Πρόθυμοι να περιμένουν έως και έναν χρόνο, προκειμένου να οδηγήσουν επιτέλους το αγαπημένο τους αυτοκίνητο, αποδεικνύονται οι πελάτες της Audi, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να διαπιστώνει ότι η μεγάλη αναμονή και το αυξημένο κόστος δεν επηρεάζουν την υψηλή ζήτηση. 

Έτσι, το «αφεντικό» της εταιρείας (ανήκει στον Όμιλο της Volkswagen) Hildegard Wortmann, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η καταναλωτή ζήτηση δεν αποτελεί πρόβλημα για την αυτοκινητοβιομηχανία, σ’ αντίθεση με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι οποίες εξακολουθούν να πληγώνουν τον κλάδο, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή.  

«Έχουμε ένα ρεκόρ παραγγελιών και ο μεγαλύτερος στόχος αφορά το να παράξουμε όλα αυτά τα αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό» τονίζει, σε συνέντευξή της σε αυστριακό μέσο ενημέρωσης. «Οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη προθυμία να καταναλώσουν στην premium αγορά» σπεύδει να προσθέσει. 

Τα σχόλια της Wortmann έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η αγορά συνεχίζει να αντιμετωπίζει ευρύ έλλειμμα στο ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης, παρά το γεγονός ότι η αύξηση του ενεργειακού κόστους και ο πληθωρισμός «τρώνε» το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.  

Υπενθυμίζεται ότι η μικρή προσφορά απορρέει από τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ελλείψεις σε εξαρτήματα, μικροτσίπς κι άλλα βασικά υλικά, τα οποία φρενάρουν την παραγωγή. Την ίδια στιγμή, όμως, η ζήτηση παραμένει υψηλή.  

Δεν είναι τυχαίο ότι τα βιβλία παραγγελιών για τα μοντέλα της Audi, είναι πλήρη για τους επόμενους επτά έως 12 μήνες, όπως δείχνουν τα τριμηνιαία οικονομικά μεγέθη, τα οποία ανακοινώθηκαν την Πέμπτη και τα οποία ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.  

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλωστε, φαίνεται ότι έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν άριστα στις νέες συνθήκες, εστιάζοντας σε πιο πολυτελή οχήματα, κάτι που ωθεί προς τα πάνω τις τιμές των αυτοκινήτων. Έτσι, μέσω της αύξησης της μέσης τιμής πώλησης απορροφάται ο όποιος οικονομικός αντίκτυπος από τη μείωση του όγκου πωλήσεων.  

Την ίδια στιγμή, οι επιδόσεις της Audi και των υπόλοιπων εταιρειών πολυτελών αγαθών αποδεικνύουν ότι οι συνέπειες του πληθωρισμού είναι άνισες ανάμεσα στα τμήματα της κοινωνίας, με τα υψηλότερα στρώματα να έχουν μικρότερο αντίκτυπο σε σχέση με τα χαμηλότερα.  

Και γι’ αυτό τον λόγο, «βλέπουμε» οι πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων να μην επηρεάζονται το ίδιο σε σχέση με τις πωλήσεις των πιο οικονομικών μοντέλων, τα οποία απευθύνονται σε καταναλωτές με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. 

Διαβάστε ακόμη:

Από εφοπλιστής, επικεφαλής σε κέντρο αποτοξίνωσης στην Αντίγκουα (pics + vid) 

Πάνος Δάβαρης: Βγαίνει στο σφυρί η βίλα του στη Μύκονο (pics) 

Η απίθανη ιστορία του Δανού που κέρδισε 120 εκατ. ευρώ στο Eurojackpot