Κι ενώ το δεύτερο κύμα της πανδημίας φέρνει εκ νέου ταξιδιωτικούς περιορισμούς και περιορίζει στο ελάχιστο τα αεροπορικά ταξίδια πανευρωπαϊκά, τα επίσημα νούμερα των ελληνικών αεροδρομίων αποτυπώνουν την πτώση της επιβατικής κίνησης φέτος στο 1/3.

Xαρακτηριστικό της «δυναμικής» κατάστασης, όπως εξελίσσεται ανάλογα με την πορεία των κρουσμάτων σε κάθε χώρα είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Grant Shapps, η Ελλάδα, με εξαίρεση πέντε νησιών (Κρήτη, Ρόδος, Κως, Κέρκυρα και Ζάκυνθος) είναι από το πρωί του Σαββάτου 14/11 εκτός της λίστας των ταξιδιωτικών «διαδρόμων» της βρετανικής κυβέρνησης κι επομένως για τους Βρετανούς που επιστρέφουν από τη χώρα μας θα ισχύει η καραντίνα των 14 ημερών. Υπενθυμίζεται εδώ ότι μόλις πρίν από ένα μήνα οι Βρετανοί είχαν ανοίξει εκ νέου τους ταξιδιωτικούς «διαδρόμους» με ελληνικά νησιά, ωστόσο πλέον η αύξηση των κρουσμάτων στη χώρα μας θέτει νέους περιορισμούς.

Ενδεικτικά των απωλειών για τα αεροπορικά ταξίδια είναι τα στοιχεία για την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, όπου η πτώση στην επιβατική κίνηση αγγίζει σχεδόν το 71%, από τα 28,73 εκατ. του αντίστοιχου δεκαμήνου πέρυσι, μόλις στα 8,4 εκατ. τη φετινή χρονιά. Μεγαλύτερη είναι η πτώση στην κίνηση εξωτερικού, κατά 73,9% με μόλις 5,92 εκατ. επιβάτες στο δεκάμηνο, ενώ όσον αφορά την κίνηση εσωτερικού η πτώση είναι στο 59,2% με 2,47 εκατ. επιβάτες. Τη μεγαλύτερη πτώση, ξεπερνώντας το 80% σημειώνει το αεροδρόμιο της Σκιάθου και ακολουθούν με -77,4% το αεροδρόμιο της Καβάλας και -76,3% στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου.

Στους δύο premium προορισμούς της χώρας, το ποσοστό πτώσης φέτος είναι στο 73,1% με 405 χιλ. επιβάτες φέτος για τη Μύκονο (από 1,5 εκατ. πέρυσι στο δεκάμηνο) και στη Σαντορίνη στο 74,5% με 564 χιλ. επιβάτες φέτος από 2,2 εκατ. πέρυσι την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου. Σαφώς μικρότερο είναι το ποσοστό πτώσης μόνο για το μήνα Οκτώβριο φθάνοντας το 59% με μόλις 95 χιλ. επιβάτες από 231 χιλ. τον Οκτώβριο του 2019. Η διεθνής κίνησης ήταν μειωμένη κατά 65,3% λίγο χαμηλότερα των 55 χιλ. επιβατών, ενώ η κίνηση εσωτερικού κατά 45,5% λίγο πάνω από 40 χιλ. επιβάτες.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι και στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, για το δεκάμηνο, συνολικά, η κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος περιορίστηκε στο επίπεδο των 7,6 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 66% σε σχέση την αντίστοιχη περίοδο του 2019, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας κατά την περίοδο Μαρτίου- Οκτωβρίου. Η διεθνής κίνηση μειώθηκε κατά 69,3%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση της τάξης του 58,4%.

Με βάση την εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών κ. Γιάννη Παράσχη στη προχθεσινή διαδικτυακή εκδήλωση της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών IATA, η κίνηση φέτος στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα είναι στο 1/3: «Το κενό στα έσοδα θα είναι μεγάλο και η πρόβλεψη, σήμερα, για το 2021 είναι ότι δε θα έχουμε πάνω από το 50% της κίνησης που είχαμε το 2019», ανέφερε ο κ. Παράσχης, προδιαγράφοντας μία ακόμη δύσκολη χρονιά λόγω του Covid 19.