Ο στόχος είναι να σταματήσουν οι θάνατοι από θερμοπληξία (κατά κύριο λόγο) στα αυτοκίνητα, για τους οποίους οι στατιστικές στις ΗΠΑ δείχνουν ότι έχουν στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερα από 900 παιδιά από το 1998. «Είναι απαράδεκτο να πεθάνει ακόμα και ένα παιδί από τέτοια αιτία είναι», είπε η επικεφαλής έρευνας της Volvo στην πρόληψη τραυματισμών, Lotta Jakobsson, στο Automotive News Europe.

Οταν ρωτήθηκε πόσες ζωές ελπίζει να σώσει η Volvo, ο Jakobsson είπε ότι έστω και μία θα θεωρηθεί επίτευγμα για την εταιρεία. Οπως δήλωσε η Volvo, δεν υπάρχουν ισοδύναμα στατιστικά στοιχεία για την Ευρώπη σχετικά με τον αριθμό των θανάτων από εγκατάλειψη στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να επέλθει θάνατος από θερμοπληξία -ή και το κρύο– η οποία ωστόσο πρόσθεσε ότι το νέο σύστημα θα αποτρέψει θανάτους και κατοικίδιων ζώων που αφήνονται στα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία η πλειονότητα των θανάτων από θερμοπληξία στα αυτοκίνητα επέρχεται επειδή κάποιος ξέχασε το παιδί του μέσα. Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους συμβάντα το EX90 θα διαθέτει αισθητήρες ενσωματωμένους στο εσωτερικό της οροφής, καθώς και λάμπες ανάγνωσης στην οροφή και το πορτμπαγκάζ που μπορούν να ανιχνεύσουν κίνηση κάτω του χιλιοστού.

Ο Jakobsson είπε ότι η έρευνα της Volvo δείχνει ότι η καλύτερη στιγμή για να γνωστοποιηθεί η πιθανή παρουσία μελών της οικογένειας που έχουν μείνει μέσα στο αυτοκίνητο είναι όταν ο οδηγός επιχειρεί να κλειδώσει το αυτοκίνητο. Εκείνη τη στιγμή ενεργοποιείται το εσωτερικό σύστημα ραντάρ και καθορίζει εάν το αυτοκίνητο έχει άτομα ή κατοικίδια μέσα. Αν ναι, το αυτοκίνητο θα παραμείνει ξεκλείδωτο. Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα εμφανίσει μια υπενθύμιση για έλεγχο της καμπίνας για επιβάτες στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας.

Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να παραμείνει αναμμένο εάν εντοπιστούν άνθρωποι ή ζώα στην καμπίνα. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί ο κίνδυνος θερμοπληξίας ή υποθερμίας. Ο Jakobsson είπε ότι η θέρμανση ή η ψύξη θα παραμείνει ενεργή έως ότου η μπαταρία εξαντληθεί, επειδή η προφανώς η σωτηρία της ζωής έχει προτεραιότητα έναντι της εξοικονόμησης ενέργειας.

Η Volvo συνεργάστηκε για τη δημιουργία του συστήματος από την ιαπωνική εταιρεία Αlps Alpine και τη σουηδική Acconeer, η οποία κατασκευάζει ραντάρ χαμηλής ισχύος. Ο Gunnar Ohlsson, επικεφαλής εξέλιξης της Volvo για συστήματα εσωτερικών χώρων, είπε ότι τους πήρε χρόνια για να αναπτύξουν μια λύση που μπορεί να προσδιορίσει με ακρίβεια εάν έχουν μείνει άνθρωποι στο αυτοκίνητο, ακόμη και αν βρίσκονται κάτω από μια κουβέρτα.

«Αυτό στο οποίο εστιάζουμε είναι οι κινήσεις μέσα στην καμπίνα, ιδιαίτερα τα μοτίβα αναπνοής, η κίνηση του στήθους», είπε. Αυτό κατέστη δυνατό επειδή οι αισθητήρες και η κατανόηση της Volvo σχετικά με τον τρόπο μεγιστοποίησης των ικανοτήτων των τους έχει εξελιχθεί, είπε ο Jakobsson.

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, το εσωτερικό σύστημα ραντάρ θα διατίθεται ως βασικός εξοπλισμός στο EX90 σε όλες τις χώρες όπου η συχνότητα των 60 gigahertz που χρησιμοποιείται είναι εγκεκριμένη για χρήση σε αυτοκίνητα. Αυτό περιλαμβάνει αγορές όπως η Γερμανία, η Σουηδία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και οι ΗΠΑ. Επί του παρόντος δεν επιτρέπεται σε αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το EX90 –το πιο σημαντικό ντεμπούτο ολοκαίνουργιου προϊόντος της σουηδικής εταιρείας από τότε που κυκλοφόρησε το XC40, το 2017- θα έχει στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας που θα ξεπερνά τον εξοπλισμό κάθε Volvo πριν από αυτό.

Η Volvo έκανε γνωστό την περασμένη εβδομάδα το όνομα του μοντέλου, το οποίο θα αντικαταστήσει το XC90 ως ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μαζί με την αποκάλυψη ότι θα έχει μια «αόρατη ασπίδα ασφαλείας» που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων που προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς ή θάνατο έως και κατά το ένα πέμπτο. Η  πλήρης αποκάλυψη του αυτοκινήτου έχει προγραμματιστεί για τις 9 Νοεμβρίου.

Διαβάστε επίσης

«Όχι» της Κομισιόν στο πλαφόν στο φυσικό αέριο – Τι θα εισηγηθεί

Οικογένεια Εμφιετζόγλου: Στο σφυρί τα οικόπεδα και τα σπίτια στη Μύκονο (pics)

Moody’s για Ελλάδα: Τι βλέπει για ανάπτυξη, χρέος, τράπεζες και εκλογές (γράφημα)