H Sand Weir είναι μία «ήρεμη δύναμη». Μιλάει χαμηλόφωνα, είναι χαμογελαστή, επιλέγει προσεκτικά τις λέξεις, αλλά δεν παραλείπει να στέλνει ξεκάθαρα μηνύματα.
Όπως εξομολογήθηκε στο πάνελ του 8ου Posidonia Sea Tourism Forum 2025, έχει περάσει αμέτρητες ώρες σε συζητήσεις με δημόσιες αρχές και τοπικούς φορείς στους προορισμούς όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια του Norwegian Cruise Line Holdings, του ισχυρού αμερικανικού ομίλου που περιλαμβάνει τις εταιρείες Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises και Regent Seven Seas Cruises, αλλά και στους προορισμούς που βρίσκονται στον «χάρτη» του ομίλου για μελλοντική επέκταση.

Αξιοποιώντας τη δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας κυρίως στη Βόρεια Αμερική, από όπου προέρχεται η πλειοψηφία των πελατών του, ο όμιλος θα προσθέσει δώδεκα νέα πλοία στο δυναμικό του την επόμενη δεκαετία και αναζητά νέους προορισμούς – και στην Ελλάδα.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο newmoney, η Sand Weir, senior director of Global Government Relations & Public Affairs του Norwegian Cruise Line Holdings αποκάλυψε ότι ο όμιλος εξετάζει την προοπτική να προσθέσει τρεις με τέσσερις νέους ελληνικούς προορισμούς στα δρομολόγιά του.
Δεν έκρυψε ωστόσο τη δυσαρέσκεια για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να επιβάλλει τέλος κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά και σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα σχέδια για την Ελλάδα.

«Φέρνουμε νέα πλοία στην περιοχή, όπως το Norwegian Viva» μας είπε στο περιθώριο του Posidonia Sea Tourism Forum. «Η ζήτηση από τους πελάτες μας για τη Μεσόγειο, και ειδικότερα για την Ελλάδα, εξακολουθεί να είναι σημαντική και το γεγονός ότι η περιοχή αποκτά νεότερα πλοία αποκαλύπτει ότι θέλουμε να επενδύσουμε τα νέα μας κρουαζιερόπλοια εδώ.».

Αναζητούμε νέους προορισμούς στην Ελλάδα

Τι χρειάζεται για να φέρετε περισσότερα πλοία στην Ελλάδα; 

«Θέλουμε να είμαστε ευαίσθητοι στα ζητήματα της κοινότητας. Και θέλουμε πάντα να έχουμε μία ισορροπία σε σχέση με τη ζήτηση των επισκεπτών για την Ελλάδα. Άρα στόχος μας είναι να εξισορροπήσουμε αυτά τα δύο και να δούμε πού θα είναι η ζήτηση στο μέλλον. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε μερικούς νέους προορισμούς στην Ελλάδα.
Πάντα αναζητούμε νέους προορισμούς ώστε να υπάρχει διάχυση των επισκεπτών και του τουρισμού. Αναζητούμε, λοιπόν, νέα, μοναδικά, πολιτιστικά ελκυστικά μέρη για να φέρουμε επισκέπτες και να μεταφέρουμε τα οικονομικά οφέλη στις κοινότητες.»

Ο «αιφνιδιασμός» από το τέλος κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Το τέλος κρουαζιέρας που επιβλήθηκε στην Ελλάδα ήταν κάτι που το περιμένατε; Πώς θα επηρεάσει τα δρομολόγιά σας στην χώρα;

«Γνωρίζαμε ότι σίγουρα υπήρχαν έργα υποδομής που έπρεπε να γίνουν στην Ελλάδα και συζητούσαμε με τους δήμους, τα λιμάνια και την κυβέρνηση το ενδεχόμενο να αυξηθούν ελαφρώς τα τέλη, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση αυτών των έργων υποδομής που θεωρούμε απαραίτητα.
Αλλά… σίγουρα μας αιφνιδίασε το ποσό που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός τον Οκτώβριο. Αμέσως επικοινωνήσαμε με τον Πρωθυπουργό, μέσω του προέδρου μας στην παγκόσμια εκτελεστική επιτροπή και του προέδρου μας στην ευρωπαϊκή επιτροπή.
Ήταν τόσο σημαντικό για εμάς, που σχεδόν αφήσαμε οτιδήποτε άλλο και δημιουργήσαμε μια “ελληνική ομάδα εργασίας” (Greek task force) μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, την οποία ξεκινήσαμε μαζί με την CLIA (Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας) για να επισκεφθούν την Αθήνα, να συναντηθούν με τα διάφορα τμήματα της ελληνικής κυβέρνησης και να συζητήσουν τις ανάγκες μας σε υποδομές και τι πιστεύαμε ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί σε κάθε τοποθεσία για να αναβαθμιστεί η εμπειρία των επισκεπτών και η εμπειρία του πλοίου.»

Παρά τις προσπάθειές σας, ο φόρος κρουαζιέρας παραμένει αμετάβλητος και θα τεθεί σε ισχύ αυτό το καλοκαίρι. Αυτό επηρεάζει τον σχεδιασμό σας για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια;

«Ξέρετε, μπορεί. Μπορεί. Δεν θα πω ότι δεν θα συμβεί. Θα το έχουμε στο μυαλό μας επειδή, θυμηθείτε, οι επισκέπτες μπορούν να πληρώσουν μόνο ένα συγκεκριμένο ποσό για το ταξίδι τους. Και εμείς πουλάμε μια συνολική τιμή κρουαζιέρας. Δεν πουλάμε ξεχωριστά τους φόρους στη Βόρεια Αμερική. Ο πελάτης βλέπει μια τιμή, και αυτή περιλαμβάνει όλους τους φόρους και τα τέλη. Άρα μιλάμε για μία κατάσταση προσφοράς και ζήτησης.
Συνήθως εμείς επισκεπτόμαστε τρία ελληνικά νησιά σε ένα δρομολόγιο – και θυμηθείτε ότι ο φόρος είναι 20 ευρώ για τη Μύκονο και για τη Σαντορίνη και 5 ευρώ για τα άλλα νησιά.»

«Οι επιβάτες πληρώνουν αξία»

Ο αντίλογος αναφέρει ότι οι επιβάτες της κρουαζιέρας πληρώνουν μεγάλα ποσά για τα ταξίδια τους, χιλιάδες δολάρια, οπότε γιατί να τους αποτρέπουν μερικές δεκάδες δολάρια παραπάνω;

«Οι επιβάτες πληρώνουν χιλιάδες δολάρια για κρουαζιέρες και εμείς τους προσφέρουμε αξία. Μόλις οι άνθρωποι θεωρήσουν ότι δεν λαμβάνουν αξία, θα σταματήσουν να πληρώνουν, όταν υπάρχουν υπερβολικές χρεώσεις.
Στην κρουαζιέρα υπάρχουν πολλά έξοδα. Δεν είμαστε σαν ένα ξενοδοχείο που απλώς παρέχει τον χώρο της καμπίνας. Παρέχουμε πολύ περισσότερα, υπάρχουν πολύ περισσότερες ανέσεις στο κρουαζιερόπλοιο.»

Επιτακτική ανάγκη οι υποδομές στη Σαντορίνη

Σε ότι αφορά στις υποδομές, πού πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί η μεγαλύτερη έμφαση;

«Με την ομάδα εργασίας, εξετάσαμε αμέσως τη Σαντορίνη – βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν όσον αφορά στην επιβίβαση και αποβίβαση των επισκεπτών από το πλοίο με το τελεφερίκ, το λιμάνι του Αθηνιού, της Θήρας, με τις καταστάσεις συνωστισμού που έχουμε όταν οι άνθρωποι αποβιβάζονται και επιβιβάζονται στα πλοία. Έτσι, επικεντρωθήκαμε πρώτα και κύρια στη Σαντορίνη.»

Διαβάστε ακόμη 

Η αμυντική βιομηχανία, τα επόμενα βήματα και ο κίνδυνος να χαθεί η τελευταία ευκαιρία  

Η πρόωρη μείωση χρέους φέρνει 1,5 δισ. παροχές τον χρόνο

Mykonos House: Το καταφύγιο του επιχειρηματία Σπύρου Γιαμά – Ενα σύμβολο βιώσιμης αρχιτεκτονικής (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα