Η συναίνεση της Βιομηχανίας και του οργανωμένου Λιανεμπορίου ώστε να στηρίξουν την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού» ήταν το πρώτο δύσκολο εγχείρημα της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης. Τώρα πρέπει να διασφαλίσει ότι το μέτρο αφενός δεν θα προκαλεί στρέβλωση στην αγορά υπονομεύοντας τους κανόνες περί ανταγωνισμού και αφετέρου δεν θα εκθέτει τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ που θα συμφωνούν στη διαμόρφωση του. Μία πραγματική «σπαζοκεφαλιά» αφού ακόμα και η ίδια η ιδέα διαμόρφωσης ενός «καλαθιού» κατόπιν διαπραγματεύσεων ή συμφωνίας με προμηθευτές ακροβατεί, εάν δεν ξεπερνά, τα όρια που θέτει ο νόμος περί ανταγωνισμού.

Γι αυτό και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney  ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδωνις Γεωργιάδης με τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου ήδη δουλεύουν νομοθετική ρύθμιση με την οποία ουσιαστικά το «καλάθι του νοικοκυριού» θα θωρακιστεί νομικά κλείνοντας παράλληλα «τρύπες» που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε στρεβλώσεις.

Αν και περισσότερες πληροφορίες προς ώρας δεν υπάρχουν για το τι θα προβλέπει η ρύθμιση, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αυτή θα κατατεθεί με τη μορφή τροπολογίας. Η τελευταία κατά πάσα πιθανότητα θα κατατεθεί σε επόμενο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια μιας και δεν είναι εφικτό, όπως έλεγαν πηγές απ’ το υπ. Ανάπτυξης, να είναι έτοιμη σήμερα ώστε να ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης για τα επιχειρηματικά πάρκα, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί σήμερα.

Προχωρώντας σε διευκρινίσεις ο κ. Γεωργιάδης είπε το πρωί της Πέμπτης στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN: «είμαστε σε συζητήση αν το ”καλάθι” θα ανανεώνεται κάθε 7 ή 15 ημέρες. Εγώ προσωπικά κλίνω προς το 7. ‘Αρα θα έχουμε καθε εβδομάδα ή καθε δυο, εβδομάδες την ανακοίνωση από τις αλυσίδες για τις προσφορές στα προϊόντα της λίστας, τα οποία είναι βασικά είδη για τη διαβίωση κάθε νοικοκυριού. Θα δοθεί η μάχη ώστε οι αυξήσεις σε αυτά τα 50 προϊόντα να είναι μικρές ή και μηδενικές.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως για τη νομοθετική ρύθμιση θα ζητηθεί και η άποψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης η νομοθετική ρύθμιση του «καλαθιού του νοικοκυριού» θα επιτρέψει και την ουσιαστική ενεργοποίηση του μέτρου αφού θα άρει κάθε αμφιβολία ή ανησυχία που σήμερα μπορεί να υπάρχει μεταξύ των επιχειρήσεων της λιανικής και της βιομηχανίας.

Στόχος είναι έως το τέλος του μήνα το μέτρο να τεθεί σε ισχύ.

Ήδη πάντως αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν ασκήσεις επί χάρτου διαμορφώνοντας προσχέδια με βάση τη λίστα με τις 31 κατηγορίες και τις 51 υποκατηγορίες προϊόντων που τους κοινοποίησε το υπ. Ανάπτυξης. Οι περισσότερες πάντως δηλώνουν ότι θα περιμένουν πρώτα μία σαφή θέση απ’ την Επιτροπή Ανταγωνισμού και έπειτα θα την ενεργοποιήσουν σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τυχόν περιπέτειες.

Διαβάστε ακόμη

Φόβοι για νέα έξαρση στο λαθρεμπόριο καύσιμων

Το βαθύ πουγκί των Μπάκων, ο Πέτρος-Εμπαπέ, ο «απέθαντος» και η μονοκρατορία του Μάνεση

Altus: Τα ελληνικά drones που «πετούν» με την Amazon στη Νάξο (pics)