Η Renault λέγεται ότι σχεδιάζει να ονομάσει έναν αντικαταστάτη μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Στο δελτίο τύπου που ανακοίνωσε την παραίτηση του Ντε Μέο, η οποία τίθεται σε ισχύ στις 15 Ιουλίου, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης. Η αλλαγή ηγεσίας στη Renault είναι η τρίτη τους τελευταίους μήνες σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Τζιμ Ρόουαν, αντικαταστάθηκε από τον Χάκαν Σάμιουλσον, τον προκάτοχό του στη θέση, τον Μάρτιο. Μετά την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, τον Δεκέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάστηκε σχεδόν έξι μήνες για να ονομάσει ως αντικαταστάτη του, τον επικεφαλής του ομίλου στην Αμερική, Αντόνιο Φιλόζα.

Η παραίτηση του 58χρονου Ντε Μέο ήρθε απροσδόκητα. Ηταν έτοιμος να ολοκληρώσει την πρώτη πενταετή θητεία του κατά τη διάρκεια της οποίας πέτυχε ισχυρή ανάκαμψη και επρόκειτο να ανακοινώσει σύντομα ένα νέο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο. Παρόλα αυτά έχουν ήδη προκύψει αρκετοί πιθανοί διάδοχοι, οι περισσότεροι από τον όμιλο Renault.

Ο διάδοχος του Ντε Μέο στη Renault θα αντιμετωπίσει μια σειρά άμεσων προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων τον αναπροσδιορισμό της συμμαχίας με τη Nissan, του ανταγωνισμού από νέους αντιπάλους από την Κίνα και της επίτευξης των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη.

Οικονομικοί αναλυτές και δημοσιεύματα των γαλλικών μέσων ενημέρωσης έχουν επισημάνει δύο υποψήφιους για να διαδεχθούν τον Ντε Μέο: τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dacia Ντενίς Λε Βοτ και τον επικεφαλής αγορών της Stellantis, Μαξίμ Πικά. Η γαλλική χρηματιστηριακή εταιρεία Kepler Cheuvreux ξεχώρισε τους δύο άνδρες, ενώ ο αναλυτής της JP Morgan Χοσέ Ασουμέντι σημείωσε τον «ισχυρό πάγκο» των διευθυντών μάρκας της Renault, συμπεριλαμβανομένης της Dacia

Οι πιθανότεροι διάδοχοι του Ντε Μέο είναι οι εξής:

Ντενίς Λε Βοτ, 59, διευθύνων σύμβουλος της Dacia

Η Λε Βοτ ηγείται της «value for money» μάρκας του Renault Group από τον Ιανουάριο του 2021. Εχει πτυχίο μηχανικού από την περίφημη Ecole des Mines και εργάζεται για τη Renault από το 1990. Ο Λε Βοτ κατείχε διεθνείς θέσεις στη Ρωσία, την Τουρκία και την Ευρασία και ήταν για λίγο πρόεδρος της Nissan North America. Ηγήθηκε επίσης του κερδοφόρου τμήματος ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Renault. Υπό τον Λε Βοτ, η Dacia ανανέωσε τη γκάμα της με μια νέα εστίαση σε μεγαλύτερα και πιο ποιοτικά οχήματα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, όπως το νέο SUV Bigster.

Μαξίμ Πικά, 51 ετών, επικεφαλής αγορών και ποιότητας προμηθευτών της Stellantis

Ο Πικά, ένας ακόμα απόφοιτος της Ecole des Mines, εντάχθηκε στον όμιλο PSA το 1998 με έμφαση στην κατασκευή. Κατείχε αρκετές κορυφαίες θέσεις στην Κίνα, στη συνέχεια έγινε επικεφαλής της Peugeot, και αμέσως μετά επικεφαλής της PSA στην Ευρώπης. Στη Stellantis έγινε επικεφαλής αγορών το 2022. Ο Πικά θεωρήθηκε κορυφαίος υποψήφιος για να αντικαταστήσει τον Κάρλος Ταβάρες ως CEO της Stellantis, μια θέση που όμως ανατέθηκε στον Αντόνιο ΦιλόΖα τον περασμένο μήνα.

Φαμπρίς Καμπολίβ, 54, διευθύνων σύμβουλος της Renault

Ο Καμπολίβ ξεκίνησε στον όμιλο Renault το 1992 και κατείχε διάφορες θέσεις πωλήσεων πρώτα στην Ευρώπη, στη συνέχεια στη Ρωσία και τη Βραζιλία. Κατά τη διάρκεια της θητείας του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Κάρλος Γκοσν ήταν επικεφαλής τους ομίλου στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και τον Ειρηνικό. Ο Λούκα Ντε Μέο τον διόρισε COO της Renault και στη συνέχεια τον έκανε CEO της ομώνυμης μάρκας του ομίλου το 2023. Ο Καμπολίβ έχει επιβλέψει το λανσάρισμα των πιο κρίσιμων μοντέλων της Renault τα τελευταία χρόνια και κέρδισε δύο βραβεία Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς διαδοχικά, για το Renault Scenic και το Renault 5.

Φρανσουά Προβόστ, 57, επικεφαλής προμηθειών, εταιρικών σχέσεων και δημοσίων υποθέσεων του Renault Group

Ακόμη ένας απόφοιτος της Ecole des Mines, ο Προβόστ ήταν ένας παίκτης πίσω από τα παρασκήνια κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Renault, στην οποία εντάχθηκε το 2002. Οι ρόλοι του περιλάμβαναν τον επικεφαλής της Renault Ρωσίας, τον επικεφαλής της κοινοπραξίας της Renault στη Νότια Κορέα με τη Samsung, τον επικεφαλής της Κίνας και πρόεδρο της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των γαλλικών μέσων ενημέρωσης, ο Προβόστ υπήρξε ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Ντε Μέο.

Ζερεμί Παπέν, 51, CFO στη Nissan Motor

Πρώην αναλυτής μετοχών στη Lehman Brothers και σε άλλες εταιρείες, ο Παπέν ήρθε στο προσκήνιο υπό τον Κάρλος Γκοσν, ως επικεφαλής στρατηγικών συνεργασιών και νέων επιχειρήσεων για τη συμμαχία Renault-Nissan. Πέρασε επτά χρόνια στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων ως επικεφαλής της Nissan στην Αμερική, πριν γίνει CFO της Nissan τον Ιανουάριο του 2025. Ο Παπέν είναι εξοικειωμένος με κάθε πτυχή της, μερικές φορές εξαιρετικά δύσκολης συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan, κάτι που μπορεί να είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα για τον ίδιο.

Τιερί Πιετόν, 55, CFO, Medtronic

Ο Pieton ήταν CFO στον όμιλο Renault υπό τον Ντε Μέο και παραιτήθηκε μόλις πριν από έξι μήνες για να γίνει επικεφαλής οικονομικών στη Medtronic, μια αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας υγειονομικής περίθαλψης. Η μετάβαση στον τομέα της ιατρικής τεχνολογίας από την αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν τόσο ασυνήθιστη όσο φαίνεται: ο Πιετόν είχε εργαστεί στην GE Healthcare από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000.

Κατείχε επίσης θέσεις παγκόσμιας χρηματοδότησης στη GE πριν μετακομίσει στη Nissan και στη συνέχεια στη Renault. Η Bernstein, μια εταιρεία αναλυτών επενδύσεων, ανέφερε ότι η Renault προσέγγισε τον Πιετόν για τη θέση του CEO. «Ο Πιετόν είναι εξαιρετικά εντυπωσιακός και έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να οδηγήσει τη Renault», δήλωσε η Bernstein στις 16 Ιουνίου. «Ελπίζουμε να είναι ψηλά στη λίστα των πιθανών υποψηφίων του διοικητικού συμβουλίου της Renault για να μπει στα παπούτσια του Ντε Μέο».

Γουέιν Γκρίφιθς, 59, πρώην διευθύνων σύμβουλος στην SEAT/CUPRA

Ο Γκρίφιθς διαδέχθηκε τον Ντε Μέο ως επικεφαλής των ισπανικών εμπορικών σημάτων του Volkswagen Group το 2020 και παραιτήθηκε τον Μάρτιο χωρίς καμία πρόταση για μελλοντικά σχέδια -γεγονός που πυροδότησε εικασίες για την επόμενη κίνησή του. Βρετανός υπήκοος, πέρασε 23 χρόνια στην Audi σε κορυφαίες θέσεις πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, πριν μετακομίσει στη SEAT/CUPRA οι οποίες -ειδικά η δεύτερη- γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη επί των ημερών του.

Διαβάστε ακόμη

Ελλάδα: Τα 10 επαγγέλματα με σχεδόν μηδενική ανεργία – Πού υπάρχει ζήτηση

Oxford Economics: Αυτά είναι τα τρία σενάρια για τα αντίποινα της Ε.Ε. στους δασμούς του Τραμπ (γραφήματα)

Χαμενεΐ: Όρισες τρεις πιθανούς διαδόχους σε περίπτωση δολοφονίας του – Πρώτη φορά στα χρονικά του Ιράν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα