search icon

Τουρισμός

ΕΤΕ για τουρισμό: Με ναυαρχίδα τα νησιά, η Ελλάδα ξεπερνά τους ανταγωνιστές (Infographic)

Η λειτουργική κερδοφορία των ελληνικών ξενοδοχείων το 2022 εκτιμάται ότι ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 20%-35% σε σχέση με το 2019

nisia

Μετά τη δυναμική πορεία του 2022, ο ελληνικός τουρισμός φέτος φαίνεται να επιταχύνει περαιτέρω το βηματισμό του, όπως περιγράφεται στο νέο τεύχος της σειράς μελετών συγκυρίας “Τάσεις του επιχειρείν”, της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.

Κεντρικός άξονας της ανάλυσης είναι η ιχνηλάτιση της τάσης που διαφαίνεται για το 2023 με βάση (i) τα προπύργια που κατακτήθηκαν πέρυσι, και (ii) τα πρώτα σημάδια σφυγμομέτρησης του τουριστικού ενδιαφέροντος για τη φετινή χρονιά.

Όλα φαίνεται να συγκλίνουν ότι η Ελλάδα έχει τα εχέγγυα να επιτύχει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις το 2023.

Αναλυτικότερα, ισχυρή ανάκαμψη τουριστικών αφίξεων σημειώθηκε το 2022, με τη δυναμική να ανεβάζει ταχύτητα κατά τη διάρκεια του έτους (αναπλήρωση 92% έναντι του 2019 το φθινόπωρο, από 89% το καλοκαίρι), με την τάση αυτή να αντανακλάται και στις αποπληθωρισμένες εισπράξεις. Μέσα σε αυτή τη θετική χρονιά για τον τουρισμό, έντονα ξεχωρίζει η πορεία των ελληνικών ξενοδοχείων, καθώς πέτυχαν πωλήσεις 24% υψηλότερες έναντι του φθινοπώρου 2019 (+9% σε σταθερές τιμές). Η εξέχουσα αυτή επίδοση είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού δύο ευεργετικών επιρροών:

ü Πρώτον, οι διανυκτερεύσεις σχεδόν άγγιξαν τα επίπεδα του 2019 (φτάνοντας το 97% αυτών), με τους ξένους τουρίστες να αποτελούν την αιχμή του δόρατος. Η επίδοση αυτή επέτρεψε στα ξενοδοχεία να προσελκύσουν αυξημένο μερίδιο της τουριστικής πίτας (60% των ξένων τουριστών έμειναν σε ξενοδοχεία, έναντι 57% το 2019).

ü Δεύτερον, οι πωλήσεις ανά διανυκτέρευση ήταν 27% υψηλότερες έναντι του 2019, αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό βελτίωση τόσο του εύρους όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας έτσι υγιή περιθώρια κέρδους στον κλάδο. Συγκεκριμένα, ανάλογα με το βαθμό επιβάρυνσης κόστους από την εν λόγω αναβάθμιση, τα περιθώρια κέρδους εν πολλοίς δέχτηκαν ευεργετική επίδραση το 2022 (αγγίζοντας άνοδο μέχρι και 3 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του 2019). Ως συνέπεια, η λειτουργική κερδοφορία των ελληνικών ξενοδοχείων το 2022 εκτιμάται ότι ενισχύθηκε κατά μέσο όρο σε ένα εύρος της τάξης του 20-35% σε σχέση με το 2019.

Η εξαιρετική επίδοση των ελληνικών ξενοδοχείων τους επέτρεψε να ξεχωρίσουν έναντι των ανταγωνιστών τους, καταφέρνοντας έτσι να αυξήσουν το μερίδιό τους στις διανυκτερεύσεις της Μεσογείου κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (18,5% το φθινόπωρο 2022, έναντι 17,5% το φθινόπωρο του 2019). Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία παράλληλα πέτυχαν μεγαλύτερη άνοδο στα έσοδα ανά διανυκτέρευση έναντι των ανταγωνιστών τους.

Εστιάζοντας στις επιδόσεις ανά προέλευση και προορισμό διαπιστώνουμε ότι:

Με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο 2023, ενθαρρυντικά εμφανίζονται τα πρώτα στοιχεία όσον αφορά τη διεθνή τάση του τουρισμού, με την Ελλάδα να ευνοείται από την παράλληλη επίδραση δύο δυνάμεων: 

 

Συνεπώς, με την επιφύλαξη της αβεβαιότητας που δημιουργεί η γεωπολιτική κατάσταση και η επιβάρυνση των ελληνικών ξενοδοχείων από υψηλό ενεργειακό κόστος και ελλείψεις εργατικού δυναμικού, η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινάει νωρίς, με τις πρώτες ενδείξεις να είναι ενθαρρυντικές για ενίσχυση της τρέχουσας δυναμικής, ώστε να ξεπεράσει το ομολογουμένως δυνατό 2022.

Η μελέτη μπορεί να ανευρεθεί στην ιστοσελίδα του Ομίλου της ΕΤΕ στην ενότητα Μελέτες και Οικονομικές Αναλύσεις (κατηγορία Ελληνική Επιχειρηματικότητα):

https://www.nbg.gr/el/omilos/meletes-oikonomikes-analuseis/reports/tourism-2023q1

 

Διαβάστε ακόμη

Τα debates Μητσοτάκη – Τσίπρα, οι… πρόσκοποι των Κατασκευών, τα ντεσού του deal Φέσσα – Χαλικιά και η κόντρα Κυπριώτη – HIG

ΕΡΓΑΣ: Από τις εποχές «δόξας» του Μπατατούδη, στο «άσφαιρο» σφυρί για το ακίνητο στη Λ. Αθηνών (pics)

Αραβικό άρωμα στη Μύκονο από τη Monterock και την υπογραφή της Οne & Only – Το νέο 5άστερο project των 81 εκατ. ευρώ (pic)

Exit mobile version