search icon

Αυτοκίνητο

Ford: Αλλάζει τη στρατηγική κατασκευής για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη (pics)

Η εταιρεία θα προμηθεύεται μπαταρίες από τουλάχιστον τρεις διαφορετικές τοποθεσίες, καθώς ολοκληρώνει μια στρατηγική προμήθειας που αποτελεί τον οδικό χάρτη για τις εμπορικές της συμφωνίες μετά το Brexit

Η Ford υποσχέθηκε τον Μάρτιο να λανσάρει στην Ευρώπη επτά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σμέχρι το 2024, συμπεριλαμβανομένης μιας έκδοσης του best seller της εταιρείας μικρού SUV Puma και ενός ηλεκτρικού μεσαίου μεγέθους φορτηγού Transit Custom.

Τον Ιούνιο η Ford ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει επίσης νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στη Βαλένθια της Ισπανίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Οι μπαταρίες για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα θα προέρχονται από ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στην Τουρκία που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την κορεατική SK On και αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή το 2025 με χωρητικότητα μεταξύ 30 και 45 γιγαβατωρών.

Το εργοστάσιο μπαταριών στην Τουρκία, ωστόσο, δεν μπορεί να προμηθεύσει τις εγκαταστάσεις της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας για την παραγωγή του Puma EV από το 2024 χωρίς να παραβιάσει τους κανόνες προέλευσης στο πλαίσιο της εμπορικής συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το Ηνωμένο Βασίλειο μετά την αποχώρηση του τελευταίου από την Ένωση.

«Πρέπει να κατασκευάζουμε τις περισσότερες από τις μπαταρίες μας στην Ευρώπη. Διαφορετικά, οφείλουμε να πληρώσουμε έναν φόρο», δήλωσε στο Automotive News Europe η Sue Slaughter, επικεφαλής στρατηγικής βιωσιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ford και πρώην διευθύντρια αγορών της Ford Ευρώπης.

Η θέση της Τουρκίας εκτός ΕΕ σημαίνει ότι οι μπαταρίες που προέρχονται από εκεί πιθανότατα θα μειώσουν το ποσοστό εξαρτημάτων για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προέρχονται από την ΕΕ κάτω από το 55% που είναι το κάτω όριο για την τήρηση του κανόνα «προέλευσης», ο οποίος ορίστηκε από τη συμφωνία Brexit μεταξύ Ευρωπαϊκής Ενωσης και Ηνωμένου Βασιλείου και θα τεθεί σε ισχύ το 2027.

Η Ford έχει προγραμματίσει την παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Puma μέσα στο 2023. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κραϊόβα της Ρουμανίας

Το ίδιο βεβαίως θα ισχύει και αντιστρόφως για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και φορτηγά που συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας και εξάγωνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη παραδοσιακά ευρωπαϊκή αγορά της Ford.

Αντίθετα, οι μπαταρίες για το Puma θα προέρχονται από τον υπάρχοντα προμηθευτή κυψελών μπαταριών της Ford, την LG Chem, η οποία έχει εργοστάσιο στην Πολωνία. Το εργοστάσιο της LG κατασκευάζει επίσης μπαταρίες για τη Mustang Mach-E και το νέο μεγάλο ηλεκτρικό φορτηγό e-Transit που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Το αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελαμτικό της Ford, e-Transit θα κινείται με μπαταρίες που κατασκευάζει η LG Chem στο εργοστάσιό της στην Πολωνία

Εν τω μεταξύ, οι μπαταρίες για το νέο μεσαίο crossover της Ford που πρόκειται να συναρμολογηθεί στο εργοστάσιό της στην Κολονία της Γερμανίας, ξεκινώντας το 2023, θα προέρχονται από τον όμιλο Volkswagen ως μέρος της στρατηγικής συμφωνίας του με τη Ford για τον διαμοιρασμό της πλατφόρμας ΜΕΒ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ford ανακοίνωσε επίσης ένα δεύτερο μοντέλο στην ίδια πλατφόρμα MEB, το οποίο επίσης θα κατασκευάζεται στην Κολονία, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το είδος του αμαξώματος.

Η στρατηγική μπαταρίας για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Ford που θα κατασκευαστούν στη Βαλένθια αργότερα αυτή τη δεκαετία είναι λιγότερο σαφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα φτιάχνονται στην Ευρώπη, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης Stuart Rowley. «Αυτό είναι μια αναγκαιότητα λόγω των απαιτήσεων των κανόνων προέλευσης τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για το Ηνωμένο Βασίλειο».

Η Ford θέλει επίσης να παράγει μπαταρίες εντός ΕΕ και για να μειώσει τις εκπομπές CO2 στο πλαίσιο του σχεδίου της να γίνει ουδέτερη από άνθρακα εταιρεία. Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στη Βαλένθια θα χρησιμοποιούν μια νέα παγκόσμια ηλεκτρική πλατφόρμα που αναπτύσσεται από τη Ford.

Αυτό που δεν έχει ακόμα διευκρινηστεί είναι η τύχη του εργοστασίου της Ford στο Saarlouis, στη Γερμανία, στο οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει προγραμματιστεί η παραγωγή κάποιου νέου μοντέλου αφότου η Ford τερματίσει την παραγωγή του Focus εκεί, το 2025.

Η Ford προμηθεύεται μπαταρίες για το plug-in υβριδικό SUV Kuga που κατασκευάζεται επί του παρόντος στη Βαλένθια από τη Samsung στην Ουγγαρία. Ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, δήλωσε τον Ιούνιο ότι το περιθώριο κέρδους για την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E έχει σχεδόν εξαλειφθεί, λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Ωστόσο, είπε ότι η εταιρεία έχει αποκτήσει πολύτιμη τεχνογνωσία από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, την οποία θα αξιοποιήσει για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της.

Διαβάστε ακόμη:

Ιστορική απόφαση από την ΕΚΤ: Αύξησε τα επιτόκια κατά 50 μονάδες βάσης – Νέο εργαλείο για τα ομόλογα

Ανταρσία του Νότου – «Όχι» από Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία στο σχέδιο της Κομισιόν για μείωση του αερίου κατά 15%

Αναζητούνται 3 δισ. ευρώ για τη μετάβαση στην «Πράσινη Ακτοπλοΐα»

Exit mobile version