Η τεχνολογία Internet of Things επιτρέπει στα οχήματα να γίνονται όλο και πιο συνδεδεμένα, παρέχοντας στους χρήστες έναν εύκολο, ασφαλή τρόπο να πληρώνουν για καύσιμα και διόδια, να διευκολύνουν τη φόρτιση EV ή να έχουν πρόσβαση σε πολλές διαδικτυακές και offline υπηρεσίες, όλα χωρίς να χρειάζεται να βγουν από τα αυτοκίνητά τους. Συνδέοντας και αποθηκεύοντας με ασφάλεια την κάρτα που έχουν επιλέξει στο όχημά τους, οι πληρωμές μπορούν να γίνουν γρήγορα και απρόσκοπτα.

Οι οδηγοί της Mercedes-Benz στη Γερμανία μπορούν πλέον να πληρώσουν ψηφιακά με δακτυλικό αποτύπωμα μετά τον ανεφοδιασμό από τα οχήματά τους, χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη υπηρεσία πληρωμών Mercedes pay, η οποία μετατρέπει το αυτοκίνητο σε πορτοφόλι.

Η λειτουργία, η οποία ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, επιτρέπει ασφαλείς συναλλαγές στα πρατήρια καυσίμων μέσω του ενσωματωμένου αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων του συστήματος infotainment MBUX. Η υπηρεσία λειτουργεί με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες Mastercard σε υπάρχοντα μοντέλα Mercedes-Benz. Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία σε περισσότερα από 3.600 πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία.

Προς το παρόν, οι πληρωμές στο αυτοκίνητο εξακολουθούν να αποτελούν καινοτομία, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό θα αλλάξει γρήγορα. Τα στοιχεία από την Juniper Research με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών από πληρωμές εντός οχήματος θα αυξηθεί περισσότερο από 5.300%, ξεπερνώντας τα 4,7 δισεκατομμύρια μέχρι το 2026.

Ωστόσο, δύο θέματα εμποδίζουν τις πληρωμές στο αυτοκίνητο να φτάσουν στο σημείο να γίνουν η επικρατούσα τάση: η τεχνολογία και οι συμπεριφορές. Η ιδέα της ύπαρξης ενός «πορτοφολιού σε τροχούς» θα πάρει κάποιο χρόνο ώστε να την εμπεδώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η φιλοδοξία τους να κερδίσουν ένα κομμάτι από την πίτα των πληρωμών έχει εμπορικό νόημα», δήλωσε η Nikhita Hyett, διευθύνουσα σύμβουλος της BlueSnap για την ΕΕ. «Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις είναι εταιρείες hardware πρώτα απ’ όλα, όχι επιχειρήσεις τεχνολογίας ή λογισμικού και εκεί υστερούν».

Οι απρόσκοπτες πληρωμές από το αυτοκίνητο απαιτούν λογισμικό υψηλού επιπέδου, το οποίο δεν είναι διαδεδομένο στην τεχνολογία παλαιού τύπου που χρησιμοποιείται από πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. «Αυτά τα μεγαθήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας συχνά κολλάνε σε αργές, εσωτερικές διαδικασίες που εμποδίζουν την ικανότητά τους να καινοτομούν με ταχύτητα», είπε.

Η Jen Marriner, παγκόσμια επικεφαλής αποδοχής της Mastercard, δήλωσε ότι η αύξηση των πληρωμών στο αυτοκίνητο συμπληρώνει την εξέλιξη των πληρωμών tap & go που προσφέρονται από οργανισμούς δημόσιων συγκοινωνιών σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις. Και οι δύο παρέχουν κίνητρα για ανέπαφες συναλλαγές.

«Αυτό δημιουργεί μια φυσική συνέργεια μεταξύ πληρωμών και κινητικότητας», ανέφερε. «Συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η Mercedes-Benz και η Škoda για να το κάνουμε όσο το δυνατόν πιο απλό και δυναμικό».

Πρόσθεσε ότι οι συνεργασίες είναι θεμελιώδεις για την εξέλιξη και την επιτυχία των πληρωμών στο αυτοκίνητο: «Οι συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών, fintechs, τραπεζών και κυβερνήσεων είναι απαραίτητες για να επιταχυνθεί αυτή η αλλαγή».

Σημείωσε επίσης ότι η σχέση της Mastercard με τη Ryd, μια πλατφόρμα για εμπειρίες πληρωμών εντός αυτοκινήτου στην Ευρώπη, έχει οδηγήσει σε πολλές ευκαιρίες για καινοτομία, συνδυάζοντας τεχνολογίες που επιτρέπουν τη λειτουργία pay-at-the-pump σε σταθμούς καυσίμων και ηλεκτρικής φόρτισης.

«Με την προώθηση ουσιαστικών συμμαχιών σε αυτούς τους τομείς, το οικοσύστημα κινητικότητας και η τεχνολογία που αξιοποιεί θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να ωριμάζουν και περισσότεροι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν αυτές τις αναδυόμενες νέες συνήθειες και προτιμήσεις», ανέφερε.

Η Marriner σημείωσε ότι η συνεργασία της Mastercard με τη Mercedes pay για να κάνει τις πληρωμές στο αυτοκίνητο πιο ασφαλείς τροφοδοτεί επίσης την ευαισθητοποίηση και το ενδιαφέρον για τις πληρωμές στο αυτοκίνητο.

«Επιτρέποντας στους πελάτες να χρησιμοποιούν τον αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων στο αυτοκίνητό τους για να πληρώσουν για καύσιμα και να εξαλείψουν την ανάγκη εισαγωγής PIN στην αντλία ή ελέγχου ταυτότητας μέσω κινητής συσκευής, διευκολύνουμε τόσο την επαλήθευση όσο και τις πληρωμές», ανέφερε.

Ο Nico Kersten, διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes Pay, είναι πεπεισμένος ότι το ίδιο το αυτοκίνητο θα αποκτήσει γρήγορα σημασία ως κανάλι εσόδων. «Ήδη σήμερα το όχημα μπορεί να χρησιμεύσει ως κλειδί για τον κόσμο του εμπορίου. Με την αυτόνομη οδήγηση αυτό δεν θα περιορίζεται στη χρήση κατά τη στάθμευση ή στους επιβάτες, αλλά θα περιλαμβάνει και τους οδηγούς».

Η εξέλιξη των over-the-air ενημερώσεων είναι επίσης πιθανό να επηρεάσει τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες πληρωμών εντός του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας παράλληλα στη διατήρηση μιας ισχυρής υπολειμματικής αξίας.

«Η δυνατότητα για τον δεύτερο και τον τρίτο ιδιοκτήτη ενός οχήματος να ενεργοποιούν προαιρετικό εξοπλισμό κατά παραγγελία καθιστά το όχημα πιο ελκυστικό όταν μεταπωλείται και αυξάνει τη μεταπωλητική αξία», πρόσθεσε ο Kersten. «Η γκάμα του εξοπλισμού μας που διατίθεται για online παραγγελίες και μετασκευές επεκτείνεται συνεχώς».

Λειτουργίες όπως φωτισμός περιβάλλοντος, η ρύθμιση της ανάρτησης, η παρακολούθηση του οχήματος για προστασία από κλοπή και πολλά άλλα μπορούν να παραγγελθούν απευθείας μέσω ψηφιακού λογαριασμού χρήστη σε αντίστοιχη εφαρμογή που είναι εγκατεστημένη σε υπολογιστή ή smartphone.

«Με την ενσωμάτωση της πληρωμής στο αυτοκίνητο, οι πελάτες μπορούν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιήσουν τον χρόνο αναμονής στους σταθμούς φόρτισης για να εξερευνήσουν ηλεκτρονικά κατάστημα στην κεντρική οθόνη, πρόσθεσε. «Στη συνέχεια, μπορούν να πληρώσουν αμέσως και να ενεργοποιήσουν νέο προαιρετικό εξοπλισμό χρησιμοποιώντας πληρωμή στο αυτοκίνητο».

Ο Hyett της BlueSnap δήλωσε ότι ξεκίνησε ως ένας τρόπος για τους οδηγούς να αγοράσουν πρόσθετο εξοπλισμό από τον κατασκευαστή, από σχέδια συντήρησης και σέρβις έως οδική βοήθεια και ενημερώσεις κυκλοφορίας. Σήμερα, η υπηρεσία χρησιμοποιείται κυρίως για την πληρωμή καυσίμων ή επαναφόρτισης.

«Κοιτάζοντας αυτή την εξέλιξη, μπορούμε να δούμε ότι οι κατασκευαστές δημιουργούν πιο εύχρηστες και βολικές υπηρεσίες για τους οδηγούς που προσφέρουν πρόσθετη αξία στην συνήθη χρήση του αυτοκινήτου», δήλωσε ο Hyett.

Η μετάβαση από τις πληρωμές που γίνονται εσωτερικά – πληρωμές σε αυτοκινητοβιομηχανίες για πρόσθετο εξοπλισμό – σε πληρωμές που γίνονται σε εξωτερικούς προμηθευτές είναι μία φυσική εξέλιξη.

«Δεδομένου ότι οι πληρωμές στο αυτοκίνητο αποτελούν μέρος της ευρύτερης τάσης των ενσωματωμένων πληρωμών, η κεφαλαιοποίηση της αγοράς θα μπορούσε να φτάσει τα τρισεκατομμύρια», ανέφερε.

Το επόμενο βήμα για τις πληρωμές στο αυτοκίνητο είναι να γίνουν αποδεκτές ως καθημερινή μέθοδος αγοράς. «Οι οδηγοί πρέπει να είναι σε θέση να μην χρειάζεται να βγάλουν την κάρτα ή το τηλέφωνό τους», εξήγησε ο Hyett.

Ο φωνητικός έλεγχος, το συνομιλητικό εμπόριο, η τεχνολογία δακτυλικών αποτυπωμάτων και η επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) είναι μόνο μερικές από τις τεχνολογίες που μπορούν να βοηθήσουν τις πληρωμές στο αυτοκίνητο να εισέλθουν στην επικρατούσα τάση. «Οι πληρωμές στο αυτοκίνητο πρέπει να επεκταθούν περαιτέρω εκτός του δικτύου της αυτοκινητοβιομηχανίας», πρόσθεσε.

Η Kersten της Mercedes-Benz πιστεύει ότι αυτό είναι το επόμενο βήμα για την υπηρεσία. «Οι πελάτες είναι πολύ συνηθισμένοι να πληρώνουν με τα smartphones τους», τόνισε. «Η πληρωμή με το αυτοκίνητο μπορεί τώρα να φαίνεται ακόμα νέα και εξειδικευμένη. Αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι οι πληρωμές στο αυτοκίνητο θα γίνουν καθημερινό μέρος της ζωής μας».

Διαβάστε ακόμα

Αγώνας δρόμου για την προσέλκυση εργαζομένων στον τουρισμό (pics)

Αλεξοπούλου: Η «Γέφυρα» (Ρίο-Αντίρριο) προσφέρει 34% έκπτωση – Ποια οχήματα αφορά

Οι πιο ακριβές γκαρνταρόμπες στον κόσμο κοστίζουν όσο ένα σπίτι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ