search icon

Τουρισμός

Εκτόξευση στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια στη Μεσόγειο

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας εκατομμύρια Γερμανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν κυρίως σε μεσογειακές χώρες, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για αεροπορικές, αεροδρόμια και προσωπικό ασφαλείας

Οι αεροπορικές εταιρίες αναμένουν εκτόξευση του αριθμού επιβατών μέσα στους επόμενους μήνες, αρχής γενομένης από το καθολικό Πάσχα στις 17 Απριλίου παρά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ήδη από την Κυριακή 27/3 ισχύει το καλοκαιρινό σχέδιο πτήσεων.

Οι υπεύθυνοι των αεροπορικών εταιριών και των αεροδρομίων δεν έχουν ωστόσο ψευδαισθήσεις. Μετά από δύο χρόνια βαθιάς κρίσης κανείς δεν περιμένει όλα να λειτουργούν χωρίς προβλήματα σε περιόδους αιχμής. Με άλλα λόγια οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν υπομονή στους ελέγχους χειραποσκευών, ταξιδιωτικών εγγράφων και απαραίτητων πιστοποιητικών.

Η μεγαλύτερη αύξηση πτήσεων θα σημειωθεί το επόμενο διάστημα, ενόψει της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, στις πτήσεις από την κεντρική Ευρώπη στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τον γερμανικό Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Αεροπορικών Εταιριών, φέτος έχουν προβλεφθεί 3% περισσότεροι επιβάτες από ό,τι το 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημική κρίση.

Μια απεργία παρέλυσε κορυφαία γερμανικά αεροδρόμια

Ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Eurowings Γενς Μπίσοφ δηλώνει ότι «μετά από δύο χρόνια πανδημίας εκατομμύρια άνθρωποι θέλουν επιτέλους να ταξιδέψουν είτε για αναψυχή, είτε για δια ζώσης επαγγελματικές επαφές. Η Easyjet ανακοίνωσε ότι αναμένει το 2022 τετραπλάσιο αριθμό επιβατών απ΄ό,τι πέρυσι. Διαφορετικά είναι ωστόσο τα σχέδια της Ryanair, η οποία θα αυξήσει μεν τις πτήσεις το καλοκαίρι, περιορίζει ωστόσο στα δύο τρίτα, σε σύγκριση με το 2019, τις αναχωρήσεις από τη Γερμανία. Για λόγος κόστους, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, ανακοίνωσε ότι καταργεί τις βάσεις της σε γερμανικά αεροδρόμια, όπως στη Φρανκφούρτη, το Αμβούργο, τη Στουτγάρδη και το Ντίσελντορφ. Η Lufthansa ήρθε ήδη από τα Χριστούγεννα αντιμέτωπη με στενότητα προσωπικού και αυξημένης ζήτησης λόγω πολλών κρουσμάτων κορωνοϊού μεταξύ των πιλότων. Εν τέλει όμως κατάφερε να κρατήσει σταθερό τον αριθμό χειριστών και προσωπικού καμπίνας έτσι ώστε δεν ακυρώθηκαν πτήσεις. Από την πλευρά της η Condor ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει επιπλέον προσωπικό για την καλοκαιρινή περίοδο και θα προσπαθήσει να πείσει τους επιβάτες να κάνουν check-in διαδικτυακά και να παραδίδουν τις αποσκευές σε αυτόματους ιμάντες.

Το πόσο ευάλωτο είναι το σύστημα των αεροπορικών μετακινήσεων το διαπιστώσαμε πρόσφατα στη Γερμανία όταν οι διήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού ασφαλείας παρέλυσαν μεγάλα αεροδρόμια, εκτός Βαυαρίας, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες επιβάτες να ταλαιπωρηθούν από πολύωρες καθυστερήσεις ή ακόμα και ακυρώσεις πτήσεων.

Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle

Exit mobile version