Η ιστορία τους θυμίζει τα success stories των αμερικανικών εταιρειών πληροφορικής: τρεις συμφοιτητές και φίλοι από το Πολυτεχνείο, οι Δημήτρης Αλεξάνδρου, Παναγιώτης Γκούβας και Θανάσης Μπούρας, ξεκινούν τη δική τους εταιρεία από τα σπίτια τους. Εργάζονται επί ένα χρόνο απομακρυσμένα, μέχρι να συγκεντρώσουν τα χρήματα για να δώσουν φυσική μορφή στην εταιρεία τους.

Το πρώτο γραφείο της UBITECH άνοιξε το 2007. H πρώτη μεγάλη διεθνής δουλειά ήρθε το 2010 όταν η «χρεοκοπημένη» Ελλάδα αποτελούσε το «μαύρο πρόβατο» της Ευρώπης. Η UBITECH κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό της Παγκόσμιας Επιτροπής Ληξιαρχικής Κατάστασης για την ανάπτυξη μίας πλατφόρμας ανταλλαγής ληξιαρχικών πράξεων μεταξύ 19 κρατών -μελών. Το έργο αυτό άνοιξε τις πόρτες στην UBITECH και για άλλες διεθνείς συνεργασίες.

Σήμερα η UBITECH αριθμεί 150 στελέχη και έχει αναλάβει μία «αδύνατη αποστολή»: να αναπτύξει τα εργαλεία που θα απαλλάξουν τους Έλληνες πολίτες από την βραχνά της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Η παρυσίαση του mAigov έγινε στη διάρκεια του συνεδρίου GenAI Summit 2024

«Αυτή τη στιγμή η UBITECH είναι η No 1 ιδιωτική εταιρεία σε Ελλάδα και Κύπρο σε χορηγίες έργων Horizon που χρηματοδοτούνται από την Ε. Επιτροπή» λέει στο newmoney ο Δημήτρης Αλεξάνδρου, διευθυντής επιχειρηματικής καινοτομίας της UBITECH.

«Αποτελούμε, στην ουσία, ένα ιδιωτικό ερευνητικό κέντρο, που παράγει καινοτομία. Η καινοτομία αυτή περνάει στα εμπορικά μας έργα, όπως έγινε, για παράδειγμα, με το mAigov.
Όταν καλούμαστε να λύσουμε ένα πρόβλημα της πραγματικής ζωής, έχουμε εφόδια από την έρευνα που έχουμε ήδη υλοποιήσει για να βρούμε καινοτόμες λύσεις, να δοκιμάσουμε και να επιλέξουμε την πιο άρτια τεχνολογική προσέγγιση, με το πιο συμφέρον κόστος λειτουργίας.»

mAigov: Το δημόσιο στην παλάμη του χεριού μας

Στο συνέδριο GenAI Summit 2024, ο Δημήτρης Αλεξάνδρου και ο Παναγιώτης Γκουβάς, παρουσίασαν το επόμενο ορόσημο της πορείας τους, αλλά και του εκσυγχρονισμού του ελληνικού δημοσίου.

Ο «Ψηφιακός Βοηθός» του υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης, το infobot mygov., αποκτά νέα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορεί να δίνει πιο ολιστικές λύσεις στους πολίτες.

Το παράδειγμα που χρησιμοποίησε στην παρουσίαση ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου αφορούσε στην έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου: την έλαβε στο κινητό του λίγα λεπτά μετά το άνοιγμα της εφαρμογής mAigov, που θα είναι διαθέσιμη στα κινητά μας τις επόμενες ημέρες.

Η εξέλιξη του mygov: το mAigov θα αλληλεπιδρά με τον χρήστη και θα φέρνει στο κινητό του δημόσια έγγραφα

«Το infobot αναβαθμίζεται σε actionbot» μας εξήγησε ο Δ. Αλεξάνδρου. «Θα έχουμε ένα ρομποτάκι που θα κάνει πράγματα για εμάς. Θα αναγνωρίζει τον χρήστη, θα δέχεται μία εντολή, για παράδειγμα “βγάλε μου ένα πιστοποιητικό γάμου” και θα εκτελεί την εντολή. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία επέκτασης των παρεχόμενων πιστοποιητικών, θα φτάσουμε ουσιαστικά στο σημείο όπου “θα μιλάμε στο δημόσιο”. Θα φέρουμε το δημόσιο στην παλάμη του χεριού μας, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη αλληλεπίδραση».

Εισάγοντας τον ΕΦΚΑ στο generative AI

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ομάδα της UBITECH χρειάστηκε να φέρει διαθέσιμες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης στα μέτρα της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής γραφειοκρατίας. Ένα μόνο παράδειγμα της περιπλοκότητας αυτής της αποστολής αφορούσε στη μεταφορά των ακρωνυμίων των ελληνικών φορέων (για παράδειγμα ΙΚΑ και ΕΦΚΑ) στον κόσμο του generative AI.

«Ο πυρήνας των ΑΙ συστημάτων χρησιμοποιεί βιβλιοθήκες ‘’ανίχνευσης εννοιών’’» εξηγεί στο newmoney o Παναγιώτης Γκούβας, διευθυντής R&D της UBITECH.

«Στην ελληνική γλώσσα, οι έννοιες είναι πολλές και περίπλοκες, και αυτά τα συστήματα, όταν είναι προσαρμοσμένα στα ελληνικά, καταλήγουν να είναι αρκετά ακριβά. Επομένως, πρέπει να βρεις έξυπνες τεχνικές λύσεις ώστε να μειώσεις το κόστος αλλά να μην θυσιάσεις την ποιότητα παραγωγής των ελληνικών. Τα GenerativeAI συστήματα αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ ακριβά αλλά όχι ιδιαίτερα ακριβή στις έννοιες.

Για παράδειγμα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν πώς θα εισάγουμε ακρωνύμια τύπου ΙΚΑ και ΕΦΚΑ στη γλώσσα του mAigov. Εμείς στο pre-processing φροντίσαμε ώστε το σύστημα να καταλαβαίνει ότι μιλάμε για ασφαλιστικούς φορείς, για κοινωνική ασφάλιση και να βρίσκει την απαραίτητη πληροφορία για να «ταϊσει» τον εγκέφαλο του generative. Στόχος μας ήταν να έχουμε ποιοτικά αποτελέσματα στα ελληνικά, κρατώντας πάντα το κόστος σε λογικά επίπεδα.»

Η UBITECH φιλοδοξεί να “χτίσει” στην μέχρι τώρα τεχνογνωσία της, αναπτύσσοντας μεγαλύτερες ομάδες και νέα προϊόντα γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη.

«Έχουμε δημιουργήσει μία ομάδα AI Labs και έχουμε βγάλει στην αγορά τρία προϊόντα chatbox ΑΙ, το “ARIÁDNE” – το προϊόν πάνω στο οποίο βασίστηκε το mAigov-, το “TÁLOS” (ένα actionbot που πήρε το όνομά του από το πρώτο ρομπότ της ιστορίας) και η “PYTHÉA” (ένα data analytics bot) που προσφέρει έναν νέο τρόπο αναζήτησης δεδομένων» σημειώνει ο Δ. Αλεξάνδρου.

Διαβάστε ακόμη

Έφτασε η ώρα της εφορίας για τα κρυπτονομίσματα 

Μητσοτάκης στον Ασπρόπυργο: Δίνουμε καλοπληρωμένες δουλειές σε νέα παιδιά στη Δυτική Αττική 

Στουρνάρας: Αν δεν υπήρχε το 2015 η Τράπεζα της Ελλάδος, η χώρα ίσως να είχε βγει από την ευρωζώνη 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ