Οι «καθαρόαιμες» ηλεκτρικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla και η Nio, ξεπέρασαν παραδοσιακές μάρκες όπως η Jaguar Land Rover και η Toyota σε μια νέα κατάταξη που βαθμολογεί τις εταιρείες με βάση τις δεξιότητές τους στο λογισμικό.

Ο Δείκτης Ψηφιακών Αυτοκινητοβιομηχανιών δημιουργήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Gartner για την αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε οκτώ τομείς με επίκεντρο το λογισμικό. Αυτές οι βαθμολογίες είναι ταξινομημένες για να καταλήξουν σε μια συνολική κατάταξη, η οποία φέτος καλύπτει 20 αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν την κουλτούρα και την ηγεσία, το ταλέντο, την αρχιτεκτονική, το συνδεδεμένο όχημα, την αυτόνομη οδήγηση, την ηλεκτροκίνηση, το έξυπνο πιλοτήριο και τις δυνατότητες διαδικτυακών πωλήσεων.

Ο βασικός στόχος του δείκτη είναι να καθορίσει ποιες μάρκες είναι στην καλύτερη θέση να δημιουργήσουν έσοδα από τις δυνατότητες λογισμικού τους, οι οποίες θα αποτελέσουν ουσιαστικό μέρος της μελλοντικής επιτυχίας τους.

Η Stellantis, για παράδειγμα, υπολογίζει ότι θα κερδίσει περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030 από προσφορές προϊόντων και συνδρομές με δυνατότητα λογισμικού. Μολαταύτα η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία κατατάσσεται στην 14η θέση από τις 20 στον δείκτη της Gartner (βλ. πίνακα παρακάτω).

Η κατάταξη της Stellantis υπογραμμίζει ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες καθιερωμένες μάρκες. Η εξέλιξη τους από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σε εταιρείες τεχνολογίας είναι περίπλοκη και αργόσυρτη.

«Αν δεν το αντιμετωπίσουν αυτό, απλώς θα επιδεινωθεί. Στη συνέχεια, μια μέρα, μπορεί να τελειώσει το παιχνίδι», δήλωσε σε συνέντευξή του ο αναλυτής της Gartner, Pedro Pacheco, ο οποίος είναι ένας από τους δημιουργούς του δείκτη.

Η Tesla βρίσκεται στην πρώτη θέση του σχετικού πίνακα, ακολουθούμενη από τις κινεζικές Nio και Xpeng, με τις αμερικανικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων Rivian και Lucid να ολοκληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Ο Pacheco δήλωσε ότι οι εταιρείες με εταιρική κουλτούρα που δίνει προτεραιότητα στο λογισμικό σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία από εκείνες που εξακολουθούν να ψάχνονται για το πώς θα γίνουν εταιρείες τεχνολογίας.

Για παράδειγμα, η Tesla και η Nio έλαβαν κορυφαίες βαθμολογίες στην κατηγορία κουλτούρας και ηγεσίας επειδή έχουν «υψηλό αριθμό ηγετικών μελών με μεγάλη εμπειρία στον ψηφιακό κόσμο», σύμφωνα με τον δείκτη.

Η Tesla και η Nio έλαβαν επίσης τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε βαθμών για την ύπαρξη μιας διοικητικής δομής όπου οι επικεφαλής πληροφοριών και οι επικεφαλής ψηφιακών υπηρεσιών αναφέρονται απευθείας στον CEO.

Εάν ο διευθύνων σύμβουλος έχει άμεση συνεργασία με τον CIO και τον CDO, αυτό θέτει τις εταιρείες σε καλύτερη θέση προκειμένου να «λάβουν στρατηγικές αποφάσεις που οδηγούν σε καλύτερη δημιουργία εσόδων λογισμικού», σύμφωνα με τον δείκτη.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και πρόεδρος της Επιτροπής Προϊόντων της Nio, Mark Zhou, δήλωσε στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης ότι ο ίδιος και ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, William Li, συναντώνται κάθε εβδομάδα για να συζητήσουν θέματα τεχνολογίας.

Μια άλλη βασική κατηγορία είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις. Μέχρι στιγμής οι περισσότεροι αντιπρόσωποι ενδιαφέρονται να πουλήσουν αυτοκίνητα, όχι τις διαφορετικές προσφορές λογισμικού της μάρκας. Επομένως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υπερέχουν εδώ εάν θέλουν να δημιουργήσουν έσοδα από τις προσφορές του λογισμικού τους.

«Εάν μια αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πολύ καλή όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στο διαδίκτυο τότε θα έχει μεγάλες δυσκολίες και στην πώληση λογισμικού», δήλωσε ο Pacheco. Στο κάτω μέρος της λίστας κατά φθίνουσα σειρά βρίσκονται η Honda, η Toyota, η SAIC Motor, η Mazda και η JLR.

Ο Pacheco δήλωσε ότι η Gartner σχεδιάζει να ενημερώνει την κατάταξη ετησίως, χρησιμοποιώντας την ως βαρόμετρο για να μετρήσει την απόδοση των εμπορικών σημάτων, προσθέτοντας ότι ακόμη και οι μάρκες που βρίσκονται στην κορυφή το 2023 έχουν περιθώρια βελτίωσης.

Διαβάστε ακόμη  

Οι Αμερικανοί θα φέρουν 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα μέσα στο 2023 (πίνακας)

Πληροφορική: Αύξηση δεκάδων εκατ. ευρώ στα έσοδα των ελληνικών ομίλων το ’23 και νέα deals

Φουντώνει η μάχη για τα μερίδια από το παγωτό (pics + γραφήματα)  

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ