Οι διεθνείς τάσεις των κύριων και συμπληρωματικών προϊόντων του ελληνικού τουρισμού και η ανάλυση των πιο σημαντικών αγορών διεθνώς καταγράφονται στο δεύτερο μέρος της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης», με τίτλο «Προϊόντα και Αγορές», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.

Τα κύρια προϊόντα είναι τα: Ήλιος και Θάλασσα, Ναυτικός τουρισμός, Πολιτιστικός και Θρησκευτικός Τουρισμός, City Break και MICE, ενώ τα συμπληρωματικά προϊόντα είναι ο Αγροτουρισμός, ο Οικοτουρισμός, ο Γαστρονομικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο Αθλητικός τουρισμός, ο Τουρισμός Τρίτης Ηλικίας και η Επίσκεψη σε Συγγενείς και Φίλους.

Το Ήλιος και Θάλασσα -βασικό προϊόν της Ελλάδας- είναι με διαφορά το δημοφιλέστερο προϊόν παγκοσμίως. Το 2019, το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση διεθνώς ήταν για Ήλιο και Θάλασσα, με τις κατηγορίες City Break και Πολιτιστικός Tουρισμός να ακολουθούν με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα.

Η Ελλάδα, στη μεγαλύτερη αυτή αγορά για τουριστικά προϊόντα, έχει μερίδιο 7,4% και είναι ο 3ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Τα μερίδια αγοράς στα υπόλοιπα προϊόντα είναι σημαντικά μικρότερα και η θέση της χώρας στην παγκόσμια κατάταξη σημαντικά χαμηλότερη.

Δεδομένου των χαρακτηριστικών της αγοράς κάθε προϊόντος και του πολιτιστικού αποθέματος και της ιστορίας της χώρας, η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία που μπορεί να συμβάλλει και σε μεγάλο βαθμό στην ένταξη των σπουδαίων μνημείων στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto