λαμβάνει συνεχώς μέτρα για να τιθασεύσει την ακρίβεια, για την οποία εκτίμησε πως είναι το σημαντικότερο πρόβλημα για την ελληνική οικογένεια. Τόνισε πως η κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, και είπε ότι σήμερα Τετάρτη  θα ανακοινωθούν μέτρα για τον καλύτερο ανταγωνισμό στην αγορά προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες καθαρότερων τιμών, και να λειτουργεί η αγορά όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ολόκληρη η εισήγηση του πρωθυπουργού

«Η μάχη για να τιθασεύσουμε την ακρίβεια και για να επιβάλουμε κανόνες εντονότερου ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή, όπως γνωρίζετε, είναι μια μάχη διαρκής. Και στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι “μπανανία” και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός.

Η ενδυνάμωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. και οι εντατικοί έλεγχοι οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά, κυρίως δύσκολοι έλεγχοι που αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το Καλάθι του Νοικοκυριού, μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.

Τα νέα μέτρα τα οποία θα εξειδικεύσει στη συνέχεια ο Υπουργός Ανάπτυξης έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευθεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό.

Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί, όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος Υπουργός, θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα.

Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Θα ήθελα, τέλος, να προσθέσω ότι μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει ήδη μέσα από μια σειρά από μέτρα υποστήριξης των οικογενειών και θέλω να θυμίσω ότι η κυβέρνηση αυτή θέσπισε από το 2019 εφάπαξ βοήθημα, το οποίο καταβάλλεται σε δύο δόσεις, ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί το οποίο γεννιέται στην πατρίδα μας.

Αυτό βοηθάει πολύ μία νέα οικογένεια με τα πρώτα έξοδα τα οποία συνοδεύουν τη γέννηση ενός παιδιού, αλλά προφανώς υποστηρίζουν και την οικογένεια τους πρώτους μήνες με τις αυξημένες δαπάνες, είτε αφορούν σε βρεφικό γάλα, είτε αφορούν σε πάνες, είτε αφορούν σε μωρομάντηλα.

Και φυσικά έχουμε δρομολογήσει και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες με παιδιά, η αύξηση του επιδόματος παιδιού για τους δημόσιους υπαλλήλους, η επέκταση του επιδόματος μητρότητας στις ελεύθερες επαγγελματίες και στις αγρότισσες.

Άρα, και τα μέτρα τα οποία θα εξαγγελθούν στη συνέχεια ας τα δούμε και στα πλαίσια μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της οικογένειας και ειδικά των νέων οικογενειών, αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μεγάλο οικονομικό βάρος που η απόκτηση ενός παιδιού συνεπάγεται για μία νέα οικογένεια».

Διαβάστε ακόμη

Ο χρησμός για το κόμμα Τσίπρα και ο ΓΑΠ, ο Πλεύρης και ο… μπαμπάκας του, η Λινού έκοψε λάσπη και τα σύννεφα στην Παγκρήτια

Πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τον κλάδο της ασφάλισης

Σαρώνουν κορωνοϊός – γρίπη: Δύο καμπάνιες εμβολιασμού ανακοινώνει το υπουργείο Υγείας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ