Της Στεφανίας Σούκη

«Ανοιγμα» στην καινοτομία, με στόχο την αναβάθμιση συνολικά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος επιχειρεί ο ελληνικός τουρισμός σε μία συγκυρία κατά την οποία ετοιμάζεται να σπάσει ένα ακόμη αριθμητικό ρεκόρ ως προς τις διεθνείς αφίξεις που θα φθάσουν φέτος τα 32 εκατομμύρια επισκέπτες.

«Ο τουρισμός παρουσιάζει συνεχώς νέα ρεκόρ γιατί ο κλάδος είναι μία διεθνής εξωστρεφής δραστηριότητα. Εν μέσω κρίσης έχει επιτύχει να ξεπεράσει προ πολλού τις προσδοκίες αν ληφθεί υπόψη ότι η μελέτη της Mc Kinsey που είχε πραγματοποιηθεί για λογαριασμό του ΣΕΤΕ το 2015 προέβλεπε 24 εκατ. διεθνείς αφίξεις με ορίζοντα το 2021 και ήδη φέτος, οι εκτιμήσεις είναι για πολύ ψηλότερα σε επίπεδα άνω των 32 εκατ. αφίξεων. Επομένως, στη φάση που βρισκόμαστε τώρα, το μεγάλο ζητούμενο είναι το πώς θα επιτύχουμε να διατηρήσουμε τις υψηλές επιδόσεις του κλάδου, η επιτυχία αυτή να είναι διατηρήσιμη και να μην εξελιχθεί σε πυροτέχνημα», ανέφερε χθές ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος, με αφορμή το φετινό συνέδριο του ΣΕΤΕ που δίνει έμφαση στις παγκόσμιες εξελίξεις στον χώρο του τουρισμού και της καινοτομίας, αλλά και στην αναβάθμιση του ελληνικού προϊόντος με τη χρήση νέων τεχνολογιών, branding και στρατηγικής επικοινωνίας.

«Με τα δεδομένα αυτά, είναι μία πολύ καλή συγκυρία για τον ΣΕΤΕ να φέρει τους επιχειρηματίες του τουρισμού πιο κοντά στην καινοτομία, με ανθρώπους από το εξωτερικό και καινοτόμες επιχειρήσεις από την Ελλάδα ώστε να δείξουν τις πιο σύγχρονες τάσεις. Επίσης θα μπορέσουμε να δούμε πώς γίνεται η σωστή διαχείριση των προορισμών, ιδιαίτερα μετά την εμπειρία της τελευταίας διετίας: Ο όγκος των επισκεπτών που έρχεται στην Ελλάδα ειδικά για συγκεκριμένους προορισμούς προκαλεί κόπωση, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τις δυνατότητες των προορισμών να αντέξουν.

Επομένως θα πρέπει να δούμε το τι πρέπει να γίνει σε επίπεδο υποδομών αλλά και πώς διαχειρίζονται οι ίδιοι οι προορισμοί τον όγκο των τουριστών, με παραδείγματα του εξωτερικού όπως η Κοπεγχάγη και το Αμστερνταμ».

Οι επιτελείς του ΣΕΤΕ θεωρούν ότι μέσα από το άνοιγμα του κλάδου προς την καινοτομία μπορεί να ωφελήσει τις μικρότερες επιχειρήσεις γιατί αυτές, πολύ περισσότερο από τις μεγάλες, δεν έχουν τα μέσα, τα εργαλεία και τους πόρους ώστε να ενημερωθούν καλύτερα και να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις, μέσα π.χ. από τη δημιουργία clusters καινοτομίας. «Το μεγάλο κέρδος του διαδικτύου είναι ο εκδημοκρατισμός στη γνώση και στα εργαλεία με πιο φθηνές λύσεις για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των μικρότερων τουριστικών επιχειρήσεων» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Το συνέδριο, με τίτλο “Tourism in Transition: #someTHINKdifferent”, διοργανώνεται στις 16 Οκτωβρίου σε συνεργασία με την εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων TOPOSOPHY και τη “weareJARVIS”, το content studio του φορέα καινοτομίας και ψηφιακού μετασχηματισμού “Found.ation”.