Τα πέντε ολέθρια λάθη που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών αποτυπώθηκαν κατά την μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Οι τέσσερις υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών της τελευταίας δεκαετίας (Μ. Χρυσοχοϊδης, Χρ. Σπίρτζης, Κ. Καραμανλής, Γ. Γεραπετρίτης) και τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής συζήτησαν επι σχεδόν 8 ώρες για πραγματικές αιτίες του δυστυχήματος, τις πολιτικές ευθύνες, τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρομικού δικτύου και τα προσκόμματα που καθυστέρησαν την υλοποίηση της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Επι της ουσίας όμως το κεντρικό συμπέρασμα – που δεν διαψεύστηκε από καμία κοινοβουλευτική πτέρυγα – για το τι πραγματικά συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, την στιγμή που ο σταθμάρχης έδιωχνε την αμαξοστοιχία Intercity 62 προς Θεσσαλονίκη φαίνεται πως καταλήγει στο ότι παραβιάστηκαν τουλάχιστον 5 κρίσιμες δικλίδες ασφάλειας:

1. Ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποίηση το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης αν και ο κανονισμός του ΟΣΕ προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη

2. Απουσίαζαν αδικαιολόγητα, ο δεύτερος και ο τρίτος σταθμάρχης

3. Δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως του ΟΣΕ

4. Παραβιάστηκε το πρωτόκολλο ασφάλειας που ορίζει τον τρόπο αναγγελίας των δρομολογίων

5. Ο σταθμάρχης δεν βρισκόταν πάνω από τον πίνακα ελέγχου όπου θα μπορούσε για τουλάχιστον 12 λεπτά να δει ότι το τρένο κινούταν σε λάθος κατεύθυνση

Πέραν αυτού η συζήτηση επεκτάθηκε όπως ήταν αναμενόμενο και σε έναν διαγωνισμό επίρριψης πολιτικών ευθυνών.

Πάντως, κεντρικό πρόσωπο της συνεδρίασης ήταν ο τέως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής καθώς τοποθετήθηκε δημόσια για πρώτη φορά μετά το δυστύχημα και την παραίτησή του.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr