«Ο ελληνικός τουρισμός έφτασε στο σημείο μηδέν και τώρα πρέπει να γίνουν από την αρχή προσπάθειες για να πειστούν οι τουρίστες να έρθουν στην Ελλάδα» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια της διαφωνίας και πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να κάτσουν όλοι στο ίδιο τραπέζι και να βρουν λύσεις. «Είμαστε μία ανάσα πριν από το άνοιγμα του τουρισμού. Ολοι θα κερδίσουν από την αύξηση του τουρισμού και στο τέλος θα πρέπει να λογοδοτήσουμε στις 700.000 των άμεσα κι έμμεσα εργαζομένων στον κλάδο» είπε, προσθέτοντας πως αυτή η χρονιά δεν μπορεί να κριθεί με όρους του 2019.

Για τη νέα διαφημιστική καμπάνα του υπουργείου Τουρισμού, η οποία- σημειωτέον κατέληξε να γίνει τις προηγούμενες ημέρες αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, είπε πώς «επιχειρούμε μία φιλόδοξη προσπάθεια να κάνουμε brand το ‘’ελληνικό καλοκαίρι’’ με τη νέα καμπάνια και να ενισχύσουμε το συναίσθημα. Επρεπε εξαρχής να καταλάβουμε σε ποιους απευθυνόμαστε φέτος αφού 7 στους 10 που θα τη δουν, δεν θα μπορούν να έρθουν στη χώρα μας αυτή τη χρονιά και πρέπει να συντονιστούμε και με αυτούς»

Επιπλέον, τα δεδομένα, όπως είπε ο Χάρης Θεοχάρης παίζουν μεγάλο ρόλο στην ασφάλεια των πολιτών και ο τουρίστας πρέπει να έχει στα χέρια του όλα τα εργαλεία που θα τον κάνουν να νιώσει πραγματικά ασφαλής.

Ο κ. Θεοχάρης έδωσε και μία πρώτη γεύση για τη νέα εφαρμογή (app) του Visit Greece, «όπου για πρώτη φορά η χώρα βάζει μία εφαρμογή για να έχει ο τουρίστας πληροφόρηση και διαδραστική εμπειρία» και πρόκειται να παρουσιαστεί πιθανότατα μέσα στο Σαββατοκύριακο, όπου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναφερθεί αναλυτικά στο ‘’άνοιγμα’’ του ελληνικού τουρισμού και των εποχικων ξενοδοχείων από τις 15 Ιουνίου και μετά. Η νέα εφαρμογή θα έχει δύο στόχους, να πληροφορήσει τους επισκέπτες τι να περιμένει φέτος και να του δώσει δυνατότητες να βρίσκει γρήγορα και εύκολα αυτό που θέλει. Ο Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε και στην εξαιρετική συνεργασία που, όπως είπε, έχει το υπουργείο με την Mastercard, επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι το κυβερνητικό επιτελείο έχει σε πρώτο πλάνο

Η Άσπα Παλημέρη Διευθύντρια της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, αναφέρθηκε στην πλατφόρμα που έχει η Mastercard για τον τουρισμό, με πληροφορίες που συλλέγει από τα εκατομμύρια των συναλλαγών. Και εξήγησε πως στόχος είναι η συλλογή όλων των δεδομένων από το συνολικό ταξίδι ενός ταξιδιώτη, από τη στιγμή δηλαδή που θα αναζητήσει έναν τουριστικό προορισμό μέχρι την επιστροφή στο σπίτι του. Ο πλούτος της πληροφορίας είναι εξαιρετικά σημαντικό να χρησιμοποιηθεί για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και για τον εσωτερικό τουρισμό και την αναζήτηση νέων τουριστικών αγορών. “Ο τουρισμός βρίσκεται στο DNA της Μastercard , o ταξιδιώτης για να ταξιδέψει θέλει να έχει τον έλεγχο και οι πληροφορίες του δίνουν τον έλεγχο και σε αυτό αποσκοπεί και το Stay in Athens. Στόχος της Mastercard να φέρει στην Ελλάδα πολύ πιο εύπορους ταξιδιώτες χρησιμοποιώντας τα δεδομένα,” είπε η κ. Παλημέρη.

Ο Βαγγέλης Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων, μίλησε για τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου του Τουρισμού από τον δήμο Αθηναίων, όπου θα συλλέγονται δεδομένα. Ο κ. Βλάχος είπε πως τα δεδομένα είναι εξαιρετικός σύμμαχος για τον κλάδο του τουρισμού και οι πληροφορίες για τις επιλογές των τουριστών είναι πολύ χρήσιμες για την χάραξη της στρατηγικής. Ο συνεδριακός τουρισμός έχει πληγεί πάρα πολύ και πρέπει να στηριχτεί, τόνισε, και εξήγησε πως μετρούν ήδη τις επιπτώσεις και συλλέγουν τα νέα δεδομένα για να καθορίσουν τη στρατηγική και σε αυτό τον τομέα του τουρισμού.

Η Μαρία Φουντά Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google για Ελλάδα, Ρουμανία και Ουκρανία, αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού του τουριστικού κλάδου για τη χώρα μας: “Είμαστε χαρούμενοι που μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες περισσότερους από 140 χιλιάδες Έλληνες από τον τομέα του τουρισμού σε ολόκληρη τη χώρα – και συνεχίζουμε. Αυτό βέβαια που είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεν είναι απλώς οι δεξιότητες, αλλά τι τελικά πετυχαίνουν οι επιχειρηματίες μέσω αυτών των δεξιοτήτων. Στην περίπτωσή μας, ένα 64% από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν μας είπαν ότι είδαν συγκεκριμένα αποτελέσματα από αυτή την εκπαίδευση, για παράδειγμα περισσότερους επισκέπτες στη  ιστοσελίδα ή το φυσικό τους κατάστημα.

Εχτές ανακοινώσαμε επίσης την νέα πρωτοβουλία Grow Greece with Google, για να επιταχύνουμε την ανάκαμψη της χώρας μέσω της τεχνολογίας, με μία σειρά από εργαλεία, εκπαιδεύσεις και σημαντικές συνεργασίες. Ο τουρισμός είναι σημαντικός πυλώνας αυτής της πρωτοβουλίας και η δέσμευσή μας να ενισχύσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου παραμένει πιο ισχυρή από ποτέ».