search icon

Τουρισμός

Με όπλο τη γαστρονομία και τη φύση, η Πελοπόννησος στοχεύει την κορυφή του τουρισμού

Με αιχμή του δόρατος την απαράμιλλή γαστρονομία του τόπου, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός συνθέτουν μία παλέτα επιλογών που μπορούν να οδηγήσουν τον επισκέπτη σε αξέχαστες βιωματικές εμπειρίες

Ψηλά έχουν θέσει τον πήχη της τουριστικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου οι τοπικοί φορείς, καθώς με βάση τη δυναμική που αναπτύσσεται, αλλά και τη νέα στρατηγική που διαμορφώνουν, η περιφέρεια είναι εφικτό τα προσεχή χρόνια να βρεθεί στην κορυφή της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, όπως εκτιμούν. Με αιχμή του δόρατος την απαράμιλλή γαστρονομία του τόπου, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός συνθέτουν μία παλέτα επιλογών που μπορούν να οδηγήσουν τον επισκέπτη σε αξέχαστες βιωματικές εμπειρίες. Τα βότανα, το λάδι, το κρασί, το μέλι, η τρούφα, τα τυριά, τα φρούτα, τα λαχανικά στον τόπο τους, αποτελούν τα οχήματα για ένα ονειρικό ταξίδι στην πελοποννησιακή γη, που συνδυάζει με μαγικό τρόπο τα χωριά, τα βουνά, τις λίμνες, τα ποτάμια και τις θάλασσες, όπου φιλοξενούνται το 60% των μύθων και των μνημείων της ελληνικής αρχαιότητας.

Ειδικότερα, στο παράλιο ‘Αστρος της Αρκαδίας, 3η στάση του 1ου Peloponnese Food Stories – «Ιστορίες ανθρώπων – γεύσεων – πολιτισμού» που διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου στις 26 Αυγούστου, δόθηκε η αφορμή να συναντηθούν βασικοί «παίκτες» της πελοποννησιακής αγοράς, παρουσία πλήθους επισκεπτών, προκειμένου να αναδείξουν αυτή τη νέα στρατηγική για την Πελοπόννησο. Υφαίνοντας έτσι ένα νέο γευστικό τουριστικό αφήγημα και συνδυάζοντας όλες τις αρετές του τόπου.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο περιφερερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εφαρμόζουμε συγκεκριμένη στρατηγική για τον τόπο. Είναι βέβαιο ότι τα προσεχή χρόνια η Πελοπόννησος θα αποτελεί την αιχμή του δόρατος της τουριστικής ανάπτυξης της πατρίδος μας. Προσφέρει ένα είδος τουρισμού διαφορετικό. Έναν τουρισμό της οικολογίας, των ανθρώπινων σχέσεων, της τοπικής κουλτούρας, του πολιτισμού και των τοπικών γεύσεων. Ο σκοπός μας είναι να προβάλουμε αυτόν τον άλλου τύπου τουρισμό. Να προτάξουμε τις γεύσεις και τα αγροτικά μας προϊόντα, καθώς εδώ παράγονται όλα τα αγαθά της μεσογειακής διατροφής. Πέρα από τα δώρα που μας έδωσε ο Θεός: τη φύση, τη θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, στόχος είναι να προβάλουμε την προσπάθεια των ανθρώπων του τόπου, προκειμένου να επιτύχουμε σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά αποτελέσματα, καθώς η Πελοπόννησος είναι μία περιοχή που τα έχει όλα».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νίκας: «Εκ μέρους της περιφέρειας, θα συνεχίσουμε την προβολή του τόπου μας με ανάλογες εκδηλώσεις τόσο σε παραθαλάσσιες, όσο και σε ορεινές περιοχές. Ενώ θα στηρίζουμε τις πραγματικές πολιτιστικές εκδηλώσεις».

«Είναι σημαντικό για εμάς να προβάλουμε τις γεύσεις, τις πρώτες ύλες, τους ανθρώπους, την ιστορία και τον τόπο μας. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε τις δράσεις μας και να κάνουμε γνωστά τους θησαυρούς μας σε όλη την Ελλάδα», ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Βόρειας Κυνουρίας Γιώργος Καμπύλης.

Ενώ, την αξία των συνεργειών για την αποτελεσματική προβολή του πολιτιστικού αποθέματος και του τουριστικού προϊόντος, πρόταξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη συνεργασία του επιμελητηρίου με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τον Δήμο Βόρειας Κυνουρίας, την Ένωση Ξενοδόχων Ανατολικής Αρκαδίας και τον Τουριστικό Οργανισμό Πελοποννήσου, για την πραγματοποίηση του φεστιβάλ. «Έχουμε φροντίσει η συνδρομή των μελών μας να πιάνει τόπο και να εκπληρώνει τον ανταποδοτικό της χαρακτήρα», ανέφερε χαρακτηριστικά και έκανε γνωστή την πρόθεση του επιμελητηρίου σε συνεργασία με τους θεσμικούς παράγοντες και τον επιχειρηματικό κόσμο να αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω προώθηση της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής.

Μιλώντας για τις δράσεις που πρόκειται να αναληφθούν, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, ‘Αννα Καλογεροπούλου ανέφερε ότι: «Στόχος μας είναι η Πελοπόννησος να προσφέρει στον επισκέπτη μία αξέχαστη βιωματική εμπειρία που θα την πάρει μαζί του φεύγοντας. Είναι υποχρέωση μας να αναδείξουμε και να προωθήσουμε την αρκαδική γη και τα τοπικά προϊόντα, τα οποία αποτελούν τους πρεσβευτές μας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Και επεσήμανε ότι: «Μέσα από τις πρώτες ύλες εξωτερικεύεται ο πολιτισμός, η ταυτότητα και η ιστορία μας. Στόχος μας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων μέσα από τις οποίες συμμετέχουν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις και εμπλέκονται ενεργά οι τοπικές κοινωνίες».

«Η προσπάθεια όλων μας εστιάζεται στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν», επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και Ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων Ανατολικής Αρκαδίας Βίβιαν Μανωλέσου. «Θέλουμε να ξεφύγουμε από το δίμηνο του καλοκαιριού και να επεκτείνουμε την σεζόν κατά 2-3 μήνες αρχικά, καθώς αυτό είναι απολύτως εφικτό. Ενώ, απώτερος στόχος είναι η επίτευξη τουριστικών ροών καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους», ανέφερε.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, πλήθος επισκεπτών περιηγήθηκε στην έκθεση των τοπικών προϊόντων, παρακολούθησε θεματικές ομιλίες για τα άγρια μανιτάρια και την τρούφα του Πάρνωνα, έκανε γευσιγνωσία μελιού και ελαιόλαδου, έφτιαξε πεντανόστιμα ελιόψωμα και δοκίμασε κοκτέιλ με τοπικά κρασιά και βότανα Αρκαδίας.

Οι μαγειρικές επιδείξεις από τους τοπικούς chef με συνταγές αποκλειστικά εστιασμένες στη τσακώνικη μελιτζάνα, στα μανιτάρια και στα τυροκομικά προϊόντα, βρέθηκαν σε πρώτο πλάνο, όπως επίσης και οι παραδοσιακές συνταγές από τους Γυναικείους Πολιτιστικούς Συλλόγους με τα δημοφιλή «σκαστά» ζυμαρικά ή αλλιώς κρατσούνια, την κερασόπιτα και την πλακόπιτα.

«Είναι διαπιστωμένο ότι η γαστρονομία αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός τουριστικού προορισμού. Ενώ, σε ποσοστό πάνω από 44% οι επισκέπτες κατευθύνουν τις δαπάνες προς τις γαστρονομικές εμπειρίες. Έτσι, γίνεται η προσπάθεια να αναπτυχθεί ο γαστρονομικός τουρισμός στην Πελοπόννησο, καθώς υπάρχουν όλα τα εχέγγυα η περιφέρεια να πρωταγωνιστήσει». Αυτό έκανε γνωστό από την πλευρά του ο πρόεδρος Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, καθηγητής Κωνσταντίνος Μαρινάκος.

Πρόσθεσε ωστόσο, ότι: «Από μόνο του αυτό δεν αρκεί. Απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που θα αναπτύξει το γαστρονομικό προϊόν, θα δημιουργήσει branding και marketing και κυρίως θα μπορέσει να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό και τις δεξιότητές του. Πιστεύουμε στη σύμπραξη όλων των συναρμόδιων φορέων γιατί μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία, πλούτος και θέσεις εργασίας για την περιοχή», τόνισε.

Οι επόμενες δύο στάσεις του Peloponnese Food Stories – «Ιστορίες ανθρώπων – γεύσεων – πολιτισμού» αποτελούν η Αργολίδα και η Κορινθία.

Επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας: Peloponnese Food Stories – «Ιστορίες ανθρώπων – γεύσεων – πολιτισμού»

Αφοί Φούφα ΑΕ (Τυποποίηση ελαιολάδου, ελιές), Αγροτοβιομηχανική Οινοποιητική Αρκαδίας – Σπυρόπουλος Αρκάς ΑΕ (Οινοποιείο), Κτήμα Παναγόπουλος (Οινοποιείο), Αρώματα Πάρνωνα – Παινέσης Αναστάσιος (Μελισσοκομία), Ελαιώνες Μπουτσικάκη (Καλλιέργεια και Εμπορία Ελιών), Μορόπολος (Οινοποιείο), Arcadia Honey – Οικογένεια Κολοστούμπη (Μέλι και Προϊόντα Μέλισσας), Καραματζάνης (Τυροκομείο), Morias Craft Ales – Καραδήμα Θεοδώρα (Εμπόριο Μπύρας), Iatridis Estate (Παραγωγή Ελαιολάδου), Δουζένης Ελαιόλαδα Α.Ε.(Ελαιουργικά Προϊόντα), Οινοποιείο Βερβαινιώτη (Οινοποιείο), Livelia ΑΒΕΕ (Ελαιοτριβείο – Τυποποίηση ελιών και ελαιολάδου).

Σύλλογοι

Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Πλατάνου, Αρχείο Τσακωνιάς Λεωνιδίου, Πολιτιστικός Σύλλογος Κορακοβουνίου, Μορφωτικός και Φυσιολατρικός Σύλλογος Σίταινας και Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Αγιασοφιτών.

Αρκάδες Chef: Παναγιώτης Μπουρτσουκλής, Γιώργος Αριδάς και Αλέξανδρος Ιατρίδης.

Διαβάστε ακόμη:

ΡΑΕ: Μέτρα για τις κυβερνοεπιθέσεις στο σχέδιο για την αντιμετώπιση κινδύνων στην ηλεκτροπαραγωγή

Ηλεκτροκίνηση: Επένδυση $4,4 δισ. από Honda και LG για εργοστάσιο μπαταριών λιθίου

Αλεξανδρούπολη: Διαφωνίες κορυφής μεταξύ των μετόχων για τη λειτουργία του FSRU

Exit mobile version