Της Μαριάννας Τζάννε

Δριμεία επίθεση στην Taxibeat (νυν Βeat) και στον τρόπο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα στην Ελλάδα εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης κατά την παρουσίαση το νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών στον τομέα των μεταφορών. Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η εταιρεία δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει την έδρα της στο Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στην δημοσίευση ισολογισμού.

«Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες εταιρείες αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας» δήλωσε κατά την διάρκεια παρουσίασης των ρυθμίσεων για τις εταιρείες διαμεσολάβησης.

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η έδρα της Beat, ήταν από συστάσεώς της στο Λονδίνο, ζήτησε μάλιστα να φέρει τις φορολογικές δηλώσεις «να δούμε τι έχει πληρώσει στη χώρα μας». Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα, αναρωτήθηκε ο υπουργός υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές. Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα». Με τη νέα νομοθεσία, οι εταιρείες διαμεσολάβησης υποχρεώνονται να κόβουν αποδείξεις και να καταθέτουν που είναι η έδρα τους, και να κόβουν απόδειξη ανά πράξη και όχι όπως συμβαίνει σήμερα, τις αποδείξεις να κόβουν οι οδηγοί ταξί.

«Μπαίνει ένα θέμα όταν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρία που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων. «Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην χώρα» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.

Σε ότι αφορά την αξιολόγηση των οδηγών από τον επιβάτη, που αποτέλεσε σημείο αντιπαράθεσης με τις ψηφιακές πλατφόρμες όλο το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο δηλώνει ότι θα συνεχιστεί αλλά την πιστοποίηση θα κάνει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Τι προβλέπει η ρύθμιση

Για κάθε ψηφιακή πλατφόρμα θα πρέπει να ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης, ο οποίος θα πρέπει να υποβάλλει και την αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Στα δικαιολογητικά αυτά είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς, η οποία θα είναι τουλάχιστον δίμηνη, για να δηλώνονται οι συνεργαζόμενοι οδηγοί, επικυρωμένα αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με τους οδηγούς. Σ

τα επιπλέον δικαιολογητικά περιλαμβάνεται και παράβολο 1.000 ευρώ. Η άδεια προβλέπεται να εκδίδεται εντός 30 ημερών. Οι ρυθμίσεις εκτός από την Βeat περιλαμβάνουν και την Uber αφού περιέχουν διατάξεις και για τα μισθωμένα τουριστικά οχήματα, με τα οποία κατά κόρων συνεργάζεται. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα έρθει στην βουλή την επόμενη εβδομάδα, ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης, τα οχήματα, τους οδηγούς, και προβλέπονται κυρώσεις στο φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης. Εάν δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου το πρόστιμο είναι 50.000 ευρώ και σε υποτροπή 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας.

Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους οχημάτων διοικητικό πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο έτη.

Το σχέδιο νόμου θα δοθεί σε άτυπη δημόσια διαβούλευση λίγων ημερών με τους φορείς. Αύριο, είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τον επικεφαλής της Beat κ. Νίκο Δανδράκη.