«Η Ελλάδα είναι αυτή την στιγμή ένας από τους ισχυρότερους τουριστικούς προορισμός παγκοσμίως κι ένα πολύ δυνατό brand, μέσα στα 5 παγκοσμίως, ωστόσο όταν ανεβαίνεις στην κορυφή καταλαβαίνεις πόσο δύσκολο είναι να τη διατηρήσεις».

Αυτό ήταν το μήνυμα του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννη Ρέτσου από το βήμα της 37ης διεθνή τουριστική έκθεση Philoxenia που πραγματοποιήθηκε στη συμπρωτεύουσα, εκεί όπου ο ΣΕΤΕ παρουσίασε τα βήματα για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, μετά από μια δύσκολη αλλά καλή σε επιδόσεις χρονιά, ο κλάδος έχει να αντιμετωπίσει ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει όλους τους κλάδους της οικονομίας «και δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό και για το χειμώνα που θα διανύσουμε και για την επόμενη χρονιά». Σημειωτέον ότι ο ελληνικός τουρισμός με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία από το ισοζύγιο της Τράπεζας της Ελλάδος που δημοσιεύτηκαν χθες κατέγραψε στο εννιάμηνο του 2022 (σ.σ. που περιλαμβάνει το πολύ ισχυρό γ’ τρίμηνο) εισπράξεις ύψους 15,6 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 16,09 δισ. ευρώ του 2019. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών για την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2022 άγγιξαν το 88% των επιπέδων 2019, ενώ ειδικά ο Σεπτέμβριος, για τον οποίο τα αναλυτικά στοιχεία του ταξιδιωτικού ισοζυγίου αναμένεται να γνωστοποιηθούν σήμερα από την ΤτΕ, παρουσίασε πολύ υψηλές επιδόσεις με τις εισπράξεις να διαμορφώνονται στα 2,85 δισ. ευρώ οριακά στα επίπεδα του 2019 (για την ακρίβεια στο 98,9% των αντίστοιχων του 2019), ενώ οι αφίξεις ανήλθαν στο 89,3% των προ πανδημίας επιπέδων.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, αναφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη και στις διαπιστώσεις από την πρόσφατη διεθνή έκθεση του Λονδίνου, την World Travel Market, όπου όπως διαπιστώσαμε «η Ελλάδα παραμένει ένας πολύ ισχυρός προορισμός και ένα πολύ δυνατό brand, μέσα στα 5 παγκοσμίως, το οποίο με συνεργασία, σκληρή δουλειά και στήριξη των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση μπορεί να γίνει ακόμα πιο δυνατό». Κάνοντας απολογισμό των 24 ετών παρουσίας του στα κοινά, ο κ. Ρέτσος συνέκρινε τον τουρισμό του τότε με αυτόν του σήμερα, αναφέροντας: «Τότε οραματιζόμασταν έναν τουρισμό με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία, αλλά ο τουριστικός τομέας δεν είχε παρεμβατικότητα στην άσκηση της πολιτικής. Σήμερα, μέσα από σκληρή δουλειά, συνεργασίες, και μια πορεία με ρεαλισμό, αξιοπιστία, όραμα και εξωστρέφεια, είμαστε στην κορυφή. Εδώ συνειδητοποιούμε ότι όταν είσαι στην κορυφή πρέπει να διατηρήσεις αυτή τη θέση και αυτή είναι και η μεγάλη σημασία της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό».

Με βάση τα στοιχεία από τη μελέτη που παρουσίασε η Deloitte ο κλάδος όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς βρίσκεται αντιμέτωπος με τάσεις και προκλήσεις όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η βιώσιμη ανάπτυξη και αειφορία, ο υπερτουρισμός, η οικονομία διαμοιρασμού, οι κοινωνικές και δημογραφικές αλλάγες, η ανάπτυξη νέων αναδυόμενων προορισμών, η ασφάλεια και διαχείριση κρίσεων και οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του Covid 19.

Ενδεικτικά, σε σχέση με τις αυξημένες τουριστικές ροές που παρουσιάζουν συγκεκριμένοι νησιωτικοί προορισμοί στη χώρα μας ειδικά στο peak της σεζόν προτείνονται μέτρα και πολιτικές για τη γεωγραφική και χρονική κατανομή των επισκεπτών σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς ή η επιβολή φόρων / προστίμων και ρυθμιστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Σε σχέση με την ανάπτυξη νέων προορισμών προτείνονται ολοκληρωμένα στρατηγικά πλάνα και δράσεις ανάπτυξης και προβολής/προώθησης του τουριστικού προϊόντος σε μη παραδοσιακά τουριστικά «hotspots», σε αναδυόμενους προορισμούς, καθώς και σε «δευτερεύουσες πόλεις».

Διαβάστε ακόμη 

Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης 500 μεταναστών στην Παλαιοχώρα Χανίων

Τόκυο: Παγκόσμια γαστρονομική πρωτεύουσα με 200 εστιατόρια και σύνολο 263 αστέρια Michelin

Πώς τα προϊόντα πολυτελείας κατακτούν νεότερες γενιές και μεσαία εισοδήματα