Το πεδίο εντός του οποίου θα διεξαχθεί η νέα πολιτική αντιπαράθεση πλειοψηφίας και αντιπολίτευσης για την υπόθεση των Τεμπών οριοθετείται μετά την κατάθεση πρότασης σύστασης προανακριτικής επιτροπής για τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή από τη Νέα Δημοκρατία.
Το κείμενο της κυβερνητικής πλειοψηφίας ζητά διεξαγωγή προανακριτικής έρευνας προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κατά τη χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου 2021 – όταν και διαβιβάστηκαν στον τότε αρμόδιο υπουργό οι 2 επιβαρυντικές επιστολές που περιλαμβάνονται στη δικογραφία για την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του ΟΣΕ – έως την 28η Φεβρουαρίου 2023, ημέρα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης του πλημμελήματος της παράβασης καθήκοντος από τον κ. Καραμανλή.
Για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη σημειώνεται πως υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων ωστόσο δεν ζητείται η παραπομπή του σε προανακριτική καθώς έχει επέλθει παραγραφή.
Υπενθυμίζεται, πως δική του πρόταση έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ ζητώντας προκαταρκτική έρευνα κατά των κ.κ. Καραμανλή Σπίρτζη και των πρώην υφυπουργών Ι. Κεφαλογιάννη, Γ. Καραγιάννη, Μ. Παπαδόπουλου, Μ. Χρυσοβελώνη, Ν. Μαυραγάνη και Αθ. Μωραΐτη για τη διερεύνηση ενδεχόμενης τέλεσης του κακουργήματος της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών (αρ. 291 ΠΚ). Αντίστοιχη κοινή κίνηση έχει προαναγγελθεί από τα ενωμένα νομικά επιτελεία του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς εφόσον βέβαια συμφωνήσουν στην επιλογή των αδικημάτων και τα πολιτικά πρόσωπα για τα οποία στοιχειοθετείται η παραπομπή.
Η πρόταση της ΝΔ
Το νομικό κείμενο της «γαλάζιας» ΚΟ που παρουσίασε το protothema.gr παραθέτει το σύνολο τον βασικών ευρημάτων που περιλαμβάνονται στην ογκωδέστατη δικογραφία του εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη για την υπόθεση των Τεμπών και καταλήγει στην πρόταση σύστασης «Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 Συντάγματος για τη διερεύνηση τυχόν τέλεσης από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή του Αχιλλέως της πράξης της παράβασης καθήκοντος και ειδικότερα της κατά το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο 2021 έως και τις 28/2/2023 κατά παράβαση του άρθρου 40 παρ. 3 του νόμου 4974/2022 και προς τον σκοπό πρόκλησης οικονομικής βλάβης στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ», εκ προθέσεως παράλειψής του,
α. να καθορίσει ένα επαρκές πλαίσιο χρηματοδότησης για τον τομέα των σιδηροδρόμων,
β. να μεριμνήσει για τη διασφάλιση διάθεσης προς τον ΟΣΕ των δημόσιων πόρων που ήταν απαραίτητοι για τη συντήρηση, επισκευή, επέκταση και ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ορθή κατάρτιση του προϋπολογισμού με βάση ένα πολυετές Στρατηγικό Πρόγραμμα Σιδηροδρομικών Επενδύσεων που χρηματοδοτείται από το συγχρηματοδοτούμενο ή το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χάριν και της στελέχωσης της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ με το αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία του προσωπικό».
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr