Για πολλούς, το επάγγελμα του αεροσυνοδού φαντάζει μαγικό. Ταξίδια, κόσμος, εμπειρίες. Πώς είναι όμως να δουλεύεις εν μέσω μιας τρομακτικής πανδημίας;

Τη ζοφερή πραγματικότητα στις μέρες του κορωνοϊού περιγράφει στο Business Insider ένας αεροσυνοδός της Delta Airlines.

Όπως συμβαίνει με όλες τις βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο που έχουν επηρεαστεί από το lockdown, έτσι και η αεροπορική βιομηχανία έχει πληγεί ιδιαίτερα από τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που επιφέρει ο κορωνοϊός. Πολλές αεροπορικές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ήδη καταρρεύσει εξαιτίας της υποχώρησης της ζήτησης για ταξίδια.

Ωστόσο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να πετούν παρά την αβεβαιότητα που περιβάλλει τη διάδοση του ιού ενώ οι διευθύνοντες σύμβουλοι των αερομεταφορέων δεσμεύτηκαν να αποφύγουν μαζικές απολύσεις εάν η κυβέρνηση μπορέσει να προσφέρει χρηματικά ποσά για την προστασία της βιομηχανίας από την κατάρρευση.

“Είναι τόσο τρομακτικό και αβέβαιο για όλους”, δήλωσε ο αεροσυνοδός με την ονομασία Τζον καθώς αυτό δεν είναι το πραγματικό του όνομα, αφού ζήτησε την προστασία της ταυτότητάς του.

“Τα πληρώματα πτήσης είναι στην πρώτη γραμμή”, πρόσθεσε. “Είδαμε τα πράγματα να αλλάζουν τόσο γρήγορα”.

Εδώ και τρεις εβδομάδες το υπουργείο Εξωτερικών έχει αυξήσει τον συναγερμό για την υγεία στο Επίπεδο 4, που σημαίνει “μην ταξιδεύετε’’ συμβουλεύοντας τους πολίτες των ΗΠΑ να αποφύγουν όλα τα διεθνή ταξίδια. Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ακόμα την Τετάρτη ότι εξετάζει την επέκταση των περιορισμών των αεροπορικών ταξιδιών και σε εγχώριους προορισμούς.

Από τότε, η Delta έλαβε ορισμένα δραστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους, συμπεριλαμβανομένου του μισού χώρου στάθμευσης του στόλου της, την περικοπή της αμοιβής των εκτελεστικών στελεχών και την αποστολή 10.000 εργαζομένων σε άμισθη άδεια. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο σχεδίαζε επίσης να μειώσει τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων της κατά 70% και να μειώσει τις διεθνείς πτήσεις κατά 80%.

“Οι περισσότερες από τις πτήσεις μας τώρα δεν έχουν πάνω από 20 άτομα”, είπε ο Τζον. Μία από τις πιο πρόσφατες πτήσεις του μάλιστα είχε λιγότερους από πέντε επιβάτες!

Ακόμα, οι προγραμματισμένες πτήσεις για τον Απρίλιο είναι ελάχιστες και δεν έχει ακόμη λάβει το πρόγραμμά του για τον Μάιο.

“Είμαι απλώς σε ετοιμότητα. Αν με καλέσουν να δουλέψω, πάω και μου πληρώνουν τις ώρες που έπρεπε να πληρωθώ αρχικά”.

Όσον αφορά στις προφυλάξεις ασφαλείας, η αεροπορική εταιρεία έχει λάβει τα μέτρα της για να εξασφαλίσει ότι οι αεροσυνοδοί της και οι επιβάτες της δεν θα αρρωστήσουν.

Η Delta έχει επεκτείνει τις διαδικασίες καθαρισμού της καμπίνας για την απολύμανση των περιοχών υψηλής κυκλοφορίας στο αεροπλάνο και τον καθαρισμό των επιφανειών της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζιών, των δίσκων, των οθονών καθίσματος και της τουαλέτας μετά από κάθε πτήση.

Η εταιρεία παρέχει επίσης στο πλήρωμά της γάντια για να τα φορούν καθόλη τη διάρκεια της πτήσης αν και οι μάσκες είναι προαιρετικές.

Επιπλέον, οι υπηρεσίες γευμάτων στις εσωτερικές πτήσεις έχουν γίνει λιγότερο συχνές και η ποικιλία επιλογής έχει μειωθεί σημαντικά.

”Τα περισσότερα αεροδρόμια μοιάζουν με ‘πόλεις φάντασμα’. Τα περισσότερα εστιατόρια είναι κλειστά, εκτός από μερικές μεγάλες αλυσίδες”, δηλώνει τέλος ο Τζον.