Οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης αναπτύσσονται ραγδαία και οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν απεγνωσμένα να συμβαδίσουν και να εφαρμόσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η απρόσεκτη εφαρμογή έχει συνέπειες.
Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Asana σχετικά με την κατάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στην αγορά εργασίας, το 79% των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένουν να επιβαρυνθούν με ένα «χρέος τεχνητής νοημοσύνης» (AI Debt) ως αποτέλεσμα της κακής εφαρμογής αυτόνομων εργαλείων.
Η έκθεση υπογράμμισε ότι οι εταιρείες δεν είναι προετοιμασμένες και δε διαθέτουν την υποδομή και την εποπτεία που απαιτούνται για την προώθηση μιας ομαλής συνεργασίας μεταξύ των υπαλλήλων και των αυτόνομων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.
Σε αντίθεση με τη γενεσιουργή τεχνητή νοημοσύνη, τα αυτόνομα συστήματα αυτά, γνωστά και ως «πράκτορες» ενεργούν ανεξάρτητα, μπορούν να αναλάβουν δράση και να ανακαλέσουν προηγούμενες εργασίες που έχουν εκτελέσει. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν το Operator της OpenAI και το Claude της Anthropic.
«Το χρέος τεχνητής νοημοσύνης είναι το κόστος της μη σωστής εφαρμογής των νεοσύστατων αυτόνομων συστημάτων», δήλωσε ο Mαρκ Χόφμαν του Work Innovation Lab της Asana, στο CNBC.
Η έρευνα της εταιρείας υπογράμμισε ότι το χρέος μπορεί να εκδηλωθεί ως κίνδυνοι ασφαλείας, κακή ποιότητα δεδομένων, πράκτορες χαμηλής επίδρασης που θα σπαταλήσουν χρόνο και πόρους και έλλειψη δεξιοτήτων διαχείρισής τους.
Ο Χόφμαν τόνισε ότι αυτή δεν είναι μια εξαντλητική λίστα και ότι το «χρέος» μπορεί να μοιάζει με ένα κώδικα που δημιουργήθηκε από ΤΝ που δε λειτουργεί σωστά ή περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από ΤΝ, το οποίο κανείς δε χρησιμοποιεί.
Νέα έρευνα από το BetterUp Labs και το Stanford Social Media Lab διαπίστωσε ακόμη ότι το 40% των υπαλλήλων γραφείου στις ΗΠΑ έχουν λάβει «workslop» που έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο οι ερευνητές ορίζουν ως περιεχόμενο που φαίνεται καλό αλλά στερείται ουσίας.
Αυτό έχει δημιουργήσει σχεδόν δύο ώρες επιπλέον εργασίας για τους ανθρώπους που το αντιμετώπισαν, έναν αόρατο «φόρο» 186 δολαρίων το μήνα και μια απώλεια παραγωγικότητας 9 εκατομμυρίων δολαρίων σε ένα χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα.
Η έκθεση της Asana διαπίστωσε ότι, παρά την αύξηση της υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης στο 70% το 2025 από 52% το 2024, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερα επίπεδα ψηφιακής εξάντλησης.
Η ψηφιακή εξάντληση αυξήθηκε στο 84% το 2025 από 75% το προηγούμενο έτος, ενώ ο ανεξέλεγκτος φόρτος εργασίας αυξήθηκε επίσης στο 77%, σύμφωνα με την έκθεση.
Η Μόνα Μουρσέντ, διευθύνουσα σύμβουλος της Generation, μιας οργάνωσης απασχόλησης με έδρα τις ΗΠΑ, δήλωσε στο CNBC ότι παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες εισάγουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και ενθαρρύνουν τη χρήση τους, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
Aπό την πλευρά του, ο ιδρυτής της Latent Space Advisory, Χένρι Άτζντερ, τόνισε πως η σωστή στρατηγική είναι να δοκιμάζεις προσεκτικά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και να δημιουργείς υποδομές γύρω από αυτήν, αντί να βιάζεσαι να μπεις στον αγώνα χωρίς να είσαι προετοιμασμένος.
«Δεν ξεκινάς απλά με την ενσωμάτωση, ξεκινάς με πιλοτικές εφαρμογές, ξεκινάς με τον προσδιορισμό του πεδίου εφαρμογής, με sandboxing, με δοκιμές αυτών των συστημάτων», υπογράμμισε.
Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από τη σωστή εκπαίδευση των υπαλλήλων έως το να σκεφτεί κανείς το είδος των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να χρειαστεί η επιχείρηση. Είναι πολύ πιο δύσκολο να ανταποκριθείς σε λάθη ή δυσλειτουργίες όταν δεν υπάρχει αυτή η διαδικασία, όπως υπογράμμισε.
Διαβάστε ακόμη
Κωνσταντίνος Ράικος (KRS): Η ιστορία πίσω από το πρώτο εξάωρο σε εταιρεία στην Ελλάδα
Καλλυντικά χωρίς νερό: Μια νέα αγορά αξίας $25 δισ. λόγω… λειψυδρίας
Ευρώπη και ΗΠΑ παρέδωσαν τα σκήπτρα της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.