Βελτιωμένη εικόνα αναμένεται να παρουσιάσει από το 2023 η λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου -αφενός χάρη στα έργα συντήρησης, αφετέρου χάρη στις δεκάδες προσλήψεις υπαλλήλων-, όπως εκτίμησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στο περιθώριο της συμμετοχής του Οργανισμού στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). 

Για τις συντηρήσεις στο δίκτυο, ο ΟΣΕ θα αξιοποιήσει και το «πακέτο» ύψους 20 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στα ταμεία του Οργανισμού το φθινόπωρο και θα προστεθεί στα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ, τα οποία διατέθηκαν την άνοιξη.  

Κατά τον κ. Πατέρα, το άθροισμα των πόρων αυτών δημιουργεί το μεγαλύτερο ποσό, το οποίο έχει δοθεί για έργα συντήρησης στο δίκτυο την τελευταία 15ετία. 

Όσον αφορά την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, ο επικεφαλής του ΟΣΕ γνωστοποίησε ότι τον προσεχή Μάρτιο θα προχωρήσουν οι προσλήψεις 90 υπαλλήλων (σταθμαρχών και κλειδούχων), ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί η προκήρυξη, μέσω ΑΣΕΠ, άλλων 27 θέσεων τεχνικού προσωπικού, οι οποίες αναμένεται να καλυφθούν ώς το τέλος του 2023.  

Μέσα στον επόμενο χρόνο προγραμματίζεται, επίσης, να προκηρυχθούν άλλες 100 θέσεις, με το προσωπικό να εντάσσεται στο δυναμικό του ΟΣΕ μέσα στο 2024. 

Πέραν της συντήρησης και των προσλήψεων, ο κ. Πατέρας επεσήμανε ότι για την καλύτερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και την επίλυση των όποιων προβλημάτων, απαιτείται να προχωρήσουν και οι διαγωνισμοί ανάταξης του δικτύου μέσα από τα τρία προγραμματισμένα έργα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας. 

Από τις συγκεκριμένες ΣΔΙΤ φαίνεται ότι θα επωφεληθεί κυρίως η Βόρεια Ελλάδα, αφού το πρώτο έργο θα αφορά το τμήμα Στρυμώνα – Αλεξανδρούπολης και Πλατέος – Φλώρινας, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Η συμβασιοποίηση του έργου εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ως το τέλος του 2023, ενώ σε επόμενη φάση θα προκηρυχθούν οι έτερες δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιά – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης – Προμαχώνα και Αεροδρομίου Αθήνας – Κορίνθου – Κιάτου. 

Το σύνολο των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων εκτιμάται ότι θα βελτιώσει αισθητά τις συνθήκες κίνησης στους κάθετους άξονες, οι οποίοι συνδέουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα. 

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΣΕ διατύπωσε την πρόβλεψη ότι η χωρητικότητα στους άξονες Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα και Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, οι οποίοι είναι κομβικής σημασίας για τις ροές των εμπορικών φορτίων μέσω σιδηροδρόμου, θα αυξηθεί έως 10 φορές περισσότερο σε σχέση με σήμερα.

Διαβάστε επίσης  

Οι Έλληνες που διεκδικούν τα Όσκαρ της θάλασσας στο ναυτικό σαλόνι του Μονακό   

Αμοιβές που ζαλίζουν: Αυτοί είναι οι 10 πιο πλούσιοι δικηγόροι στον κόσμο  

Οικογένεια Κουτρουλιά – Palmie bistro: Από τις χρυσές εποχές στην περιπέτεια των πλειστηριασμών