Τεχνολογία

Kυβερνοασφάλεια: Ποιο εμπορικό σήμα «λατρεύουν» να αντιγράφουν οι χάκερ

  • newsroom


Η Microsoft είχε την πρώτη θέση στην κατάταξη το γ’ τρίμηνο του 2021 «έπεσε» στη δεύτερη θέση

Σε μια επίθεση ηλεκτρονικού “brand phishing”, οι χάκερς προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής εταιρείας, χρησιμοποιώντας παρόμοια διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον γνήσιο ιστότοπο. Πιο συγκεκριμένα, η Check Point Research παρουσίασε την έκθεση 2021 Q4 Brand Phishing Report, στην οποία επισημαίνει τις κορυφαίες μάρκες που μιμήθηκαν οι χάκερς στις προσπάθειες τους να αποκομίσουν με δόλο προσωπικά δεδομένα τρίτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 23% όλων των προσπαθειών phishing το δ’ τρίμηνο του 2021 σχετιζόταν με την DHL, από μόλις το 9% κατά το γ’ τρίμηνο. Η Microsoft, η οποία είχε την πρώτη θέση στην κατάταξη το γ’ τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 29% όλων των προσπαθειών phishing, έπεσε στο 20% των επιθέσεων phishing το δ’ τρίμηνο. Η FedEx έκανε την εμφάνιση της στην πρώτη δεκάδα της λίστας το δ’ τρίμηνο του 2021

Δείτε την δεκάδα των κορυφαίων προς μίμηση εμπορικών σημάτων το δ’ τρίμηνο του 2021

Τα εμπορικά σήματα κατατάσσονται βάσει της συνολική τους εμφάνισης σε απόπειρες phishing:

1. DHL (σχετίζεται με το 23% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
2. Microsoft (20%)
3. WhatsApp (11%)
4. Google (10%)
5. LinkedIn (8%)
6. Amazon (4%)
7. FedEx (3%)
8. Roblox (3%)
9. Paypal (2%)
10. Apple (2%)

Για πρώτη φορά, η DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το τέταρτο τρίμηνο, αντικαθιστώντας τη Microsoft ως το εμπορικό σήμα που είναι πιο πιθανό να γίνει στόχος κυβερνοεγκληματιών σε απάτες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» καθώς οι δράστες προσπαθούν να επωφεληθούν από τους ευάλωτους διαδικτυακούς καταναλωτές.

Η έκθεση του τέταρτου τριμήνου ενισχύει επίσης μια αναδυόμενη από το τρίτο τρίμηνο τάση που αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία φαίνεται να εδραιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing. Ενώ το Facebook έπεσε από την πρώτη δεκάδα, το WhatsApp μετακινήθηκε από την 6η θέση στην 3η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 11% όλων των προσπαθειών phishing. Επίσης, το LinkedIn έχει μετακινηθεί από την 8η θέση στην 5η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των επιθέσεων που σχετίζονται με το phishing.

Διαβάστε ακόμη:

Μητσοτάκης: Φοροαπαλλαγές για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων

Wordle: Το ιντερνετικό παιχνίδι που έχει προκαλέσει φρενίτιδα – Πώς κατάφερε να γίνει Νο.1 σε όλο τον κόσμο

Γερμανία: Μειωμένες οι θέσεις των γυναικών CEO στις γερμανικές τράπεζες το 2021