Στη συνδρομητική εποχή περνούν οι τράπεζες, προσφέροντας στους καταθέτες-πελάτες τους πακέτα υπηρεσιών, αντίστοιχα με αυτά της κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας, προκειμένου να επιλέξουν εκείνο που τους ταιριάζει καλύτερα, με βάση το προφίλ, αλλά και τη χρήση που πραγματοποιούν σε μηνιαία βάση.

«Τα συνδρομητικά πακέτα, pricing bundles, όπως λέγονται, δεν είναι κάτι άγνωστο για τον τραπεζικό κλάδο σήμερα. Είναι ένας σύγχρονος τρόπος που αποσκοπεί στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, με στόχο να προσφέρει πρόσθετη αξία στην τράπεζα και στο πελατειακό κοινό», εξηγεί ο Χάρης Μυγδάλης, Group Chief Digital Officer της Eurobank, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει το ταξίδι προς τη συνδρομητική τραπεζική, διαθέτοντας πάνω από ένα εκατομμύριο πελάτες ως βασικούς συνδρομητές και αρκετές δεκάδες χιλιάδες πελάτες που έχουν επιλέξει τα πλουσιότερα σε παροχές πακέτα.

Πιο αναλυτικά, το αμέσως προηγούμενο διάστημα η τράπεζα αποφάσισε να διαθέσει στους πελάτες της -υφιστάμενους, αλλά και νέους- τέσσερα συνδρομητικά πακέτα (My Advantage Blue – Silver – Gold – Platinum), συνοδευόμενα από πλήθος υπηρεσιών. Ετσι, οι έχοντες λογαριασμό στη Eurobank κλήθηκαν να επιλέξουν εάν αυτός θα γίνει πληρωμών και άρα να ενταχθεί σε ένα από τα επίμαχα πακέτα ή θα παραμείνει αποταμιευτικός, χάνοντας, ωστόσο, τη δυνατότητα πραγματοποίησης συναλλαγών. Το κόστος για το βασικό πρόγραμμα υπολογίζεται σε 0,60 ευρώ τον μήνα και, μεταξύ άλλων, προβλέπει την έκδοση και πενταετή ανανέωση χρεωστικής κάρτας, με δυνατότητα σύνδεσης στα ψηφιακά πορτοφόλια, πρόσβαση στο πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή, αποστολές χρημάτων έως 500 ευρώ την ημέρα με την υπηρεσία IRIS Payments και μία πάγια εντολή τον μήνα για αυτόματη πληρωμή λογαριασμών σε οργανισμούς. «Το όφελος για έναν πελάτη μας που διατηρεί λογαριασμό πληρωμών και είναι χρήστης χρεωστικής κάρτας, για παράδειγμα, και κάνει έως δύο πληρωμές τον μήνα για ενέργεια ή ύδρευση, έως δύο μεταφορές μεταξύ τραπεζών τον μήνα και έχει και ενδεχομένως έως τρεις πάγιες εντολές μηνιαίως (π.χ. τηλεφωνία, ασφάλεια) μπορεί να φτάσει έως επτά ευρώ μηνιαίως, αν επιλέξει το Silver πακέτο», τονίζει ο κ. Μυγδάλης, υπενθυμίζοντας ότι όσοι έχουν εμπιστευτεί την τράπεζα με τη μισθοδοσία ή και τις αποταμιεύσεις τους έχουν μηδενικό κόστος, δηλαδή δεν χρεώνονται με συνδρομή.

Πώς λειτουργούν τα συνδρομητικά πακέτα

Σύμφωνα με τον κ. Μυγδάλη, τα συνδρομητικά πακέτα συνήθως περιλαμβάνουν ποικιλία τραπεζικών υπηρεσιών, όπως διαχείριση λογαριασμών, online συναλλαγές, πιστωτικές κάρτες και ασφαλιστικά προϊόντα, προνόμια και υπηρεσίες που συνδυάζονται σε μια ενιαία, συμφέρουσα προσφορά, με σταθερή μηνιαία χρέωση. «Ποιο είναι, όμως, το ουσιαστικό όφελος; Από τη μία πλευρά, προσφέρει στους πελάτες μια προβλέψιμη δομή τιμολόγησης, εξασφαλίζοντας ορατότητα και προγραμματισμό στις χρεώσεις τους και καλύτερη διαχείριση στα οικονομικά τους. Από την άλλη, ενθαρρύνει τον πελάτη να παραμένει πιστός στην επιλογή της τράπεζάς του, αλλά και τον διευκολύνει στη χρήση περισσότερων υπηρεσιών, καθώς οι πελάτες μας ανακαλύπτουν αξία σε μια πιο ολοκληρωμένη τραπεζική εμπειρία», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που άντλησε το «b.s.» από τα τιμολόγια των τεσσάρων συστημικών ομίλων, το κόστος για τις πληρωμές μόνο των παγίων εξόδων μιας οικογένειας ή μιας επιχείρησης (ρεύμα, νερό, τηλέφωνο, Ιντερνετ) κυμαίνεται από 0,15 ευρώ έως και 1,20 ευρώ ανά συναλλαγή μέσω e-banking, γεγονός που σημαίνει ότι ακόμη και το πιο ακριβό συνδρομητικό πακέτο είναι πιο συμφέρον για τον πελάτη.

Σημαντικό, επίσης, είναι ότι τα πακέτα αυτά έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών, προσφέροντας προσωποποιημένη εμπειρία και ευελιξία. «Εν γένει, τα pricing bundles μπορεί να αποτελούν μια συμφέρουσα λύση για τους πελάτες, καθώς τους παρέχουν οικονομικά πλεονεκτήματα, διαφάνεια και προσαρμοσμένες λύσεις στις τραπεζικές τους ανάγκες, ενισχύοντας την πελατειακή εμπιστοσύνη και ικανοποίηση», προσθέτει ο κ. Μυγδάλης.

Τι θα κάνουν οι υπόλοιπες τράπεζες

Αντίστοιχα συνδρομητικά πακέτα έχουν λανσάρει και οι υπόλοιπες τράπεζες, αν και προσώρας η επιλογή τους από τους καταθέτες παραμένει… εθελοντική.

Οπως, ωστόσο, ξεκαθαρίζουν στο «b.s.» αρμόδιες πηγές, σταδιακά το «μοντέλο Eurobank» θα υιοθετηθεί από το σύνολο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, που έτσι κι αλλιώς αναζητά διαφοροποιημένες πηγές εσόδων, ως αντιστάθμισμα στις επικείμενες μειώσεις επιτοκίων. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 τα έσοδα από προμήθειες «άγγιξαν» το 1,8 δισ. ευρώ και συγκεκριμένα:

α/ 547 εκατ. ευρώ για την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία εκτιμά πως εφέτος αυτά θα διαμορφωθούν στα 600 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2026 θα έχουν ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ.

β/ 372,5 εκατ. ευρώ για την Alpha Bank, προσδοκώντας ότι αυτά θα «αγγίξουν» τα 470 εκατ. ευρώ το 2026, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 20% των συνολικών εσόδων.

γ/ 544 εκατ. ευρώ για τη Eurobank, στοχεύοντας να αγγίξουν τα 630 εκατ. ευρώ εφέτος και τα 750 εκατ. ευρώ έως το 2026 και

δ/ 382 εκατ. ευρώ για την Εθνική Τράπεζα.

(Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Ο Χάρης Μυγδάλης, Group Chief Digital Officer της Eurobank)

Διαβάστε ακόμη:

Πάνω από 50.000 μεταβιβάσεις μπλοκάρουν λόγω… τετραγωνικών

Εξπρές χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και σε όσους ρυθμίζουν χρέη

Ηλίας Σούσης (Wikifarmer): Από την Google, στη… Wikipedia του αγροτικού τομέα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ