Αύξηση κατά 200 τ.μ. της παράκτιας επιφάνειας που θα μπορούν να καταλαμβάνουν ομπρέλες και ξαπλώστρες και χαλάρωση των περιορισμών σε σχέση με την έκταση του αιγιαλού που παραμένει ελεύθερη, η οποία θα αντιστοιχεί στο εξής στο 50% (από 60%), προβλέπουν μεταξύ άλλων, οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης για τον τομέα του τουρισμού.

Παρά τα βαριά χτυπήματα που δίνει ο COVID -19 στο εθνικό μας προϊόν, ο νομοθετικός σχεδιασμός για τη διευκόλυνση και ώθηση του κλάδου εν μέσω πανδημίας δεν σταματά.

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού με θέμα τις ειδικές μορφές και την τουριστική ανάπτυξη θα περιληφθούν και διατάξεις που ευνοούν την ανάπτυξη οργανωμένων επενδυτικών σχεδίων σε ΠΟΤΑ (Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης) που στη χώρα μας εκπροσωπεί το Costa Navarino στη Μεσσηνία, αλλά και επενδύσεων που δρομολογούνται μέσω ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου ή Στρατηγικών Επενδύσεων).

Με τις νέες ρυθμίσεις θα επιτρέπεται η τροποποίηση της οριοθέτησης μιας ΠΟΤΑ, μόνο μία φορά μετά την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Η προβλεπόμενη τροποποίηση θα γίνεται με ΚΥΑ και θα αφορά μεταβολή της έκτασης έως 10%. Κατά παρέκκλιση θα μπορεί να φτάσει το 15% εφόσον προκύπτουν έκτακτα θέματα τροποποίησης του σχεδιασμού (π.χ περιβαλλοντικά θέματα) ή σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατό να αποκτηθεί το σύνολο των εκτάσεων τρίτων, οι οποίες είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική οριοθέτηση ή σε περίπτωση συμμόρφωσης σε δικαστικές αποφάσεις.

Ειδικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει:

Αύξηση σε 500 μέτρα από 300 μέτρα του δημόσιου παράκτιου χώρου για κάθε παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας. Ο περιορισμός δεν ισχύει για παραχωρήσεις σε ξενοδοχεία και σύνθετα τουριστικά καταλύματα, τα οποία δραστηριοποιούνται σε όμορο χώρο.

– Σε οριοθετημένη ΠΟΤΑ, προβλέπεται η δυνατότητα απόσπασης τμημάτων και οριοθέτησή τους ως νέων αυτοτελών ΠΟΤΑ, εφόσον πληρείται το γράμμα του νόμου.

-Η εξαγορά και ενσωμάτωση οδών σε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις προτείνεται να υλοποιείται με τη διαδικασία εξαγοράς δημοσίων κτημάτων για τουριστικούς σκοπούς, με την πρόβλεψη ότι η τιμή μονάδας θα καθορίζεται με τη διαδικασία για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις.

-Οδικά δίκτυα και ρέματα που διατρέχουν οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σύνθετα τουριστικά καταλύματα, ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής δεν θα προσμετρώνται στον υπολογισμό του ελάχιστου εμβαδού των ιδιοκτησιών.

-Σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων,  ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής  επιτρέπεται να περιλαμβάνονται δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες εκτάσεις ή να τέμνονται από αυτά εφόσον διατηρούν τον χαρακτήρα τους.

Εάν έχει εγκριθεί επέμβαση σε αυτές προσμετρώνται στην αρτιότητα και συνυπολογίζονται στην αξιοποιήσιμη έκταση. Σε περίπτωση οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων που πολεοδομούνται παραμένουν εκτός σχεδίου, αν και προσμετρώνται στην επιφάνεια του γηπέδου.

-Επιτρέπεται η  επέμβαση, εντός δημόσιων δασικών εκτάσεων, για τη δημιουργία γηπέδων γκολφ.  Αφορά διάνοιξη και δημιουργία γηπέδων γκολφ αλλά και τις απαραίτητες εγκαταστάσεις. Ο εφαρμοζόμενος συντελεστής δόμησης για γήπεδα γκολφ ορίζεται στο 0,05 υπολογιζόμενο επί του 10% της συνολικά δεσμευόμενης έκτασης για την οποία εγκρίνεται η επέμβαση.

-Η έκταση που υποχρεούνται να αναδασώσουν οι φορείς δημιουργίας τουριστικών εγκαταστάσεων εντός δημόσιων δασικών εκτάσεων θα υπολογίζεται πλέον μόνο επί των εκτάσεων στις οποίες πραγματοποιείται η επέμβαση και όχι επί του συνόλου της δασικής έκτασης, για την οποία έχει εγκριθεί η επένδυση.

-Επίσης, διευκρινίζεται ότι τα γήπεδα γκολφ 9 οπών αποτελούν κατηγορία ενισχυόμενης επένδυσης και άρα μπορούν να υπαχθούν σε διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου.