Στο μείον 40% σε σύγκριση με τα νούμερα του 2019 περιορίζονται φέτος οι απώλειες στα ελληνικά ξενοδοχεία, με τον κλάδο να στρέφει το βλέμμα τώρα στη χειμερινή περίοδο ειδικά όσον αφορά τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας στα αστικά κέντρα και στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους της χώρας.

Από το βήμα του Συμβουλίου Προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή σύσσωμης της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο πλαίσιο και της έκθεσης Philoxenia-Hotelia, που διοργανώνεται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας ανέφερε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα ‘’τρέξει’’ για πρώτη φορά φέτος η καμπάνια που σχεδίασε το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ για την προώθηση του χειμερινού και του εναλλακτικού τουρισμού της Ελλάδας.

Μια καμπάνια για το city break στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες πόλεις αλλά κυρίως έμφαση θα δοθεί στην ελληνική ύπαιθρο και τις περιφέρειες της χώρας που παραπέμπουν σε «απαράμιλλης ομορφιάς προορισμούς που πρέπει ο ταξιδιώτης, ειδικά αυτός που έρχεται από το εξωτερικό, να τους γνωρίσει».

Στόχος είναι η νέα καμπάνια να έχει πολύ μεγάλη διεισδυτικότητα και στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στο εξωτερικό.

O πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος, που συμμετείχε στο Συμβούλιο, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η φετινή τουριστική χρονιά κλείνει θετικά, πολύ καλύτερα του αναμενόμενου. Οι χειμερινοί μήνες, με πανδημία και αυξημένο ενεργειακό κόστος, θα είναι δύσκολοι, πρέπει όμως ν’ αρχίσουμε δουλειά για την επόμενη μέρα, σκεπτόμενοι και σχεδιάζοντας εκτός του πλαισίου της πανδημίας. Χρειάζεται διαχείριση των προορισμών μας, με έμφαση στην ενίσχυση των υποδομών, δημιουργία ποιοτικών προϊόντων, βασισμένων σε εμπειρίες κάτι που είναι πλέον το βασικό ζητούμενο του ταξιδιώτη, και σωστή και σύγχρονη προώθησή τους. Το 2022, όπου το αίσθημα ασφάλειας θα παραμείνει μείζον ζητούμενο, η χώρα μας θα επωφεληθεί και πάλι, γιατί είναι κάτι που το έχει κατακτήσει μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν covid. Από το 2023 και μετά όμως, ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος και δε θα μας συγχωρήσει εάν επαναπαυθούμε στις δάφνες μας».

Τα 2.000 ξενοδοχεία

Από την πλευρά τους, οι ξενοδόχοι στέκονται επίσης στη μεγάλη πρόκληση της συνέχισης της τουριστικής δραστηριότητας το φθινόπωρο και τον χειμώνα, «μήνες κατά τους οποίους πάνω από 2.000 επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, στα αστικά κέντρα, στις επαρχιακές πόλεις και ιδιαίτερα στον ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας θα δίνουν τη δική τους μεγάλη μάχη για να ορθοποδήσουν, μετά από δύο χαμένες τουριστικά χρονιές», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος.

«Η άνοιξη στην οποία ελπίζουμε από τον Μάρτιο του 2022 ώστε να μεταβούμε επιτέλους στην κανονικότητα, απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις σε ζητήματα που είτε έρχονται από παλιά – όπως είναι τα παράνομα καταλύματα και η βραχυχρόνια μίσθωση, η οποία εξακολουθεί να λειτουργεί χωρίς κανόνες και πρωτόκολλα, ο υψηλός σε σχέση με τον ανταγωνισμό ΦΠΑ στη διαμονή, ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ, μια οριστική και δίκαιη λύση στα θέματα του αιγιαλού  –  είτε δημιουργήθηκαν κάτω από έκτακτες συνθήκες, όπως είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος.

Φέτος, πετύχαμε το ακατόρθωτο και σηκώσαμε την Ελλάδα ψηλά, ως αποτέλεσμα του επαγγελματισμού, της υποδειγματικής υπευθυνότητας και της σκληρής δουλειάς όλων των ανθρώπων του τουρισμού. Μια διαδικασία που δεν ήταν εύκολη για το ελληνικό ξενοδοχείο, το οποίο σήκωσε στις πλάτες του πολλά βάρη. Απαιτήθηκαν θυσίες και ακόμα και αν καταφέραμε να περιορίσουμε τις απώλειες στο -40% του 2019, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να καλύψουμε τα ελλείμματα του 2020 και του 2021».

Στο ‘’μέτωπο’’ του κυβερνητικού επιτελείου πάντως υπάρχει αισιοδοξία για τα νούμερα του 2022, με τον υπουργό Τουρισμού να δηλώνει ότι οι προβλέψεις για το 2022, με βάση τις συμφωνίες που υπογράφονται με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators ανά τον κόσμο, είναι πολύ ισχυρές σε σχέση με το 2019.

Οι προκρατήσεις τον Οκτώβριο φέτος για το καλοκαίρι του 2022, είναι 30% πάνω απ’ ό,τι ήταν τον Οκτώβριο του 2018 για το καλοκαίρι του 2019 (προ κορωνοϊού και κρίσης).

Διαβάστε ακόμα:

Εντάσσονται και τα ακίνητα του 2021 στο «Νέο Εξοικονομώ»

Αργύρης Σαλιαρέλης: Στο σφυρί το κτήμα του «βασιλιά των ρουμπινιών» στην Αίγινα

Πώς η Tesla δημιουργεί νέους εκατομμυριούχους – Ιnfographic