Σημαντικό κομμάτι των συναλλαγών με κάρτες, οι οποίες έγιναν σε διάστημα ενός έτους – δηλαδή, από πέρυσι το καλοκαίρι έως και τα τέλη του περασμένου Ιουλίου – και οι οποίες δεν χρεώθηκαν στους καταναλωτές λόγω προβλήματος που παρουσιάστηκε στο σύστημα εκκαθάρισης (POS) της Εθνικής Τράπεζας αποφάσισε να απορροφήσει η τράπεζα.

Ειδικότερα, κατόπιν συνάντησης που είχαν στην Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ) οι επικεφαλής των αρμόδιων τμημάτων των τεσσάρων συστημικών Ομίλων αποφασίστηκε η ΕΤΕ να αναλάβει την κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στις συναλλαγές έως 31/7 και οι υπόλοιποι να περάσουν τις χρεώσεις στους πελάτες τους, ξεκινώντας από τις πιο πρόσφατες και σταδιακά μήνα – μήνα, εφόσον, βεβαίως, προηγηθεί σχετική ενημέρωση. Παρά το γεγονός δε, ότι οι χρεώσεις θα γίνουν σε μία δόση, τραπεζικές πηγές διαβεβαιώνουν πως σε περίπτωση που τεθεί ζήτημα επιβάρυνσης στους κατόχους πιστωτικών καρτών λόγω υπέρβασης του ορίου, τότε θα το διαχειριστούν αναλόγως.

«Οι επίμαχες συναλλαγές αφορούν σε ποσοστό 95% χρεωστικές και μόλις 5% πιστωτικές, άρα ο συγκεκριμένος κίνδυνος περιορίζεται σημαντικά», σχολιάζει στο newmoney υψηλόβαθμο στέλεχος μιας εκ των τριών τραπεζών, οι κάρτες των οποίων «πέρασαν» από τα μηχανάκια της ΕΤΕ. Αξίζει να αναφερθεί ότι, με βάση σχετικό δημοσίευμα μολονότι τα συστήματα της ΕΤΕ ήταν αυτά που… βραχυκύκλωσαν, οι πελάτες των Πειραιώς, Alpha Bank και Eurobank καλούνται να πληρώσουν τα «σπασμένα», μιας και οι συναλλαγές με κάρτες της τράπεζας που έχει το τερματικό είθισται να εκκαθαρίζονται διαφορετικά.

Η ανακοίνωση της ΕΤΕ

Αναφορικά με δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με την χρήση καρτών και δεν χρεωθήκαν έγκαιρα η Εθνική Τράπεζα επιθυμεί να διευκρινίσει τα ακόλουθα:
Κατά τη διαδικασία αναβάθμισης των συστημάτων της τράπεζας, σε σχέση με το συναλλακτικό κύκλωμα των μηχανημάτων αποδοχής καρτών (POS), εντοπίστηκε ένα μικρό ποσοστό συναλλαγών καρτών, οι οποίες δεν αναγνωρίσθηκαν από τα συστήματα εκκαθάρισης της τράπεζας με αποτέλεσμα να μη γίνει έγκαιρα η επεξεργασία των στοιχείων των συγκεκριμένων συναλλαγών.
Από την αρρυθμία αυτή η Εθνική Τράπεζα τονίζει ότι δεν υπήρξε καμία υπερχρέωση ή διπλοχρέωση των κατόχων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που πραγματοποίησαν συναλλαγές εκείνο το διάστημα. Το αποτέλεσμα ήταν απλά ο κάτοχος της κάρτας να μη δει άμεσα στο λογαριασμό του τη συναλλαγή που πραγματοποίησε και αυτή να χρεωθεί με καθυστέρηση, μετά από μικρό χρονικό διάστημα.

Η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει δε ότι

  • Το ύψος των συναλλαγών είναι στην πλειοψηφία τους μικρό, με μέσο όρο συναλλαγής τα 20 ευρώ.
  • Το ποσοστό των συναλλαγών που έχουν επηρεαστεί από την εξαιρετικά περιορισμένη δυσλειτουργία αφορά λιγότερο από το 0,01% επί του συνόλου των συναλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί από την αρχή του έτους στο κύκλωμα των POS σε ετήσια βάση .

Η Εθνική Τράπεζα διαβεβαιώνει το κοινό ότι έχει ήδη έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του συναλλακτικού κυκλώματος καρτών σε όλες του τις διαστάσεις.

Διαβάστε περισσότερα 

Alpha Bank: Αύξηση κερδών μετά από φόρους στα 130,4 εκατ. στο 9μηνο 

AEGEAN – Olympic Air: Επαναφορά των πτήσεων λόγω αναστολής της απεργίας 

Ποιες εταιρείες «παίζουν» δυνατά για τα POS που πουλά η Πειραιώς