search icon

Αυτοκίνητο

Ασταμάτητη η Ferrari: Πώς ο ιταλικός κολοσσός έφτασε να αξίζει πάνω από 50 δισ. ευρώ

Η μετοχή της Ferrari έχει κερδίσει 34% φέτος, εκτοξεύοντας την χρηματιστηριακή της αξία στα 49,2 δισ. ευρώ - Η ζήτηση για πολυτελή σπορ αυτοκίνητα έχει διατηρηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά σημαντική αύξηση των τιμών στην οποία προχώρησε η ιταλική εταιρεία

Η τιμή της μετοχής της Ferrari έχει κερδίσει 34% φέτος, γεγονός που την καθιστά μετοχή με τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Αυτό έχει εκτοξεύσει την χρηματιστηριακή της αξία στα 49,2 δισ. ευρώ (53,9 δισ. δολάρια), ξεπερνώντας τα 47,1 δισ. ευρώ της Stellantis (51,48 δισ. δολάρια) και καθιστώντας την μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.

Η ζήτηση για πολυτελή σπορ αυτοκίνητα έχει διατηρηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα μεταξύ των πλούσιων πελατών της Ferrari και δεν επηρεάστηκε ούτε από τη σημαντική αύξηση των τιμών στην οποία προχώρησε τους προηγούμενους μήνες η ιταλική εταιρεία, σε πλήρη αντίθεση με τις μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρχίζουν να χάνουν σε τιμολογιακή δύναμη καθώς φαίνεται ότι η οικονομία μπαίνει σε πορεία επιβράδυνσης.

Η μετοχή από πολλές απόψεις είναι συγκρίσιμη με εκείνη των μεγάλων εταιρειών ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη, παράγοντας συνολικές αποδόσεις άνω του 500% από την απόσχισή της από την τότε FCA το 2015. Κατά την ίδια περίοδο, οι αποδόσεις για τις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 50%, συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων.

Για ένα αυξανόμενο πλήθος επενδυτών ο τομέας πολυτελείας είναι για το ευρωπαϊκό χρηματιστήριο ό,τι ήταν η Big Tech για τις ΗΠΑ: Κυρίαρχες επιχειρήσεις των οποίων η ανάπτυξη διατηρείται ακόμη και όταν η οικονομία αυξάνεται και φθίνει.

Η είσοδος της LVMH (Louis Vuitton, Moet, Hennessy), της μεγαλύτερης εταιρείας της Ευρώπης με βάση την χρηματιστηριακή της αξία, στο top 10 των εταιρειών με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα αυτής της τάσης.

Η Exor, η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Agnelli, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής τόσο στη Stellantis όσο και στη Ferrari, η οποία διαχωρίστηκε από τη FCA το 2015. Η Ferrari είχε αξία περίπου 10 δισ. δολαρίων όταν εισήχθη στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 2015.

«Η Ferrari ήταν πάντα συνώνυμη με την πολυτέλεια και η ξέφρενη πορεία της το επιβεβαιώνει», δήλωσε ο Vincenzo Longo, στρατηγικός αναλυτής αγοράς στην IG. «Η μετοχή έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες από την αρχή της χρονιάς και η τάση είναι περίπου συγκρίσιμη με τα μεγάλα ονόματα πολυτελείας όπως η LVMH».

Ενώ η Ferrari επωφελείται από την αύξηση της ζήτησης για τα πολυτελή αυτοκίνητά της, οι μετοχές ομίλων με μάρκες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, όπως είναι η Stellantis βρίσκονται υπό πίεση, αντανακλώντας μια επικείμενη ύφεση στην περιοχή λόγω του πληθωρισμού και των υψηλότερων επιτοκίων.

Οι 15 μάρκες αυτοκινήτων της Stellantis που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις FIAT, Alfa Romeo, Citroën, Opel και Peugeot σημείωσαν συνολικά περίπου 5,78 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Την ίδια περίοδο η Ferrari πούλησε 13.221 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της Ferrari είναι μακράν η πιο «πολύτιμη» μετοχή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και σχεδόν ευθυγραμμισμένη με την Tesla στις ΗΠΑ. Μάλιστα αναλυτές της Jefferies εκτιμούν ότι ο στόχος για τιμή 250 ευρώ ανά μετοχή θα επιτευχθεί σχετικά εύκολα.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Ο στόχος για μείωση των NPLs κατά 3,1 δισ. ευρώ έως το 2025 και το «καμπανάκι» της ΤτΕ

UBS: Αυξάνει τον πήχη για την ελληνική οικονομία φέτος και το 2024 με ανάπτυξη 4,1%

Νέο «χτύπημα» από Νάγκελ (ΕΚΤ): Ίσως χρειαστούν νέες αυξήσεις επιτοκίων μετά το καλοκαίρι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version