Το σχέδιο προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την ασφάλεια στις μεταφορές παρουσίασε ο Αλέξης Τσίπρας.

Οι τρεις προγραμματικές παρεμβάσεις από την ομιλία Τσίπρα:

Πρώτον, στη θεσμοθέτηση, υλοποίηση και τη λειτουργία πρώτα από όλα ενός ψηφιακού Κεντρικού Συστήματος Αδειοδοτήσεων.

Με διασύνδεση όλων των φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου τομέα, οι οποίοι εμπλέκονται στην αδειοδότηση, στις διαδικασίες έγκρισης δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων, καθώς και όλων των ελεγκτικών οργάνων και αρχών. Η διεκπεραίωση της διαδικασίας εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων θα γίνεται στο σύνολό της ηλεκτρονικά.
Στο σύστημα θα περιλαμβάνονται και οι ειδικές κατηγορίες αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων από φορείς και υπηρεσίες όπως, η δασική, οι εφορίες αρχαιοτήτων, το συμβούλιο αρχιτεκτονικής, το πυροσβεστικό σώμα.

Δεύτερον, προχωράμε στη θεσμοθέτηση, υλοποίηση και τη λειτουργία ενός ψηφιακού Κεντρικού Σύστηματος Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων.

Στο σύστημα αυτό θα καταγράφεται όλη η πορεία υλοποίησης ενός δημόσιου έργου. Με δυο λόγια δε θα μπορεί να ισχύει αυτό που συμβαίνει σήμερα. Δηλαδή, μετά το προσυμβατικό έλεγχο από όλους τους φορείς που ασκούν τον έλεγχο της νομιμότητας, όπως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, της ΕΑΔΗΣΥ, της Αρχής Προδικαστικών Προσφυγών, των διαχειριστικών αρχών, ένα έργο, η υλοποίηση μιας σύμβασης μένει χωρίς ορατότητα.

Και η ορθή τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών μιας σύμβασης εναπόκειται στην ευχέρεια των υπαλλήλων της αρμόδιας υπηρεσίας και φυσικά στη σχέσης τους με την ανάδοχο εταιρεία. Από εδώ και στο εξής κάθε λογαριασμός, κάθε πίνακας εργασιών, κάθε πρόοδος, κάθε εκταμίευση θα είναι στη Διαύγεια, ορατή απ’ όλους. Και προφανώς κάθε παράταση ή κάθε καθυστέρηση θα είναι στο φως.

Συνεπώς η Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ο ίδιος ο υπουργός υποδομών, βουλευτές αλλά και ο κάθε απλός πολίτης, θα έχει τη δυνατότητα γνώσης, ελέγχου και παρέμβασης.

Τέλος, προχωρούμε και σε μια τρίτη ψηφιακή καινοτομία: Στη θεσμοθέτηση, την υλοποίηση και τη λειτουργία Συστήματος Καταγραφής, Λειτουργίας και Συντήρησης Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά έργα, τα οποία έχουν παραληφθεί οριστικά.

Παράλληλα, συντάσσεται και ο κατάλογος στοιχείων συντήρησης και λειτουργίας έργων, και για τα κτιριακά έργα διασυνδέεται με το σύστημα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων.
Με δυο λόγια φτιάχνουμε ένα Εθνικό Ψηφιακό Μητρώο υποδομών, στο οποίο όμως καταγράφονται και όλες οι ενέργειες συντήρησης και όλες οι πιστοποιήσεις ασφαλείας.
Ώστε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή σε τι κατάσταση βρίσκονται οι δημόσιες υποδομές και άρα τι πρέπει να γίνει για την ασφάλεια χρήσης τους.

Με αυτές τις τρείς παρεμβάσεις εξασφαλίζουμε τη διαφάνεια στη διαδικασία υλοποίησης ενός έργου και αποκτούμε έλεγχο και την απαραίτητη γνώση της κατάστασης ασφάλειας των Δημόσιων υποδομών.

Διαβάστε ακόμη

Στεγαστικά δάνεια: 7+1 ερωτήσεις – απαντήσεις για το «πάγωμα» στα κυμαινόμενα επιτόκια

Το ζόρι Ραγκούση, η έκπληξη Ανδρουλάκη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής, το διαζύγιο της Coca Cola και τα σενάρια για Groupama

Γιάννος Κοντόπουλος (EXAE): Πότε θα επιστρέψει το ελληνικό Χρηματιστήριο στις ανεπτυγμένες αγορές