Επί ποδός βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα. Ο εκσυγχρονισμός του στόλους της αποτελεί πλέον βασική προτεραιότητα. Αναζητούνται όμως τα κεφάλαια για να προχωρήσει το σχέδιο τα οποία για την επόμενη δεκαετία κυμαίνονται μεταξύ 2,6 και 3 δισ. ευρώ ενώ ενώ  επιπροσθέτως, χρειάζονται άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου των νεότερων πλοίων.

«Η ουσία είναι το πως θα μπορέσουμε  να φέρουμε επενδυτές στην ακτοπλοΐα. Να φέρουμε καινούργια σχήματα στην ακτοπλοΐα γιατί έχουμε να δούμε νέο επενδυτή στον κλάδο πολλά χρόνια» επισημαίνει ο  τραπεζίτης και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης:

«Και φθάσαμε σε αυτό το σημείο γιατί τους τελευταίους τέσσερις μήνες ψάχνω στην Ελλάδα ένα χώρο να ναυπηγήσω πλοίο ακτοπλοϊκό για λογαριασμό ενός εφοπλιστή και δεν υπάρχει ναυπηγείο που να θέλει να πάρει τη δουλειά. Λεφτά έχω, σχέδια έχω και δεν μπορώ να ναυπηγήσω πλοίο. Το θέμα είναι ποιος επενδύει. Γιατί αν δεν επενδύσουμε θα είναι δύσκολο το μέλλον. Πριν 20 χρόνια προσπαθούσαμε να φέρουμε τις τράπεζες στην ακτοπλοΐα. Τότε υπήρχαν μόλις 4-5 μικρές τράπεζες και φθάσαμε τις 26 να χρηματοδοτούν τις επενδύσεις. Τώρα πας και χτυπάς την πόρτα των τραπεζών και σου λένε «δεν χρηματοδοτώ την ακτοπλοΐα».

Και κατέληξε λέγοντας:

«Θα έπρεπε να είχε επιβληθεί στις τράπεζες να έχουν έναν εκπρόσωπο που να ασχολείται με την ακτοπλοΐα. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν υπάρχει μικρή και μεγάλη ακτοπλοΐα. Ακτοπλοΐα είναι το να συνδέσω την τελευταία βραχονησίδα της χώρας μου με το λιμάνι του Πειραιά, τον Βόλο ,την Θεσσαλονίκη, την Ηγουμενίτσα. Πρέπει όλοι να μάθουμε ότι η Θαλάσσια Οικονομία είμαστε εμείς οι Έλληνες. Και γι’ αυτό μοχθώ και εκτίθεμαι και το λέω παρά το γεγονός ότι είμαι ένας αμιγώς τεχνοκράτης».

 Σύμφωνα με έρευνα του  Ναυτικού Επιμελητηρίου  Ελλάδος 

η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικίσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού.

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχει ανανεωθεί έως το 2030.

Η ηλικία των πλοίων το 2020 είναι:

– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε, το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 καιλίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

25 πλοία εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Διαβάστε ακόμη

H Ρωσία άνοιξε τις κάνουλες του Nord Stream 1 – Ροή «με το σταγονόμετρο»

Η ανατροπή της Αριάδνης, το ομόλογο της Capital, η επιστολή Πατέλη και το πακέτο της Attica 

Από το Κιλκίς στην κορυφή της Ευρώπης: Η ιστορία των μαθητών – επιχειρηματιών της Μicrogreens-Magicgreens (pics + vids)