Η ιαπωνική εταιρεία θα μειώσει τις προγραμματισμένες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό, που ανακοινώθηκαν μόλις πέρυσι, κατά 30% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η Honda θα μετατοπίσει την εστίασή της στα υβριδικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας τεχνολογίας επόμενης γενιάς που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2027.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota εκτιμά τώρα ότι ο όγκος των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι περίπου 700.000 έως 750.000 οχήματα το 2030, πολύ κάτω από την προσδοκία της για δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που ανακοίνωσε πέρυσι. Αντίθετα, η Honda αναμένει ότι οι πωλήσεις υβριδικών θα διπλασιαστούν, σε περίπου 2,2 εκατομμύρια οχήματα μέσα στον χρόνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος Τοσιχίρο Μίμπε ανέπτυξε τα σχέδια στις 20 Μαΐου στην ετήσια επιχειρηματική ενημέρωση της εταιρείας, λέγοντας ότι οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και λογισμικό θα ανέλθουν συνολικά σε 48,28 δισεκατομμύρια δολάρια από 68,97 δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν ανακοινωθεί αρχικά.
Ωστόσο, η συνολική επένδυση θα παραμείνει αμετάβλητη, καθώς η Honda θα επενδύσει περισσότερα κονδύλια για υβριδικά, κινητήρες εσωτερικής καύσης και την ευρύτερη ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Ο Μίμπε ανέφερε τη χαλάρωση των περιβαλλοντικών κανονισμών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη και τις νέες εμπορικές πολιτικές ως αιτίες για τη διόρθωση της πορείας.
«Έχει γίνει όλο και πιο σαφές ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, οι οποίοι επέβαλαν την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, χαλαρώνουν, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη», δήλωσε ο Μίμπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στα παγκόσμια κεντρικά γραφεία της Honda. «Επιπλέον, οι πρόσφατες εξελίξεις στις εμπορικές πολιτικές διαφόρων χωρών καθιστούν το επιχειρηματικό μας περιβάλλον όλο και πιο αβέβαιο».
Ο Μίμπε δήλωσε ότι η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα πληγεί από την κατάργηση των περιβαλλοντικών κανονισμών υπό τη διοίκηση Trump, την αναμενόμενη χαλάρωση των προτύπων οικονομίας καυσίμου και την πιθανή εξάλειψη των φορολογικών κινήτρων. Η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να καθυστερήσει έως και πέντε χρόνια από αυτή την αλλαγή πολιτικής.
«Εάν η περίοδος διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων μετατεθεί λίγο, πιστεύω ότι θα μετατεθεί κατά περίπου πέντε χρόνια, ειδικά στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Μίμπε. «Η κυβέρνηση Τραμπ θα παραμείνει στην εξουσία για τέσσερα χρόνια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ζήτηση για EV θα ανακάμψει αμέσως. Νομίζω ότι θα αναβληθεί κατά περίπου 5 έως 6 χρόνια».
Η αναθεώρηση μειώνει δραστικά τη σχεδιαζόμενη μεγάλη επένδυση της Honda στα ηλεκτρικά οχήματα, που ήταν βασικό μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της εταιρείας. Μεταξύ των Ιαπώνων ανταγωνιστών της, η Honda ήταν η πιο «προχωρημένη» στα ηλεκτρικά οχήματα, αφού είναι η μοναδική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που στοχεύει στην πλήρη σταδιακή κατάργηση της εσωτερικής καύσης στα οχήματά της έως το 2040.
Ο Μίμπε διευκρίνισε ότι ο παραπάνω στόχος παρέμεινε αμετάβλητος. Αλλά η αύξηση θα έρθει από τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Η εταιρεία θα λανσάρει το πρώτο από τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς της «σειράς 0» το επόμενο έτος. Οι νέες προοπτικές της Honda στοχεύουν χαμηλότερα για τις συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις όλων των τύπων αυτοκινήτων.
Πέρυσι, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανέμενε ότι οι πωλήσεις EV των δύο εκατομμυρίων θα αποτελούσαν ένα μέρος ενός συνολικού όγκου πωλήσεων άνω των 6 εκατομμυρίων οχημάτων. Περιορίζοντας τις φιλοδοξίες της Honda για EV, ο Μίμπε δήλωσε ότι η εταιρεία τώρα θα προσπαθήσει απλώς να αυξήσει τις συνολικές πωλήσεις πέρα από τα 3,6 εκατομμύρια που ταξινομήθηκαν στο οικονομικό έτος που μόλις ολοκληρώθηκε
Η Honda αναμένει τώρα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από τον στόχο του 30% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων στο τέλος της δεκαετίας. Η εκτίμηση πλέον φτάνει το 20%. Αυτή η προοπτική συνεπάγεται ότι ο παγκόσμιος όγκος θα αυξηθεί μόνο στα 3,75 εκατομμύρια το 2030.
Η Honda εναποθέτει πλέον τις ελπίδες της στα υβριδικά με πλατφόρμα επόμενης γενιάς το 2027. Από το 2027, η εταιρεία θα παρουσιάσει 13 νέα υβριδικά με βάση μια υβριδική πλατφόρμα οχημάτων επόμενης γενιάς, τα οποία θα κυκλοφορήσουν σε μια περίοδο τεσσάρων ετών.
Επιπλέον θα βελτιώσει την πρόταση αξίας εξοπλίζοντας αυτά τα υβριδικά με ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς. Η επερχόμενη υβριδική πλατφόρμα φιλοδοξεί να επιτύχει βελτίωση 10% στην οικονομία καυσίμου σε σχέση με τα υβριδικά Honda του 2018. Και με το μισό κόστος κατασκευής.
«Σε αντίθεση με την επιβράδυνση της μετατόπισης των EV, η ζήτηση για υβριδικά οχήματα αυξάνεται», δήλωσε ο Μίμπε. «Τελικά, η αξία των EV δεν είναι ακόμη ίση ή μεγαλύτερη από την αξία των υφιστάμενων υβριδικών ή plug-in υβριδικών οχημάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πελάτες δεν έχουν ακόμη μεταπηδήσει στα EV».
Η Honda πούλησε 64.444 EV παγκοσμίως το ημερολογιακό έτος 2024, υπερτριπλάσιο από τα 19.134 που πούλησε το προηγούμενο έτος. Αλλά τα υβριδικά της Honda εξακολουθούν να κάνουν τη δουλειά.
Η Honda πούλησε 868.265 υβριδικά οχήματα παγκοσμίως το 2024 δηλαδή το 23% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας. Περίπου 308.000 από αυτά παραδόθηκαν στη Βόρεια Αμερική. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Honda μειώθηκαν κατά 4,6% στα 3,81 εκατομμύρια οχήματα το 2024.
Η Honda λέει ότι θα χρησιμοποιήσει την επιβράδυνση της ζήτησης EV για να βελτιώσει το προϊόν της. Ο Mίμπε είπε χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή την περίοδο και να πάμε την τεχνολογική εξέλιξη σε άλλο επίπεδο, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να αγοράσουν τα EV μας και εμείς θα μπορέσουμε να βγάλουμε κέρδος δημιουργώντας αξία που ξεπερνά τα σημερινά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και HV μέσα σε πέντε χρόνια».
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους αμερικανικούς δασμούς ο CEo της Honda προέβλεψε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει αντίκτυπο τεσσάρων δισεκατομμυρίων δολαρίων. Για παράδειγμα στον Καναδά θα αναβάλει επένδυση ύψους 10,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή υποδομής αλυσίδας εφοδιασμού EV για τουλάχιστον δύο χρόνια.
Διαβάστε ακόμη
Τραμπ vs Κουκ: Γιατί η Apple δεν θα ενδώσει στο bullying του Λευκού Οίκου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.