Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα τέσσερα μεγάλα έργα που παραδίδονται εντός του 2024, στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Σχετικά με την εικόνα των μεγάλων έργων που είναι σε εξέλιξη, ο Υπουργός υπενθύμισε, ότι «τέλος Ιανουαρίου, παραδώσαμε έναν μεγάλο άξονα, το Άκτιο – Αμβρακία. Ήταν δέσμευση της κυβέρνησης η οποία πραγματοποιήθηκε και τα εγκαίνια έγιναν παρουσία του Πρωθυπουργού. Ακολουθεί τις επόμενες δύο εβδομάδες ο Ε65, που θα παραδοθεί στο σύνολο του μέχρι την Καλαμπάκα και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Αποδεικνύουμε την αξιοπιστία μας σε αυτά τα οποία λέμε.

Επιπλέον, θα ολοκληρωθεί και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος το καλοκαίρι του 2025, έχοντας εκτελεστεί περίπου το 80% του έργου μέχρι το τέλος του 2024. Σας μίλησα συνεπώς και για 4 μεγάλα έργα που, εν πολλοίς, θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2024. Κοντά στα μεγάλα έργα υπάρχουν και πάρα πολλά μικρότερα έργα, τα οποία παραδίδονται διαδοχικά στην ελληνική κοινωνία που βοηθούν πολύ στην καθημερινότητα του πολίτη, όπως για παράδειγμα η πεζογέφυρα στο Χαϊδάρι». Όσον αφορά στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου.

Όσον αφορά στα ζητήματα που προκύπτουν εν αναμονή της οριστικής απόφασης του ΣτΕ για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός ανέφερε ότι «πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε σεβόμενοι απολύτως το δικαίωμα που έχουν οι πολίτες να προσφεύγουν, καθώς και τις όποιες αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης. Συνεπώς, προετοιμάζουμε καλύτερα το φάκελο, τον οποίο και θα υποστηρίξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα καλύπτοντας ως πολιτεία τις αγωνίες και τους προβληματισμούς που εκφράζει η απόφαση του ΣτΕ».

Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο Υπουργός επεσήμανε ότι «την επόμενη διετία θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, δημιουργίας ενός νέου σιδηροδρομικού φορέα, κάτω από τον οποίο θα βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ και σημαντικό τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ. Επιπροσθέτως έχουμε υποβάλει σημαντικά αιτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ώστε να αντλήσουμε αναγκαίους πόρους για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και την επέκτασή του, αξιοποιώντας τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους, ώστε η Ελλάδα να γίνει ένα logistic hub με εφαλτήριο τα λιμάνια της τα οποία αποτελούν τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε συνδυασμό με τη σύνδεσή τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο».

Ως εκ τούτου, πρέπει να αξιοποιήσουμε Ειδομένη, Προμαχώνα και Ορμένιο που είναι τα σύνορα της Ελλάδος, όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο και τη σύνδεσή μας με την Ευρώπη, και να εξασφαλίσουμε περισσότερους πόρους – όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο- για την αναβάθμισή του», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κινούνται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τις επόμενες εβδομάδες, στα οποία θα προστεθούν 300 λεωφορεία φυσικού αερίου στον στόλο της Αθήνας, 12 και 18 μέτρων, μέχρι το τέλος του 2025. Συμπληρωματικά, «ξεκινάμε διαγωνισμό για άλλα 750 λεωφορεία προκειμένου να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών».
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι «έχουμε 4 προγράμματα τα οποία τρέχουν αυτή τη στιγμή. Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» για Ι.Χ. οχήματα, ένα πρόγραμμα για τα ταξί, το «Φορτίζω Παντού» για την ενίσχυση των σταθμών φόρτισης, καθώς και ένα μικρότερο, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα στην Αστυπάλαια προκειμένου όλη η μετακίνηση να γίνεται με ηλεκτρικά οχήματα».

Διαβάστε ακόμη

Η ΕΚΤ δεν μπορεί να αγνοήσει τις κινήσεις της Fed, τονίζουν οι αναλυτές

Jeromin Zettelmeyer (Bruegel): Ερχεται «σοκ λιτότητας» για πολλές ευρωπαϊκές χώρες – Όχι όμως για την Ελλάδα

ΣτΕ: Γιατί «παγώνει» τις προσλήψεις ιδιωτών σε θέσεις γενικών διευθυντών του ΕΦΚΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ