Η κοινοπραξία στοχεύει να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο έως το 2035, στοιχηματίζοντας ότι οι παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες που στρέφονται στα EV θα εξακολουθούν να χρειάζονται προμηθευτές για να κατασκευάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς η ενεργειακή μετάβαση παρουσιάζει δυσκολίες.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αποσύρει τις φιλικές προς τα EV πολιτικές, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης ασκούν πιέσεις κατά της απαγόρευσης της ΕΕ το 2035 για νέα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις EV δεν έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις αναδυόμενες αγορές.

Παρουσιάζοντας τον εαυτό της ως one-stop shop εταιρεία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, παράγοντας τα πάντα, από υβριδικούς κινητήρες έως μικρές μονάδες καύσης που επεκτείνουν την αυτονομία στα EV, η Horse στοχεύει σε ετήσια έσοδα 15 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2029, αυξημένα κατά 80% από το 2024, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters.

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να τα κάνουν όλα», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Ματίας Τζιανίνι. «Πρέπει να τους βοηθήσουμε». Οι σκεπτικιστές υποστηρίζουν ότι όταν η μετάβαση στα EV φτάσει σε ένα σημείο καμπής, η αλλαγή θα συμβεί γρήγορα – αλλά αυτός είναι ένας μακροπρόθεσμος κίνδυνος.

«Το να στοιχηματίζεις πολλά στην παλαιού τύπου τεχνολογία κινητήρων τώρα είναι σαν επιμένεις στα φιλμ της Kodak στην ψηφιακή εποχή», δήλωσε η Τζίνι Μπάκλεϊ, διευθύνουσα σύμβουλος του ιστότοπου αγορών και συμβουλών EV Electrifying.com. «Μπορεί να λειτουργήσει για λίγο, αλλά το ρολόι χτυπάει».

Τα στοιχεία πριν από την δημιουργία της Horse JV στο τέλος του 2024 δεν είναι διαθέσιμα. Ωστόσο, μια ανάλυση του Reuters διαπίστωσε ότι οι ξεχωριστές μονάδες των δύο ομίλων είχαν συνδυασμένες πωλήσεις 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023.

Ο Τζιανίνι λέει ότι η Horse είναι επί του παρόντος ο Νο 3 κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο, με 17 εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων που προηγουμένως λειτουργούσαν από τη Renault, την Geely Holding και τη Volvo, συμπεριλαμβανομένων οκτώ στην Κίνα.

Η ευκαιρία της Horse αντανακλά τη μεταβαλλόμενη δυναμική στον παγκόσμιο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Porsche, Ferrari, Stellantis και Ford, έχουν επιβραδύνει τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ εταιρείες χαμηλού κόστους εξακολουθούν να ανθούν στην Κίνα, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων θα συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι τη δεκαετία του 2040.

Τα EV εξακολουθούν να θεωρούνται ως το μέλλον: τα EV και τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν το 47% των κινεζικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων φέτος και οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 25% στην Ευρώπη.

Αυτό αφήνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με μια δύσκολη επιλογή: να επενδύσουν σε ηλεκτρικά οχήματα, μοντέλα ορυκτών καυσίμων και υβριδικά ταυτόχρονα ή να αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες ορισμένα από αυτά;

«Αν στοιχηματίσετε σε κάθε αριθμό στη ρουλέτα, θα κερδίσετε», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. «Αλλά δεν θα βγάλεις χρήματα επειδή έχεις κάνει πάρα πολλά στοιχήματα». «Η Horse μπορεί να στηριχθεί στην ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και στην κινεζική κλίμακα για να μειώσει το κόστος των αυτοκινητοβιομηχανιών», πρόσθεσε ο Ρούσο.

Ο Τζιανίνι της Horse αναμένει ότι το 50% των νέων αυτοκινήτων θα είναι EV το 2040. Άλλοι προβλέπουν περισσότερα. Αλλά ακόμα και τότε, δεκάδες εκατομμύρια νέα υβριδικά οχήματα θα εξακολουθούν να χρειάζονται θερμικούς κινητήρες.

«Αφήστε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επικεντρωθούν στη μετάβασή τους στα ηλεκτρικά οχήματα… ενώ εμείς θα τους υποστηρίζουμε με εξαιρετικά αποδοτικούς υβριδικούς κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων», είπε ο Τζιανίνι.

Η Renault αναμένει να εξοικονομήσει δύο δισ. ευρώ στην ανάπτυξη κινητήρων έως το 2030 μέσω εξωτερικής ανάθεσης στην Horse και ο Τζιανίνι προωθεί αυτές τις εξοικονομήσεις σε νέους πελάτες.

Η Horse παράγει επί του παρόντος πάνω από οκτώ εκατομμύρια κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων ετησίως για περισσότερες από 15 αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Dacia, Volvo, Nissan, Mitsubishi και Mercedes-Benz.

Σύμφωνα με πηγή κοντά στο θέμα, η Horse επιδιώκει περίπου 100 έργα σε όλα τα προϊόντα και τις αγορές της, που κυμαίνονται από αυτοκίνητα μέχρι σκάφη, κατασκευαστικό εξοπλισμό και drones.

Η Geely και η Renault κατέχουν το 45% της Horse η καθεμία. Η πετρελαϊκή εταιρεία Saudi Aramco κατέχει το υπόλοιπο 10%. Ο ιδρυτής της Geely, Λι Σουφού, έχει ρίξει δισεκατομμύρια σε EV σε Lotus, Polestar και Volvo, αλλά η Horse μοιάζει με το καλύτερο στοίχημά του μέχρι στιγμής.

Η ίδια η Horse ποντάρει σε νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών. Έχει επίσης λανσάρει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε μέγεθος βαλίτσας για ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας (EREV), ο οποίος χρησιμοποιεί έναν μικρό κινητήρα για να ενισχύσει την αυτονομία ενός EV.

Ο Σαμ Φιοράνι, αντιπρόεδρος της ερευνητικής εταιρείας AutoForecast Solutions, δήλωσε ότι υπάρχουν περίπου 30 μοντέλα EREV προς πώληση στην Κίνα, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 45 έως το 2030. Προέβλεψε επίσης μια ντουζίνα αμερικανικά μοντέλα που θα πουλήσουν περίπου 200.000 μονάδες το 2030 «από σχεδόν μηδέν σήμερα».

Διαβάστε ακόμη

Ληξιπρόθεσμα δημοσίου: «Μαύρη λίστα» με κρατικούς φορείς που καθυστερούν να πληρώσουν τις οφειλές τους σε ιδιώτες

«Καμπανάκι» ΕΤΕ για τα ελληνικά νησιά: Απαιτούνται επενδύσεις €35 δισ. την επόμενη δεκαετία (infographic)

Αυτή είναι η μέθοδος 52/17 που μάς κάνει πιο παραγωγικούς στη δουλειά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα