search icon

Τουρισμός

Πώς αλλάζει τα αεροπορικά ταξίδια ο πόλεμος στην Ουκρανία

Τι σημαίνει ο κλειστός αεροπορικός χώρος της Ρωσίας

Η πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Οι συνέπειες είναι ήδη εδώ, αλλά θα υπάρξουν και άλλες -για τις οποίες μπορούμε ακόμα να κάνουμε εικασίες κι όχι ασφαλείς προβλέψεις.

Παρ’όλα αυτά, επιχειρούμε εδώ να δείξουμε τι συμβαίνει στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά και τι εκτιμούν οι ειδικοί ότι θα συμβεί.

Τι σημαίνει ο κλειστός εναέριος ρωσικός χώρος

Πάνω από 30 χώρες, ανάμεσα τους οι ΗΠΑ και όλες οι χώρες της ΕΕ έχουν κλείσει ήδη τον εναέριο χώρο τους στη Ρωσία. Η Μόσχα -όπως ήταν αναμενόμενο-αντέδρασε με τον ίδιο τρόπο. Αυτή τη στιγμή είναι κλειστός και ο εναέριος χώρος της Ουκρανίας, όπως και εκείνος της Μολδαβίας και τμήματος της Λευκορωσίας. Αυτό προφανώς μεταφράζεται για την ώρα σε ακυρώσεις πτήσεων ή εκτροπές δρομολογίων.

Ποια θα είναι, όμως, η μακροπρόθεσμη συνέπεια;

Η αύξηση του κόστους των καυσίμων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί, θα προκαλέσει πιθανότατα αύξηση της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων. Δεν είναι, όμως, ο μοναδικός λόγος. Για ευρωπαϊκά αεροπορικά ταξίδια προς τις χώρες της Ασίας η παράκαμψη του ρωσικού εναερίου χώρου μεταφράζεται σε επιπλέον ώρες πτήσεων. Αναμένεται να επηρεαστούν οι τιμές για τα εισιτήρια προς δημοφιλείς ασιατικούς προορισμούς όπως π.χ. το Βιετνάμ ή η Ταϊλάνδη.

Ήδη η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης η Lufthansa έχει ανακοινώσει πως «οι παρακάμψεις στην Ασία θα κοστίζουν ένα μονοψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ τον μήνα». Αξίζει, επίσης, να τονιστεί ότι αν τελικά ο κλειστός ρωσικός αεροπορικός χώρος παραμείνει μια πραγματικότητα στο μέλλον, πιθανότατα οι συνέπειες θα είναι μεγαλύτερες. Για την ώρα, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν φτάσει ακόμα στα επίπεδα αριθμού μακρινών μεγάλων πτήσεων που είχαν πριν την πανδημία. Για την Lufthansa π.χ. για την οποία έγινε λόγος, αυτή τη στιγμή λόγω της μειωμένης ζήτησης και των ταξιδιωτικών περιορισμών που ισχύουν σε αρκετές χώρες, η πτητική δραστηριότητά της στην Ασία έχει περιοριστεί στο 20% σε σχέση με τα προπανδημικά επίπεδα.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο travel.gr

Exit mobile version